Is er voldoende training?

Auteur Topic: Is er voldoende training?  (gelezen 14049 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #60 Gepost op: 19 februari 2015, 16:08:32
Gezien de schrikbarend weinig training, mag ik dus stellen dat de nationale politie zo weinig traint, dat deze training dus eigenlijk compleet nutteloos is. Nutteloos voor het bijhouden van de basisvaardigheden en nutteloos voor het trainen op nieuwe inzichten of - met het nieuwe knalijzer in het achterhoofd - nieuwe technieken.

Dan train je dus niet.

Voorstel: bezuinig deze IBT maar weg. Compleet nutteloos. Kost alleen maar. Ga maar boeven vangen.Weer 2 dagen meer blauw op straat.
En lever die schietijzers maar in. Waar je niet mee kunt werken, sleep je dat alleen maar mee als onnodige ballast. Plek over voor een extra bonnenboekje. Nuttig.

Of wanneer gaan jullie als werkvloer eens de vuist op tafel meppen en zeggen: wij eisen gewoon meer training omdat het werk, de maatschappij, de verantwoording van het dragen van een vuurwapen en - bovenal - jullie eigen gezondheid dat gewoon van ons als mensen in het algemeen en als agent in het bijzonder van ons vraagt?

Of is het meer zoiets van: Laat maar. Zal wel. Who cares? Boven weten ze het toch beter. Moet aan mijn carriėre denken. Al weer tijd voor koffie?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 19 februari 2015, 17:19:39
Tsja, zwart kijkers zijn er altijd.

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat het nutteloos is. De 32 uur IBT training is nog altijd veel meer dan de, o zo vaak, vergeleken 12 schietbeurtjes bij de KNSA die ik binnen 4 uurtjes geklaard hebt. Dat stelt helemaal geen kak voor, zeker niet omdat er ook niemand is die zich bekommerd of je nu wel of niet binnen het roosje schiet.

Toetsen nemen een groot deel in, waar. Maar wat ik her en der hoor is dat hier een voorstel voor ligt om dit aan te gaan passen naar een soort "persoonlijk IBT dossier". gewoon een IBT docent met een vaste groep dienders, en af van het "trucje" laten zien. Vooreerst blijven er naast de toetsmomenten nog voldoende elementen over waar nu al goed op getraind wordt, maar ik merk wel dat er flink verschil zit tussen de eenheden.

Is het allemaal glorie? Nee, ik zou graag zien dat er 48 uur training oid komt (1x per 2 maanden) met een programma dat meer op maat is, maar wel met centrale thema's die roulerend terug komen.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #62 Gepost op: 19 februari 2015, 17:48:53
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1331835 date=1424353617
ja ik doel dus op onze groene douane broeders ;)

Wij hebben 10 ibt dagen waarvan er dus 1 examen is voor schieten/azv/conditie, en 1 voor enkel schieten. Wetgeving is weer een ander verhaal. De ene keer word daar echt specifiek wat voor geregeld, en andere keer is het gewoon tussendoor.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 19 februari 2015, 18:13:43
Mijn 18 (geen 12 - zorg dat je je stempels haalt incl. 5 a 8 competitiebeurten anders heb je straks een probleem bij de verlenging!) schietbeurtjes hebben niet tot doel om op straat te beslissen over leven of dood.
 Jullie 2 keer per jaar wel. Tevens dient het om er voor te zorgen dat jullie je eigen schoenen thuis brengen.

Vraag: hoeveel agenten gaan er elk weekend naar het ziekenhuis?
Is dat door agressie van de klant of misschien toch te weinig training?
Is daar ooit wel eens onderzoek naar gedaan? De mogelijke correlatie tussen het aantal gewonde agenten en de hoeveelheid training?

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 19 februari 2015, 18:16:03
Mijn 18 (geen 12) schietbeurtjes hebben niet tot doel om op straat te beslissen over leven of dood.
 Jullie 2 keer per jaar wel. Tevens dient het om er voor te zorgen dat jullie je eigen schoenen thuis brengen.

Vraag: hoeveel agenten gaan er elk weekend naar het ziekenhuis?
Is dat door agressie van de klant of misschien toch te weinig training?
Is daar ooit wel eens onderzoek naar gedaan? De mogelijke correlatie tussen het aantal gewonde agenten en de hoeveelheid training?
Ik zou zeggen.  Dien een klacht in bij de minister. Dat kun jij prima verwoorden. ;)

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 19 februari 2015, 18:18:07
Ik vind wel dat we meer gelegenheid moeten krijgen in trainen. Bv een puntensysteem. Minimaal 80 punten per jaar. Uurtje schieten daar en puntjes bijschrijven. Weekje later nogmaals. Enz... ik zeg schietbaan terug bij de bureaus.  Niet haalbaar natuurlijk. Veel te duur....

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 19 februari 2015, 18:18:55
Kom op zeg.
Dat kunnen jullie zelf.
Agenten horen mondig te zijn.

Comes with the territory.

Maar dan moeten jullie dat wel willen, natuurlijk.

Citaat van: Diamondback link=msg=1331847 date=1424358512
Of is het meer zoiets van: Laat maar. Zal wel. Who cares? Boven weten ze het toch beter. Moet aan mijn carriėre denken. Al weer tijd voor koffie?

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 19 februari 2015, 18:20:01
Of jullie minister gaat eens praten met de KNSA.
Schietbanen zat en aangezien die 2 tot aan hun ellebogen in elkanders recta verweven zitten, zijn er vast wel mogelijkheden.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #68 Gepost op: 20 februari 2015, 01:51:40
Citaat van: Diamondback link=msg=1331847 date=1424358512
Gezien de schrikbarend weinig training, mag ik dus stellen dat de nationale politie zo weinig traint, dat deze training dus eigenlijk compleet nutteloos is. Nutteloos voor het bijhouden van de basisvaardigheden en nutteloos voor het trainen op nieuwe inzichten of - met het nieuwe knalijzer in het achterhoofd - nieuwe technieken.

Dan train je dus niet.

Voorstel: bezuinig deze IBT maar weg. Compleet nutteloos. Kost alleen maar. Ga maar boeven vangen.Weer 2 dagen meer blauw op straat.
En lever die schietijzers maar in. Waar je niet mee kunt werken, sleep je dat alleen maar mee als onnodige ballast. Plek over voor een extra bonnenboekje. Nuttig.

Of wanneer gaan jullie als werkvloer eens de vuist op tafel meppen en zeggen: wij eisen gewoon meer training omdat het werk, de maatschappij, de verantwoording van het dragen van een vuurwapen en - bovenal - jullie eigen gezondheid dat gewoon van ons als mensen in het algemeen en als agent in het bijzonder van ons vraagt?

Tja zwart kijker ben ik niet, maar ik snap jouw redenatie wel. Als je geen moeite wilt steken in training waarom dan uberhaupt trainen? Beetje het idee van zichzelf voortslepende dikke mensen op een loopband.

Ben het dus wel met je eens: maak een keuze! Doe het goed óf doe het NIET. En in dit geval zou dat dus ook wederkerig kunnen zijn: waarom weigeren wij (als blauw) niet simpelweg met zo weinig trainig de straat op te gaan?

Hele goeie vraag  e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens