Heb je net het sprookjesboek uit?
Een van de particulieren instellingen die met zeer grote regelmaat naheffingen uitschrijven terwijl dit een muldertje had moeten zijn, is Cition. De sociale werkplaats met jongens op een scooter die achter een scanauto aan mogen rijden hebben geen kaas gegeten van parkeerrichtlijnen en alles wat daar mee samenhangt.
Tijdens mijn werk was mijn kenteken gescand terwijl ik op een laad- en losplaats mijn klanten had uitgeladen. Ik ben vertrokken en na een klein half uur moest ik mijn klanten ophalen maar nu liet ik ze instappen op de bushalte. Op dat moment kwam de medewerker van Cition met zijn brommertje en wilde een naheffing geven omdat ik gescand was en niet had betaald....
Hou op over Cition...
Dat is apart en inderdaad niet correct. Als jij stilstaat om mensen in en uit te laten stappen en of je kofferbak uitlaad valt dit onder laden lossen. Juridisch gezien "parkeer" je niet. Derhalve hoef jij geen parkeerbelasting te voldoen.
Dat Cition jou in de tussentijd scant kan, maar jij hebt dan geen fiscale parkeerovertreding begaan. Sterker nog je mag zelfs laden lossen op b.v. een invalidenparkeerplek. Los van de vraag of je dat moet willen.
Het is namelijk geen parkeren.
Verder schrijven politieagenten in de regel niet voor het fiscale verhaal maar bij verkeersovertredingen in de zin van foutparkeren. Al wordt hier ook gematigd in opgetreden omdat BOA's van de gemeente hiermee belast zijn.
Dat er niet geschreven mag worden voor het fiscale verhaal bij een RVV overtreding wist ik niet maar als hier jurispudentie over is dan is dat duidelijk.