Liquidaties en liquidatiepogingen criminele milieu

Auteur Topic: Liquidaties en liquidatiepogingen criminele milieu  (gelezen 81155 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mvb

• Fotograaf
  • Senior gebruiker

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #211 Gepost op: 18 februari 2016, 09:43:41
Citaat van: honderd link=msg=1407134 date=1455756603
Dat zou helemaal niet zo'n heel verkeerde actie zijn. Wellicht even melden als tip?

Die laten je de gestolen kentekenplaten zien? ;)

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 18 februari 2016, 09:46:14
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1407138 date=1455759812
Vergeet niet dat je in die 7 minuten ook nog moet parkeren en de auto in brand moet steken. Daarna moet iemand nog 112 bellen en de melding opgemaakt en verstuurd worden. Dat bij elkaar kost ook wel even tijd.  ;)

Uit ervaring weet ik dat als je belt voor brand, zij je nummer (en in mijn geval locatie ook al hebben), ze sturen dan de melding uit en vragen daarna door waarna dit aan de bevelvoerder wordt doorgegeven. Omdat het in mijn straat was werd niet de brandlocatie maar mijn adres neergezet.

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 18 februari 2016, 09:53:32
Citaat van: Bert65 link=msg=1407137 date=1455759250
Ik rijd zonder Audi als het moet ook binnen 7 minuten van Panama naar Duivendrecht. Dat is echt niet zo ver als dat Google voor zou stellen.
Bij Panama zit je al voor de Piet Heintunnel en dus zit je zo op de A10.
Als ik de meldingen bekijk, zou ik contact opnemen met de beller; er zit 4 minuten tussen en dat is wel heul kort...

Google Maps geeft aan 14 minuten en 10 KM. Dat stuk rijd je wel sneller als je je aan de snelheid houdt lukt dat ook wel in 5 minuten = 120km/u gemiddeld.

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #214 Gepost op: 18 februari 2016, 10:48:19
Politie Amsterdam eo ‏@Politie_Adam  8m
Slachtoffer schietincident O. Handelskade is 37-jarige Amsterdammer. Hij wordt vooralsnog niet in verband gebracht met zware criminaliteit.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 26 februari 2016, 20:15:47
Citaat van: RAdeR link=msg=1408967 date=1456471823
http://www.youtube.com/watch?v=EIAG8qkW3CA

Als crimineel dit aan zou vechten, veel kans dat hij het dan zou winnen en het gebiedsverbod kan komen te vervallen. Is wettelijk niet helemaal volgens regeltjes.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #217 Gepost op: 26 februari 2016, 20:23:42
Citaat van: Fletwed link=msg=1409190 date=1456514147
Als crimineel dit aan zou vechten, veel kans dat hij het dan zou winnen en het gebiedsverbod kan komen te vervallen. Is wettelijk niet helemaal volgens regeltjes.
Grappig, ik hoorde vandaag een advocaat (en niet betrokken bij deze zaak) aangeven dat het juist wel volgens de regels is. De burgemeester kan gewoon op grond van artikel 172 van de gemeentewet optreden. Er is een ernstige dreiging dat betrokkene geliquideerd wordt. Dat houd in dat er een behoorlijke verstoring van de openbare orde zou plaats vinden. Met alle risico's voor eventuele omstanders op dat moment.

Genoeg gronden om zo'n verbod op te leggen. Uiteraard mag deze betrokkene het besluit aanvechten, en dan is het aan de rechter. Maar vooralsnog is het gewoon volgens de regels.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #218 Gepost op: 5 april 2016, 12:32:03
Citaat van: Live link=msg=1333290 date=1424881043
Twee liquidaties in Amsterdam voorkomen

http://www.politie.nl/nieuws/2015/februari/19/05-twee-liquidaties-in-amsterdam-voorkomen.html
Laatste update: 19-02-2015 | 13:13

Amsterdam - Politie en OM in Amsterdam gaan er vanuit de afgelopen weken in twee gevallen een liquidatie te hebben voorkomen. In beide gevallen heeft de politie tijdig .....................

https://www.youtube.com/watch?v=6xJpYAW7zTQ&feature=em-uploademail

Gepubliceerd op 5 apr. 2016 AT5
Het zijn piepjonge knapen, de vier die in februari vorig jaar in de Knokkestraat in een gestolen BMW vol wapens werden klemgereden. Ze ontkennen van plan te zijn geweest een liquidatie uit te voeren. Gezien de recente gebeurtenissen met de gruwelijke moord op Nabiel Amzieb zijn ze vooral bang om teveel in detail te treden.

