Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222409 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #980 Gepost op: 16 december 2007, 15:34:14
weet iemand of je de lenzen van een gewone spiegelreflex over kan plaatsen op een digi?
als je het zelfde merk hebt

BIj de mijne kan dat wel bij mij kunnen de oude minolta lenzen erop. Maar dat verschilt heel erg per merk.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #981 Gepost op: 17 december 2007, 02:33:50
Ik heb net een PM-bombardement uitgevoerd naar een aantal 'vaste klanten' in dit topic ;) In die PM staat een érg handig linkje over Photoshop. Mocht je de PM niet gehad hebben van me, maar toch benieuwd zijn, geef ff een seintje :)


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #982 Gepost op: 17 december 2007, 08:17:42
Ik heb net een PM-bombardement uitgevoerd naar een aantal 'vaste klanten' in dit topic ;) In die PM staat een érg handig linkje over Photoshop. Mocht je de PM niet gehad hebben van me, maar toch benieuwd zijn, geef ff een seintje :)
Ik ben ook getroffen. ;D
maaruh echt schitterend, staan wel leuke dingen tussen die ik nog niet wist ;D ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #983 Gepost op: 17 december 2007, 09:00:39
Bedankt ;)

Trouwens, ik heb de Canon Speedlite 580 besteld voor wat extra licht. :D


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #984 Gepost op: 17 december 2007, 10:42:51
Ik heb de Olympus FL-50R gekocht voor wat extra licht, haha. Mooi ding zeg. Moet er nog wel veel leren :P.
Als er mensen voor m'n camera lopen is de foto donkerder, als er niemand voor loopt is ie vollop mooi. Weet nog niet hoe ik dat kan verbeteren dus.
[/


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #985 Gepost op: 17 december 2007, 11:33:40
Ik heb de Olympus FL-50R gekocht voor wat extra licht, haha. Mooi ding zeg. Moet er nog wel veel leren :P.
Als er mensen voor m'n camera lopen is de foto donkerder, als er niemand voor loopt is ie vollop mooi. Weet nog niet hoe ik dat kan verbeteren dus.

Daniel, dit heeft alles te maken met het uitzenden van je flitslicht en de afstand tot het voorwerp.

Als je flitst zend je licht uit wat (als het ware) moet botsen met een voorwerp. Staat dit voorwerp, bijvoorbeeld een langslopend persoon, dichtbij vangt deze veel licht en is deze persoon heel licht en de rest heel donker.

Heb je daarentegen meerdere voorwerpen op grotere afstand staan (bijvoorbeeld een groepje mensen) dan zullen alle voorwerpen licht opvangen en zul je dus een meer egale foto krijgen waardoor hij automatisch over de volle breedte lichter wordt.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en anders is er wel iemand die me corrigeerd. ;)


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #986 Gepost op: 17 december 2007, 12:32:43
Daniel, dit heeft alles te maken met het uitzenden van je flitslicht en de afstand tot het voorwerp.

Als je flitst zend je licht uit wat (als het ware) moet botsen met een voorwerp. Staat dit voorwerp, bijvoorbeeld een langslopend persoon, dichtbij vangt deze veel licht en is deze persoon heel licht en de rest heel donker.

Heb je daarentegen meerdere voorwerpen op grotere afstand staan (bijvoorbeeld een groepje mensen) dan zullen alle voorwerpen licht opvangen en zul je dus een meer egale foto krijgen waardoor hij automatisch over de volle breedte lichter wordt.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en anders is er wel iemand die me corrigeerd. ;)

Oké, dat was ook een beetje mijn gedachte...
Iemand op de voorgrond die het licht opvangt, hoe kan ik er voor zorgen dat met iemand op de voorgrond dat hij tóch alles mooi verdeeld?

Bedankt voor je reactie!  ;)
[/


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #987 Gepost op: 17 december 2007, 12:51:30
Denk dat hetgene wat jij aangeeft heel lastig is. Het licht is namelijk moeilijk te sturen. ;)

Als je de flitskop kan kantelen zou je via het plafond kunnen flitsen, hierdoor verdeeld het plafond als het ware je licht en krijg je (mogelijk) een beter resultaat.

Een ding is belangrijk, oefening baart kunst!!  ;D Succes.  8)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #988 Gepost op: 17 december 2007, 13:02:58
Omnibounche en/of indirect flitsen... En anders een hamertje mee om de mensen voor je weg te sturen, nogsteeds de simpelste doch efficiënste manier ;)


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #989 Gepost op: 17 december 2007, 14:49:26
Omnibounche en/of indirect flitsen... En anders een hamertje mee om de mensen voor je weg te sturen, nogsteeds de simpelste doch efficiënste manier ;)
óf ze er blij mee zijn is punt 2
Weer of geen weer... altijd brandweer