Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222064 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1160 Gepost op: 23 april 2008, 21:27:06
Ik weet dat je op de s5600 voorzetlenzen kan plaatsen. Dat doe je doormiddel van het schroeven op de andere lens, daar is speciaal schroefdraad voor. Zit dat bij jou ook?

Sam

Ik kan je wel vertellen dat dat het resultaat niet ten goede komt .... Op een 9500 kan het bij mijn weten niet, dat is het nadeel van een compactcamera  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1161 Gepost op: 23 april 2008, 21:33:26
Ik kan je wel vertellen dat dat het resultaat niet ten goede komt .... Op een 9500 kan het bij mijn weten niet, dat is het nadeel van een compactcamera  ;)

Ik denk ook dat je wel vertekening zal krijgen. Ik bedoel trouwens dat je hem óp de lens schroeft, ervoor dus. De S5600 is een oudere versie dan de S9500, dus ik zou haast denken dat het daar ook bij kan.

Sam


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1162 Gepost op: 23 april 2008, 23:01:37
De lens die er op de 9500 zit is vergelijkbaar met een 28-300 lens ... Mijn vraag is dan, wat je extra wilt hebben?

Die schroefring is origneel bedoeld voor een UV-filter, er zijn echter geen( officiele fujifilm) voorzet lensen voor te krijgen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rikson

  • Gast
Reactie #1163 Gepost op: 24 april 2008, 07:29:08
De lens die er op de 9500 zit is vergelijkbaar met een 28-300 lens ... Mijn vraag is dan, wat je extra wilt hebben?

Die schroefring is origneel bedoeld voor een UV-filter, er zijn echter geen( officiele fujifilm) voorzet lensen voor te krijgen ;)

Er is om precies te zijn één officiele voorzetlens verkrijgbaar, een groothoek. Maar het is inderdaad de vraag of het de kwaliteit ten goede komt!


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1164 Gepost op: 24 april 2008, 19:42:15
Dergelijke optische verlopen zijn nooit goed voor je beeld... Optica wordt in laboratoriums gemaakt, en een halve milimeter afwijking tussen de lenzen is al funest voor je beeld. Laat staan dat je dan met een lenzenstelsel komt die je zelf nog even mag plaatsen... Enkele dingen die je krijgt zijn:
-bollingen in je beeld
-vignettering in de hoeken
-een focussysteem dat het niet meer snapt, en dus traag wordt
-kleurenafbuigingen in je lens (ghosts, flares enz)

Dat zijn de eerste paar dingen die in me op komen... Conclusie: niet aan beginnen! ;)


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1165 Gepost op: 25 april 2008, 09:28:28
Dergelijke optische verlopen zijn nooit goed voor je beeld... Optica wordt in laboratoriums gemaakt, en een halve milimeter afwijking tussen de lenzen is al funest voor je beeld. Laat staan dat je dan met een lenzenstelsel komt die je zelf nog even mag plaatsen... Enkele dingen die je krijgt zijn:
-bollingen in je beeld
-vignettering in de hoeken
-een focussysteem dat het niet meer snapt, en dus traag wordt
-kleurenafbuigingen in je lens (ghosts, flares enz)

Dat zijn de eerste paar dingen die in me op komen... Conclusie: niet aan beginnen! ;)

Nooit aan fuji beginnen,  >:D, de film kwaliteit van de S9500 vind ik wel erg goed, ik vind wel dat de S9500 onwijs veel ruis heeft, en dat de schaduw bij een lifeliner groen wordt ... :|


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #1166 Gepost op: 25 april 2008, 16:25:56
Hoi mannen (en meiden natuurlijk  ;) ) Ik wil binnenkort een nieuwe digitale camera kopen. Nu heb ik zo'n klein compact toestel maar mijn volgende wordt wat uitgebreider. Ik wil hem gebruiken voor vakanties en dat soort dingen om mooie hoogwaardige foto's te maken. Dat lukt met zo'n kleintje niet echt. Er moet ook een goede optische zoomlens opzitten. Een heel lulverhaal, maar wat ik eigenlijk wil vragen... Wat is nou een goede camera?? Reageer desnoods ff via een pm ofoz.

laterzzz en alvast bedankt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1167 Gepost op: 25 april 2008, 16:58:21
Nooit aan fuji beginnen,  >:D, de film kwaliteit van de S9500 vind ik wel erg goed, ik vind wel dat de S9500 onwijs veel ruis heeft, en dat de schaduw bij een lifeliner groen wordt ... :|

 ::) Totaal niet met je  eens ... Ik heb jaren lang met een Fujifilm S5600 gelopen en ik vind dat je voor het geld een hele goede camera krijgt! Vergeet niet dat niet iedereen 1000 euro over heeft voor een camera .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1168 Gepost op: 25 april 2008, 18:19:31
::) Totaal niet met je  eens ... Ik heb jaren lang met een Fujifilm S5600 gelopen en ik vind dat je voor het geld een hele goede camera krijgt! Vergeet niet dat niet iedereen 1000 euro over heeft voor een camera .....

Zelfde hier, maar dan met een S5500


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #1169 Gepost op: 25 april 2008, 20:00:32
::) Totaal niet met je  eens ... Ik heb jaren lang met een Fujifilm S5600 gelopen en ik vind dat je voor het geld een hele goede camera krijgt! Vergeet niet dat niet iedereen 1000 euro over heeft voor een camera .....

Ik heb mijn schatje vandaag ontvangen :) Kan niet wachten tot de eerste melding binnenkomt! (natuulijk hoop ik niet van harte dat iemand een ongeluk krijgt, of dat iemands huis in vlammen opgaat, maar als het gebeurt, dan wil ik er bij zijn!)