Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 162071 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #180 Gepost op: 2 april 2015, 13:38:02
Hoe had je dit in gedachte?
Maakt niet uit. Het wordt tijd dat de burger ook doorheeft dat zij niet zonder de politie kunnen. Dat de politie er is voor UW veiligheid. Niet voor eigen gewin.

Dat de burger achter de politie staat. Geef dat signaal maar eens af beste burgers. In plaats van alleen maar te schelden...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #181 Gepost op: 2 april 2015, 13:39:58
 O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #182 Gepost op: 2 april 2015, 13:41:33
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341074 date=1427974682
Dat de burger achter de politie staat. Geef dat signaal maar eens af beste burgers. In plaats van alleen maar te schelden...
Hoe wil je de burgers achter je krijgen als de politie dezelfde burgers hindert?
Als de politie er niet is, dan heb je grote kans dat de burger het recht in eigen hand neemt.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #183 Gepost op: 2 april 2015, 13:45:07
Briljant idee.

Als de politie eens dat doet wat zij wettelijk niet eens mag:

Met z'n allen een weekje thuis blijven. Wel even in uniform naar huis. Hebben jullie in ieder geval het dienstwapen bij de hand tijdens een weekje WROL. Kunnen jullie in ieder geval eigen huis en haard verdedigen en zoekt de rest van nederland het maar uit.

Wedden dat die loonsverhoging binnen een dag op tafel ligt?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #184 Gepost op: 2 april 2015, 13:53:13
Het zou de burgers sieren om verder te kijken dan een langzaamaan actie op de snelweg. De achterliggende gedachte is duidelijk genoeg.
Als men dat niet ziet is het gewoon kortzichtig. En dat zegt wat over het niveau...
Maar nee, de geen-boete-bij-kleine-overtredingen-actie krijgt enorm bijval. Want dat is puur eigenbelang. Maar de andere acties is geen begrip voor? Bij een organisatie die niet mag staken?

Hoe lullig een sireneactie met 15 politieautos ook is: Het zou een blijk van respect en waardering zijn als er 100 autos van burgers omheen gaan parkeren om mee te claxoneren. Uit symphatie.

Maar goed dit zie ik ook niet gebeuren. En als de politiek niet wat gaat doen komen er zwaardere acties waar geen enkele agent eigelijk op zit te wachten.
Beste burger. Zeik dus niet op de politieagent maar op de minister.
Ga er achter staan ipv ervoor.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 2 april 2015, 14:08:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341078 date=1427975593
Zeik dus niet op de politieagent maar op de minister.
Als je toch bij de minister moet zijn, waarom valt de politie die niet lastig en de burgers wel. De burger heeft er toch ook niets mee te maken?
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341078 date=1427975593
Ga er achter staan ipv ervoor.
Is dit met de langzaamaan acties niet het geval? 998765


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #186 Gepost op: 2 april 2015, 14:12:40
De achterliggende gedachte lezen is kennelijk erg moeilijk.
En ja de burger heeft er alles mee te maken!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #187 Gepost op: 2 april 2015, 14:24:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341082 date=1427976760
De achterliggende gedachte lezen is kennelijk erg moeilijk.
Ik snap best dat het om een betere CAO gaat en dat jullie 4 jaar op de 0-lijn zitten.
Dat agenten een betere CAO willen, juich ik alleen maar toe.
Wat ik niet toejuich is dat men de burger juist hindert en niet de minister.
Ga naar het Binnenhof en ga daar actie voeren, want langzaamaan acties werken niet.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #188 Gepost op: 2 april 2015, 14:35:39
Citaat van: Sylvester link=msg=1341085 date=1427977461
Ik snap best dat het om een betere CAO gaat en dat jullie 4 jaar op de 0-lijn zitten.
Dat agenten een betere CAO willen, juich ik alleen maar toe.
Wat ik niet toejuich is dat men de burger juist hindert en niet de minister.
Ga naar het Binnenhof en ga daar actie voeren, want langzaamaan acties werken niet.
Als de productiemedewerkers van een autobedrijf staken, heb ik daar als burger ook indirect last van als ik een auto heb besteld.
De bedoeling van het staken is dan ook dat méér mensen bewust worden van het probleem.
De burger heeft misschien een paar minuten vertraging, als dat al reden geeft tot boos worden dan is er iets erg mis met ze.

De politie heeft daarbij ook nog de pech dat er niet veel speelruimte is tot staken en dan roeit men met de riemen die zij hebben.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #189 Gepost op: 2 april 2015, 14:36:35
Wie raak je met een paar maanden lang 80 procent minder boetes uitschrijven? Dat kost vele miljoenen.
Wie raak je daarmee dan? Juist.

Nee met een spandoek op het Binnenhof staan. Dat had zin in de jaren 60...
Het is al te zot voor woorden dat wij keer op keer met acties moeten komen om een fatsoenlijk CAO te krijgen van onze baas. De gekozen minister (en daarmee vele burgers) waardeert ons niet. Punt.
De laatste 10 jaar is het bij CAO overleggen continu het geval geweest. De vorige 2 x keer zijn wij gepiepeld met de nieuwe CAO's.
En nu biedt de minister ons weer een sigaar uit eigen doos terwijl wij de laatste 10 jaar geen cent erbij hebben gekregen (per jaar gezien alleen wat inflatie correctie, maar geen cent extra.)