Youssef O., Kamal O., Rami M. en Zakaria Z., alle vier van in begin twintig, werden in de nacht op 1 februari klemgereden in Nieuw-West. In de BMW lagen onder meer twee kalasjnikovs, een pistoolmitrailleur, een tablet met peilbakensoftware en een jerrycan met benzine. De auto bleek al weken in Eindhoven te zijn geobserveerd door de recherche nadat deze eerder de wapens al had gevonden.

Rami M.
De 20-jarige Rami kreeg naar eigen zeggen 31 januari een Blackberry. 'Van wie zeg ik niet, dat kan me mijn kop kosten. Ik zie wat er allemaal gebeurt op straat. In zo'n zaak ben ik dan liever stil, dan zeg ik niet van wie ik het kreeg.'

De klus, het ophalen van de auto, zou de vier 1000 euro opleveren. 'Van wie zeg ik ook nu niet. Ik ben zeker bang, ik wil niet dat mijn moeder straks een afgehakt hoofd voor de deur ziet liggen. Met alle respect, meneer de rechter, ik kan wel namen geven maar dit zijn geen mensen waar u een potje mee kunt knikkeren.'

Op de vraag van de rechter of Rami schrok van de kalasjnikov in de auto: 'Sommige mensen schrikken daar misschien niet van.' Rechter: 'Je zou kunnen denken: "Dit is geen zuivere koffie"'. Rami: 'Zuivere koffie is het sowieso niet.'

Youssef O.
De 22-jarige Youssef O. zegt dat het Belgiëplein de bestemming was. 'Ik werd gevraagd de auto in Eindhoven op te halen, er is nooit gesproken over wapens. Ik houd van mooie auto's, ik huur ze regelmatig.' Youssef reed uiteindelijk de Citroën naar Amsterdam. 'Toen ik wilde parkeren bij het Belgiëplein kwamen ineens al die auto's.'

Alle drie verdachten benadrukken alleen voor zichzelf te spreken, zo ook Youssef. 'Dat is uit eigen veiligheid. Ik ben niet echt bang, maar het is niet een inbraakje ofzo. Je weet nooit waar iemand toe in staat is. Mensen lezen dingen over mij in de krant of op internet. Dan denk ik: wow, gaat dit echt over mij. Ik herken me niet in het beeld dat wordt geschetst.'

Kamal O.
Bij de arrestatie werd O. neergeschoten door het arrestatieteam, hij zou een kalasjnikov in zijn handen hebben gehad. 'Het wapen viel uit de auto. Ik heb een paar dingen fout gedaan maar wilde geen moord plegen. Dit was de eerste keer dat ik een wapen bij me had. Ik was verrast dat het er was. Ik had er geen weet van dat die wapens er allemaal lagen. Alleen die kalasjnikov heb ik gezien.'

Kamal reed samen met Rami in de BMW naar Amsterdam. 'In Eindhoven ben ik in de BMW gestapt, we zouden naar het Belgiëplein in Amsterdam rijden. Daar heb ik nog iemand over gesmst, ik zeg niet wie.' De vier, inclusief de vandaag afwezige Zakaria, horen deze week wat het Openbaar Ministerie eist in hun zaak.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #219 Gepost op: 5 april 2016, 19:24:38
Recherche heeft PGP-berichten in straattaal van liquidatieverdachten vertaald
Dinsdag 05 april 2016 14:27:00

Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft versleutelde PGP-berichten weten te decoderen van drie verdachten die in de Knokkestraat in Amsterdam-West werden gearresteerd op 1 februari 2015. Volgens het Openbaar Ministerie zijn de verdachten schuldig aan het voorbereiden van een liquidatie. Het Openbaar Ministerie zegt dat uit versleutelde berichten blijkt dat de verdachten in hun ontkennende verklaringen gelogen hebben. Volgens het Openbaar Ministerie hadden de vier verdachten plannen om Samir Z. te liquideren in Amsterdam-West. Maar mogelijk ook diens broer Mohamed Z.

Lees verder met meer linkjes op: http://www.misdaadnieuws.com/amsterdam-00095.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen