@Peter, het geen voorstander zijn van bepaalde acties wil nog niet zeggen dat er een verbod op moet komen, wel denk ik dat wanneer er een dergelijke verbod zou moeten komen dit verbod voor iedereen moet gelden !!
Dat ik geen voorstander ben van dergelijke acties betekent ook niet per definitie dat ik geen begrip op zou kunnen brengen voor de acties, geen voorstander zijn betekent dat je vind dat men beter kan kijken naar andere actie vormen, begrip hebben voor de acties betekent dat je de "blauwen" ondanks je bedenkingen wel steunt in hun doelen te weten een goede CAO. Begrip hebben betekent ook dat je niet gaat blaten maar mee probeert te denken over andere actie vormen, tja dat die ook niet bij iedereen in goede aarde vallen dat is onlosmakelijk verbonden aan het actie voeren.
Waarom ben ik wel voorstander van het niet meer begeleiden van voetbal wedstrijden:
- Het is mijns inziens geen basis politie taak om een zooitje aso's in het gelid te houden, dit is een taak van de clubs en KNVB
- Een voetbal wedstrijd kan door een burgemeester verboden worden als de openbare orde in het gedrang zou komen, (goederen) vervoer kun je niet verbieden en ondervind m.i. al genoeg vertraging door de normale files.
- Wanneer een voetbal wedstrijd verboden / afgelast wordt wegens het niet inzetten van blauw dan zullen de clubs en KNVB in het haagse aan de bel gaan trekken en je bereikt tevens een enorm groot deel van de samenleving (daarnaast ben ik altijd al voorstander om schade door zogenaamde supporters te verhalen op de (supporter)clubs en KNVB)
Eigenlijk vind ik het een beetje jammer dat de hinder bij personen neergelegd wordt die bij "normaal" gedrag geen buitensporige politie inzet behoeven anders dan de normale handhavingstaken. Dit in tegenstelling tot de aangevoerde voetbal wedstrijden waar wekelijks een (naar verhouding) hand vol raddraaiers zorgt voor een buitengewoon grote inzet van politie en de schade die er door de raddraaiers wordt aangericht en kosten van politie inzet (deels) steeds weer op de maatschappij worden verhaald.
Hopenlijk is mijn standpunt zo wat duidelijker
@Feitenlijk
Als er wettelijk is vastgelegd dat ik tenminste 60 km/u moet kunnen rijden op een autosnelweg (50 km/u op een autoweg) dan kan ik in basis geen hinder / gevaar veroorzaken voor het overige verkeer. Alle andere bestuurders hebben als het goed is ook tijdens hun theorie cursus geleerd dat deze minimaal "haalbare" snelheden gelden voor deze wegen en zouden daarmee bedacht moeten zijn op het feit dat er iemand KAN rijden die dus "slechts" 61 km/u rijd. Het gegeven dat de meeste bestuurders daar geen rekening mee houden zou hen eerder voor een artikel 5 in aanmerking laten komen immers die je je snelheid zo aan te passen dat je je voertuig stil kunt laten staan binnen de afstand die je kunt overzien en daarmee moet JIJ dus rekening houden met de eventueel (veel)lagere snelheid van een ander.
Net als verkeerd parkeren, als ik mijn auto dwars op de weg parkeer moet jij er voor (kunnen) stoppen of het negeren van een inrijverbod, als je mij tegen de rijrichting tegenkomt mag je me even zo goed niet aanrijden. Beide voorbeelden zijn geen artikel 5 maar wel hinderlijk en misschien zelfs wel gevaarlijk in sommige gevallen.