Ik weet een goeie om op te bezuinigen!
Wat een onzin verhaal. De politie wil graag hoger opgeleide mensen aantrekken (HBO/WO vooropleiding), denk je die te gaan krijgen met wat zakgeld? Even veel als tijdens de studiefinanciering? Nee, want die mensen worden weggekaapt door grote multinationals en private recherchebedrijven. Dit gebeurt nu al bij de politie en recherchekundigen.
Bovendien is de opleiding heel zwaar, ook voor je privé leven. Daar moet je ook minstens redelijk voor worden betaald.
Kun je wel zeggen dat alleen de mensen die écht gemotiveerd zijn komen, maar dat is onzin. Alleen de mensen die écht het geld kunnen missen komen, er zijn genoeg mensen tot op het bot gemotiveerd maar die gewoon de financiële armslag missen!
Studenten Rechten of Politicologie zijn even goed chantabel tijdens hun stage bij bijv het OM of een waterschap.
Volgensmij weet je niet helemaal waar je het over hebt. Studenten die stage lopen doen dit voor een korte periode van 6 maanden, zij krijgen daarbij geen toegang tot de gevoelige systemen indien dit echt NIET noodzakelijk is voor de uitvoering van het onderzoek/werk. Dit kun je niet vergelijken met een student die zich in de financiële problemen werkt door fulltime bij de pliesie te werken.
Het is heel normaal in deze wereld dat je een studie begint op het moment dat je het je kan veroorloven.. elke studie vereist een investering van tijd en geld. Als je dat geld niet hebt, moet je voor IEDERE andere studie een lening aangaan.. Ik zie niet hoe er dan opeens bij politie rekening gehouden moet worden met een hypotheek of gezin, de wereld is hard.
En weer sla de je plank mis. Je kunt een reguliere studie niet vergelijken met de politiestudie. Dat is namelijk niet alleen een studie, maar een full-time baan, met garantie op een vaste aanstelling. Zie het als een X jarige cursus die je moet gaan doen voor je werk.
Als jij je studie rechten, vrijetijdsmanagement of bedrijfskunde gaat doen ben je na de studie zo vrij als een vogel. Moet je gaan solliciteren en is je basissalaris waarschijnlijk ook een stuk hoger.
Ga je niet solliciteren? ook prima!
Vergelijk ook de leeftijden niet, die bij een reguliere studie tussen de 18 en maximaal 30 zijn. Bij de politie is een heel groot gedeelte 30+, want dat wil de baas. Deze mensen hebben gezinnen te onderhouden en huizen te betalen en kunnen dat niet met wat zakgeld.
Kortom; het is me duidelijk dat jij nog geen vaste lasten hebt per maand. Je praat er veel te makkelijk over! Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij Diamondback.