Verder vind ik dat er behoorlijk negatief gesproken wordt over acties.
Kom van de bank en regel het dan eens zelf. De beste schreeuwers staan ook bij de politie gewoon aan wal. Lekker klagen en mopperen op collega's die hun stinkende best om acties te organiseren. Wat krijgen zij er voor terug? Een hoop gemopper en gezeik uit eigen gelederen. Als jullie het allemaal zo goed weten...waarom regel je dan zelf die acties niet. Wel schreeuwen op een forum, op sites van bonden of onder artikelen op intranet, maar niet meelopen met acties als je eigen collega's vragen mee te doen. Lekker roepen dat het kutacties zijn, je er geen zak mee opschiet enzovoorts.
Makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
Ik heb respect voor de collega's die op dit moment mega uren draaien om e.e.a. te organiseren, te regelen en communiceren. Zij besteden de helft van de tijd aan het motiveren van collega's om actie te voeren en het uitleggen van de stand van zaken. Want we zijn te lam en te lui om intranet te lezen, nieuwsbrieven te lezen of om even te kijken wat er op de sites van de bonden staat.
Verdiep je eens in de stand van zaken. Misschien dat dan je ogen open gaan en je beseft dat het serieus mis is met die cao. Met gemopper en gemouw ga je deze strijd zeker niet winnen. Kom in actie en doe er wat actiefs aan. Niet lullen maar poetsen.
Ik schaam me kapot voor sommigen onder ons...
En voor de collega's in het land die wel het benen onder hun kont vandaan lopen voor al die 65000 collega's...
COMPLIMENTEN! Zonder jullie werd het helemaal niets. Ga zo door met die acties. Ik geloof in jullie inzet en kennis. Alles heeft zijn reden...hoe klein ook!
Dat wilde ik even kwijt.