Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 224522 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1070 Gepost op: 13 januari 2008, 14:18:52
die 17-85 is een onscherp beestje vergeleken met de andere 2. De 2 andere lenzen die je noemt zijn voor een totaal ander doel gebouwd. Die 17-40 is voornamelijk voor groothoekgebruik gemaakt (is mijn standaard lens), en die 24-70 als 'standaard' zoom zonder groothoek. Maar het zijn allebei super lenzen!! Al zou ik dan meer naar die 24-70 uitwijken omdat die F/2.8 is.
de 17-85 kan je niet vergelijken met beide andere lenzen, daar is de 17-85 veeeels te minderwaardig voor ;)

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #1071 Gepost op: 13 januari 2008, 19:21:44
Overweeg eens de Tamron 17-50/2,8. Ik heb hem en wil hem nooit meer kwijt :)
Ding is ragscherp, lekker gebouwd en nog lichtsterk ook :)

pesje2

• Gast
Reactie #1072 Gepost op: 13 januari 2008, 19:52:57
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje de Sony A100 in mijn bezit.
De standaard lens die erop zit (18-10mm) is prima voor alles, dichtbij veraf.

Maar ik wil nu wel een zoomlens gaan aanschaffen, of een telelens ik weet niet hoe het genoemd mag worden.
Maar dat ik dan op 50 (liefst zo klein mogelijk) tot 200 (liefst 300) mm zit.

Ik vind rijen vol met lenzen van allemaal verschillende merken en prijzen.
Wie kan mij een lens aanbevelen met weinig kwaliteits verlies en met een mooie prijs?

Waar moet ik aan denken als ik er eentje ga kopen?
liefst rond de 200 euro.

Groetjes Niels

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #1073 Gepost op: 13 januari 2008, 21:50:31
Zoek op www.kameraexpress.nl eens naar '300mm minolta' of '200mm sony' enz, enz. Er rollen een mooi aantal lenzen uit.

Houd wel in je achterhoofd, een lens onder de €150,- kan nooit veel soeps zijn. Verder geldt (voor goedkoop/normaal geprijsde lenzen) hoe groter het bereik (van uit- naar inzoomen), hoe groter het kwaliteitsverlies. Denk hierbij aan onscherpte en vervorming maar ook een lelijke vignetring (donkere rand rond de foto). ;)
343, never forget.

Daniël-

• Forum gebruiker
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #1074 Gepost op: 14 januari 2008, 00:19:12
Heeft iemand ervaringen met de Sigma 18-55mm F/2.8 DC Ec Macro Digital (voor Olympus)?
En met de Olympus EZ 50-200mm F/2.8-3.5?

Ik ben ook geintereseerd in de Olympus ZUIKO DIGITAL ED 14-35 mm F/2.0, maar die is nog niet in de winkel en er zijn nog geen prijzen van bekend.
[/

Ferrari_F50

• Gast
Reactie #1075 Gepost op: 18 januari 2008, 19:52:35
Ik wil voor mijn Sigma 17-70mm F2.8/4.5 een polarisatiefilter kopen in Amerika. Ik zie zoveel termen, waar ik dus niet uit kom. Wie wilt mij helpen?

Ik ben de volgende termen al meerdere malen tegen gekomen:

Circular
Linear
Special Effects Polarizer
Kaesemann Circular
Kaesemann Linear
Warm Linear
Warm Circular
Colored Polarizer
Vario-Polarizer
Kaesemann Warm Circular
Kaesemann Warm Linear
Polarizer

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #1076 Gepost op: 19 januari 2008, 12:22:34
Hey,

Hier even wat informatie ;)

Citaat
Circulair polarisatiefilter

Een circulair polarisatiefilter is functioneel hetzelfde als een lineair polarisatiefilter omdat het alleen licht doorlaat dat in bepaalde richtingen trilt. Het licht dat door een circulair polarisatiefilter valt verschilt van het licht dat door een lineair polarisatiefilter valt doordat de locatie van de vibratie zich in een spiraalvormig patroon verplaatst terwijl het licht zich voorplant. Dit heeft tot gevolg dat het filter de werking van halfspiegels niet negatief beïnvloedt, zodat de functies TTL-AE en AF normaal werken. Gebruik voor een EOS-camera altijd een circulair polarisatiefilter. Een circulair polarisatiefilter is even effectief als een lineair polarisatiefilter voor het wegfilteren van gereflecteerd licht.  

Voor meer informatie over ook andere terminologie (altijd handig ;)), hier even klikken ;)

Aangezien jij een EOS hebt kan je dus het beste een circulaire polafilter nemen.

Van warm, colored ed. heb ik niet zo'n verstand van.
Wat ik je wel kan vertellen is dat er bepaalde coatings zijn die op zo'n polafilter zijn verwerkt, bijv. niets, MRC en Kaeseman. Over het algemeen zijn een MRC en een Kaeseman coating het beste. Dat is ook te merken aan de prijs  :-\.
Dan heb je ook nog de SLIM versie van zo'n filter. Slimfilters zijn dunner dan de standaard filters. Deze worden veelal gebruikt op UWA lenzen (Ultra Wide Angle, bijv. de EF-S 10-22mm van Canon). Een gewoon filter is te dik waardoor je in de hoeken van de foto randjes ziet (ben terminologie even kwijt).
Het nadeel van een Slimfilter is wel dat dan je lensdop er niet oppast omdat ze niet voorzien zijn van een schroefdraad omdat ze zo dun zijn. Dus als je je lensdop erop wilt hebben zal je eerst het filter eraf moeten halen.

Waar je ook aan moet denken is of je lens draait tijdens het in-, en uitzoomen. Je kan dan wel zo mooi je polafilter instellen (gebeurd door te draaien aan het filter), maar als je lens draait tijdens het zoomen kan je weer opnieuw beginnen met instellen. Dit is iets om rekening mee te houden.
Er is een klein nadeeltje bij het gebruik van een polafilter. Een polafilter kan je vaak niet bedienen als de zonnekap op de lens zit. Bij mijn 10-22mm gaat dat wel omdat dat een kleine en wijde zonnekap is, als ik het filter op mijn 70-200mm zet dan kom ik er niet meer bij omdat de zonnekap erg groot is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Groetjes,

Mariska
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Ferrari_F50

• Gast
Reactie #1077 Gepost op: 23 januari 2008, 17:35:50
TE KOOP!

In een nieuwstaat verkerende Canon 400D! Ik heb de Canon 400D drie weken geleden aangeschaft omdat mijn Sony Alpha 100 kapot ging. Deze moest terug naar de fabriek en dat zou zes volle weken gaan duren. Ik weet van mij zelf dat ik niet zonder camera kan. Daarom heb ik de Canon 400D gekocht, misschien een beetje impuls aankoop geweest.

Canon EOS 400D:

10.1 Miljoen MEGAPIXELS
Anti Dust Systeem
Digic II Beeldprocessor
2.5 Inch LCD Monitor
3 Beelden Per Seconden
Gelijktijdige verwerking JPEG en RAW
9 Punts AF
12 Belichtingsprogramma's
ISO 100-1600
Sluiter 30 SEC tot 1/4000
USB 2.0 High Speed

De Canon 400D is inclusief EF-S 18-55 F3.5/5.6 , BG-E3 batterijgrip en een 2GB geheugenkaartje.

Nog geen vier weken oud! Er is absoluut niets maar dan ook niets mis mee!!

Winkelwaarde: 700 euro
Verkoopprijs: 550

Foto op aanvraag beschikbaar. Mailen kan altijd, laat het weten als je interesse in de camera heb.

Mind

• Forum gebruiker
  • Inline Explorer
Reactie #1078 Gepost op: 23 januari 2008, 17:50:20
lol alweer!! ;D

ik heb misschien wel interesse
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures

Ferrari_F50

• Gast
Reactie #1079 Gepost op: 23 januari 2008, 17:52:08
lol alweer!! ;D

ik heb misschien wel interesse

Ja, ik wissel maandelijks van camera. Ik blijf toch gewend aan de Sony Alpha 100. Als er gewoon niets mis mee was geweest dan had ik nu de Sony Alpha 100 nog gewoon. Met de Canon 400D heb ik minder ervaring, maar het is een schitterende camera.

Ik heb HEEL veel reacties gekregen, dus mensen die de 400D willen hebben moeten nu reageren.