Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 163661 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 19 maart 2015, 21:28:47
Nou dan wens ik jullie veel succes, want dit zal vast en zeker indruk maken op Den Haag.
Ja inderdaad... hoeft van mij ook niet nee... ben er morgen ook niet... Haha.

sylvester1986

• Gast
Reactie #101 Gepost op: 19 maart 2015, 21:29:02
Citaat van: CopVR3 link=msg=1338184 date=1426796803
Tot er een nieuw CAO is, alle flitspalen en gatso's afstellen op bekeuring vanaf +20. Dat heeft pas effect en kost de staat veeeel meer dan nu.
Dan pak je Den Haag inderdaad. Zolang je Den Haag niet direct treft zal het hun een worst wezen hoe je actie voert. Binding met de maatschappij hebben ze toch al niet.
Ik ben blij dat ik binnen enkele maanden de deur achter mij dicht kan gooien als ik Nederland verlaat.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #102 Gepost op: 19 maart 2015, 21:58:36
Tot er een nieuw CAO is, alle flitspalen en gatso's afstellen op bekeuring vanaf +20. Dat heeft pas effect en kost de staat veeeel meer dan nu.
Ik ben voor :P .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #103 Gepost op: 20 maart 2015, 01:42:18

kost zo'n 60.000 euro per dag per eenheid. Globaal genomen uiteraard en excl verwerkingskosten.

Maar ik ben wel voor een sirene-demo, simpelweg omdat we gewoon verder niet veel mogelijkheden hebben. Ik hoor rare ideëen over spandoeken en surveilleren met stakingshesjes. Prachtig maar ik woon en werk niet in Japan! In Nederland maken we herrie en klagen we daarna en zijn we eigenwijs om vervolgens iemand anders de schuld te geven.
Uiteraard kunnen we als politie ook gewoon elke dienst zo'n 100x met een dienstvoertuig langs een flitspaal rijden, uiteraard wel met een overschrijding van minstens branchrichtlijn+ wettelijke correctie+ 10% maar ik gok dat ook dat commentaar oplevert vanuit "het volk". Of we kunnen voor de komende 2 weken alleen maar patat met frikandellen eten, dan is het gehele korps binnen een mum van tijd ziek en kan "het volk" nergens meer op rekenen. Ik wil dan wel eens zien wat de waarde is van de Politie als die er daadwerkelijk NIET is........

Wederom: het is het volk dat zeikt omdat het wat te zeiken wil hebben, gewoon omdat het in Nederland kàn. Maar als het onderwerp betrekking heeft op het "eigen" terein/ belang dan gaat men blaten als een pasgeboren schaap. En zoals gewoonlijk willen we in Nederland op de eerste rang zitten zonder daar ook maar een cent te veel voor te betalen. En achteraf klagen we natuurlijk dat het uitzicht waardeloos was. Hè Hè  98uiye

En oja: ondertussen zakt de motivatie van de diender verder en verder weg. Dus in mijn ogen zin er straks nog maar twee keuzes:

1: Politiek Den Haag geeft toe: maar de motivatie van de diender is al helemaal naar de klote dus de politie kost meer geld maar levert niks meer of minder op
2: Politie Den Haag geeft niet toe: de motivatie van de diender daalt nog meer en de Politie kost nog meer geld en levert nog minder op

Mijn conclussie: de strijd was al verloren voordat de onderhandelingen begonnen waren. Waarom? Omdat die wederom pas kort voor/ na afloop van de eerder afgesloten CAO  begonnen (zoals elke keer in de afgelopen 11 jaar (globaal)). Simpel gezegd tonen zowel de staat als de vakbonden aan dat ze geen prioriteit hebben voor de politie, maar meer voor henzelf. Waarvoor mijn dank uiteraard 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 20 maart 2015, 08:08:19
Ik moet zeggen: Naast het (terechte) ge"mopper" heb je er wel goede ideeen over! En dat in het holst van de nacht. :-*

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 20 maart 2015, 09:10:01
Gaat veel weerstand oproepen vanuit de bevolking en kunnen ze beter niet doen. Beter alleen rondom het binnenhof. Eerste week, misschien 2 niet maar daarna wel.

Ach, een beetje overlast hoort bij actievoeren.
Dit lijkt mij een beschaafde actie, en het brengt de CAO perikelen weer onder de aandacht van het publiek.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 20 maart 2015, 10:17:21
Politietop waarschuwt agenten voor cao-actie http://nu.nl/binnenland/4015092/politietop-waarschuwt-agenten-cao-actie.html (via @NUnl)

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #107 Gepost op: 20 maart 2015, 10:46:27
Uiteraard. De top verdient aanzienlijk meer. de 0-lijn daar wordt lang niet zo hard gevoeld als op de werkvloer. Wiens brood men eet en zo.
Ik stel voor dat jullie eens beginnen onder het raam van de heer Bouman.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 20 maart 2015, 10:50:31
Ik wil graag iets zeggen over het artikel in Nu.nl . Maar alleen tegen politiemensen. Dat lukt hier helaas niet.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #109 Gepost op: 20 maart 2015, 11:04:29
Ik heb geen idee hoe je vanuit de politie actie moet voeren, ik denk dat je slechts twee opties hebt als diender.
Of het wordt echt burgertje irriteren of je onttrekt je aan werkzaamheden waar je je niet aan mag / kan onttrekken, wat dat betreft zit men bij de politie in een lastig hoekje als je actie wilt voeren.

Wat men vandaag wil doen is in mijn ogen dan ook niet meer dan overlast veroorzaken want 1 minuut de herrie aanzetten daar maak je in Den Haag niemand de "pis lauw mee" en heeft daarmee geen enkel effect (dat zegt niet dat je het niet moet proberen)

Maar ja, wat kan / mag je verder wel doen ?? Misschien dat je bij protesten in Den Haag niet meer moet voorkomen dat de menigte naar het Binnenhof trekt maar je beperken tot het voorkomen van ongeregeldheden, beste mensen naar het Binnenhof vinden wij prima zolang u zich kunt gedragen, bij misdragen zullen we ingrijpen tot die tijd zullen we ons beperken tot het begeleiden en toezien op een vreedzaam protest....

Zoek in een schoolroute een druk punt op waar veel kinderen een oversteek moeten maken en speel een halfuurtje "klaarover" zo attendeer je andere weggebruikers een keertje extra op dat drukke punt (is nog positief ook) en laat je je zien.

Parkeer je dienstvoertuig eens op een belachelijke plaats en ga mensen die daar opmerkingen over maken een half uurtje voorlichten over je vrijstellingen van het RVV (wordt dat misschien ook eens meer bekent)

Zoek naar acties die je baas de nekharen overeind doen staan en jezelf een voordeel kunnen opleveren in de maatschappij

Ik roep gelukkig maar wat en weet niet wat je werkelijk zou moeten doen maar wens jullie boven alles een goeie CAO !! want duidelijk is dat jullie daar wel recht op hebben
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend