Lekker de kans vergroten op chantabele collega's
Het laatste wat je moet willen is agenten met financiele problemen.
Studenten Rechten of Politicologie zijn even goed chantabel tijdens hun stage bij bijv het OM of een waterschap. Daarnaast is het leenstelsel zo vormgegeven dat het geen financiële problemen zou moeten veroorzaken, je houdt alleen simpelweg minder vrij besteedbaar inkomen over.
Ik ben met je eens, mensen die geen droog brood weten te verdienen zijn chantabel. Mensen die zichzelf weten te onderhouden en daarnaast meebetalen aan een studie voor hun droombaan zijn dat in mijn ogen NIET.
In een beroep als deze is dat echt niet wenselijk, bovendien moet je ook werkzaamheden verrichten gedurende je opleiding. Je bent dan aan het werk en loopt verhoogd (levens)gevaar.
Jij wilt graag betalen om het risico te vergroten dat jou iets overkomt?
Werkzaamheden verrichten moet je elders ook zonder enige vorm van vergoeding. Persoonlijk ken ik niemand die is geslaagd voor zijn/haar studie zonder werkzaamheden te verrichten.
Als je als student per se betaalt WIL worden omdat je vergroot risico loopt zou ik je toch aanraden na te denken of niet beter iets anders kan gaan doen. Verhoogd risico is iets wat je naar mijn mening in eerste instantie op de koop toe neemt. Ik loop liever risico zonder vergoeding dan een kantoorbaan met een Dagobert Duck-bonus.