Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222388 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1020 Gepost op: 27 december 2007, 21:46:09
:o :o Stomme opmerking misschien, maar kun je dat geld op jouw leeftijd niet beter besteden ofzo.

Ben blij dat niet iedereen vraagt hoeveel geld ik gemiddeld om m'n nek heb hangen..  ::)

Van alle camera's+glaswerk en fliters hier op het forum kun je een leuke auto kopen vermoed ik zo.... 8)


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #1021 Gepost op: 27 december 2007, 21:48:32
:o :o Stomme opmerking misschien, maar kun je dat geld op jouw leeftijd niet beter besteden ofzo.

Heeft dat iets met leeftijd te maken?   :-\
Misschien heeft het wel een reden dat Ferrari_F50 niet zonder camera kan...   ;)


Franc


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #1022 Gepost op: 27 december 2007, 21:50:29
Heeft dat iets met leeftijd te maken?   :-\
Misschien heeft het wel een reden dat Ferrari_F50 niet zonder camera kan...   ;)


Franc
Ik vind (met de nadruk op vind, dus dat is simpelweg mijn mening) dat het er wel mee te maken heeft. Ik kan niet in een ander z'n portomonnee kijken, maar ik kan me er moeilijk in verplaatsen.

Mocht het een zwaar uit de hand gelopen hobby zijn, dus zo goed als werk en je verdiend je brood er mee, is het wel een héél ander verhaal!
*leegheid*


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1023 Gepost op: 27 december 2007, 21:59:42
Uit de hand gelopen hobby kun je het niet noemen. Ik heb een camera nodig omdat ik op de FotoVakSchool in Rotterdam zit, zonder camera heb je niets aan die hele opleiding. Ik had m'n Sony Alpha 100 net vier maanden. Die man zei ook dat die dat probleem nog nooit heeft gezien. Maar er zit nog garantie op [GELUKKIG!]. Sowieso heb je al niet zoveel keus in Sony lenzen. Daarom heb ik mede besloten om een Canon aan te schaffen. Is toch een wat gangbare r merk.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1024 Gepost op: 28 december 2007, 15:22:56
Overigens is de kans dat er 19% BTW bovenop komt sowieso wel aanwezig, de douane weet wel waar ze op moet letten ...

dat zit er al bij in. me pa heeft het geregeld zoals ook zijn camara is geweest en alle andere spulen die van die winkel komen. we zijn er heel te vrede over. maar hoorde net dat de kans er in zit dat hij meegenomen gaat worden als me pa en zijn collegas voor werk die kant op moeten
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1025 Gepost op: 28 december 2007, 21:15:43
Misschien een beetje reclame. Maar momenteel heb ik voor de liefhebbers een orginele Dicain grip voor de Sony Alpha 100 liggen. Wie hem wilt hebben kan via PM contact opnemen met mij. Verkoopprijs: 100euro - Staat: nieuw - Vier maanden oud - Bonnetje + garantie en doos!


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1026 Gepost op: 5 januari 2008, 13:43:31
Ik heb eigenlijk twee vraagjes. Ik ben niet zo into de camera's, en vroeg me het volgende af.

- Wat is er zo speciaal aan spiegelreflex t.o.v. gewone digitale camera's?
- Bij objectieven krijg je een aantal gegevens, brandpuntsafstand (toch?) en nog wat dingen, maar hoe weet je hoever je maximaal kan inzoomen?

Mvg,

Oberon


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1027 Gepost op: 5 januari 2008, 14:05:47
Van alles.... Kwaliteit van de lenzen, grootte van de sensor, ontbreken van ontspanvertraging

Hoever je maximaal kunt inzoomen ? hangt er vanaf hoe je dat bedoelt, als je bedoelt net als in een compact met 10x zoom, dat soort getallen zegt helemaal niets, dat betekend een zoomlens van 30mm tot 300mm.  Dat is technisch heel erg knap, maar ook een kwestie van heel veel compromissen op het gebied van beeldkwaliteit......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #1028 Gepost op: 5 januari 2008, 14:24:33
Ik heb eigenlijk twee vraagjes. Ik ben niet zo into de camera's, en vroeg me het volgende af.

- Wat is er zo speciaal aan spiegelreflex t.o.v. gewone digitale camera's?
- Bij objectieven krijg je een aantal gegevens, brandpuntsafstand (toch?) en nog wat dingen, maar hoe weet je hoever je maximaal kan inzoomen?

Mvg,

Oberon

Bij een spiegelreflex heb je t.o.v. gewone digitale camera's veel meer invloed op hoe je de foto maakt. Je kunt een spiegelreflex kamera ook uitbreiden met betere kwaliteit zoals een flitser of objectief.

Laten we dit objectief is bekijken:
Olympus 40-150mm F3,5-4,5

De maximale zoom is dan 150mm. Je zoombereik begint bij 40 mm. Wat er achter staat is je minimale diafragma cijfer. Bij dit objectief is dat F3,5. Dat geldt voor de minimale zoom. Ga je verder inzoomen richting de 150mm, gaat je diafragmagetal ook richting de F4,5, wat inhoudt dat je foto telkens een fractie donkerder wordt.

Verder zou je wat meer informatie moeten inwinnen bij enkele experts, wat ik vertel is meer ervaring.
[/


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1029 Gepost op: 5 januari 2008, 14:30:17
Bij een spiegelreflex heb je t.o.v. gewone digitale camera's veel meer invloed op hoe je de foto maakt. Je kunt een spiegelreflex kamera ook uitbreiden met betere kwaliteit zoals een flitser of objectief.

Laten we dit objectief is bekijken:
Olympus 40-150mm F3,5-4,5

De maximale zoom is dan 150mm. Je zoombereik begint bij 40 mm. Wat er achter staat is je minimale diafragma cijfer. Bij dit objectief is dat F3,5. Dat geldt voor de minimale zoom. Ga je verder inzoomen richting de 150mm, gaat je diafragmagetal ook richting de F4,5, wat inhoudt dat je foto telkens een fractie kleiner wordt.

Verder zou je wat meer informatie moeten inwinnen bij enkele experts, wat ik vertel is meer ervaring.
Dan heb je toch de verkeerde ervaring  :-\ :-X
Dat je diafragma te maken heeft met de grootte van je foto is gelöl... je diafragma bepaalt de hoeveelheid licht die je sensor kan bereiken, niet hoe groot je foto is. Dat blijft namelijk gelijk, of heb je als je een foto maakt met een diafragma van 4.5 een 6 megapixel bestand en als je diafragma 2.8 is een 12 mp bestand?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diafragma_(optica)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-