Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 161936 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #240 Gepost op: 3 april 2015, 13:44:00
Citaat van: grizz link=msg=1341301 date=1428060925
Tja... er blijft een spanningsveld tussen publiciteit en hinder...

Dr wordt genoeg over gesproken en tot op heden zijn de acties redelijk publieksvriendelijk. Ja je hebt er misschien enig hinder van. Daar blijft het ook bij. Het gaat om aandacht vragen. Dat lukt kennelijk. Positief of negatief, er wordt over gepraat en geschreven. Dat doel is dus bereikt. Nu nog een betere CAO.

Elke actie vorm veroorzaakt overlast of hinder, de mate van acceptatie van die hinder ligt in het feit waar je die hinder veroorzaakt.
Wat voor links acceptabel is, is voor rechts buiten alle proporties.
Ik weet zelf van acties bij het voormalige Hoogovens waar door op zeker moment de A9 volledig vast liep en Beverwijk en Heemskerk een grote file werd omdat een aantal boze bankwerkers de poorten van het terrein dicht hielden. Dit toont aan dat ook kleinere acties grote gevolgen kunnen hebben, doch ben ik van mening dat het vast lopen van de A9 slechts een gevolg was en niet een gericht doel van de acties.
Waarmee ik wil zeggen dat je niet altijd de volle 100% van de gevolgen van je acties kunt overzien
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #241 Gepost op: 3 april 2015, 15:01:57
Mooi, dan gaan we nu weer ontopic. Dit topic is voor de CAO onderhandelingen. Niet over artikel 5 wegenverkeerwet. Overige berichten over dat onderwerp worden zonder verdere notificatie verwijderd.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #242 Gepost op: 3 april 2015, 15:38:35
Als je een actie wilt voeren moet je er toch 1 kiezen. Dat je dit op deze manier doet is in mijn ogen onnodig hinderen en het onnodig in gevaar brengen van de mensen die achter in de file staan. Onnodig is natuurlijk in de ogen van de burger want de politie acht dit nodig om extra salaris af te dwingen. Maar de mensen die in de ontstane file staan betalen het salaris niet en zitten niet aan de onderhandelingstafel. Ze zijn geen partij in deze zaak. Denk ook dat de politie zichzelf voor de toekomst diskwalificeert want hoe kan je in de toekomst nog ingrijpen bij andere beroepsgroepen die ook deze methode willen gebruiken. Dus gaan er straks een groep kappers  op de snelweg 60 rijden op de snelweg want ze willen ook een betere cao. Wat kan je dan nog doen als politie. Haal je ze er van af en bekeurd hen maak je jezelf wel heel ongeloofwaardig. In denk dat je beter in kan zetten op minimale dienstverlening zoals het niet meer faciliteren van begeleiding van grote groepen supporters of het stipt uitvoeren van je werk waarbij je alleen de veiligheid garandeerd. Ja de politie heeft idd minder mogelijkheden tot actie voeren als in het bedrijfsleven maar dat weet iedere agent voordat hij beslist dat hij ondanks dat toch bij de politie wil. Je moet als je actie voert je werkgever pijn doen en niet je medeburger. Lijkt dat nu de aandacht krijgen meer doel is als de pijn die eigenlijk de werkgever aangedaan zou moeten worden. Mijn advies zou zijn om iedereen die partij is in deze gewoon iedere keer aan te houden en controleren. Als de minister 15 keer op een dag wordt aangehouden voor een verkeerscontrole en dan nog eens 15 keer wordt gecontroleerd op zijn identiteit ter overstaan van publiek wordt hij het snel zat. Hij kan bv als goede minister het niet maken niet mee te werken. En hij kan het ook niet maken om zijn baan als minister te misbruiken om deze actie te verbieden. Er zijn nog wel meer acties te verzinnen die de "tegenpartij " zeer zouden doen terwijl je gewoon je ambt naar behoren uitvoert.  Bij deze mijn enigste bijdrage die ik zal doen in dit topic en wens de dienders succes met hun eisen en hoop alleen dat het doel de middelen heiligt en of daar de langzaamaan actie aan voldoet????


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #243 Gepost op: 3 april 2015, 16:12:37
Ik als burger heb er helemaal geen problemen mee dat de politie op deze manier actie voert. Van mij mag het zelfs wat harder actie gevoerd worden. Bijvoorbeeld niet werken tijdens voetbalwedstrijden en andere evenementen.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #244 Gepost op: 3 april 2015, 20:16:43
Citaat van: JJ75 link=msg=1341349 date=1428070357
Ik als burger heb er helemaal geen problemen mee dat de politie op deze manier actie voert. Van mij mag het zelfs wat harder actie gevoerd worden. Bijvoorbeeld niet werken tijdens voetbalwedstrijden en andere evenementen.
Helemaal mee eens, laat die voetbalclubs zelf de beveiliging maar eens regelen, ow wacht dat vond ik altijd al.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #245 Gepost op: 3 april 2015, 22:16:34
Probleem is wel dat het staken tijdens voetbalwedstrijden vaak door een rechter is verboden... Openbare orde e.d. is belangrijker dan stakingsrecht.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #246 Gepost op: 3 april 2015, 22:41:51
Je hoef ook niet te staken, je zorgt gewoon dat er GEEN enkele politieagent in de buurt van stadion komt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #247 Gepost op: 3 april 2015, 22:46:56
Volgens mij snap je het niet helemaal....


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #248 Gepost op: 3 april 2015, 22:48:10
Leg me het dan is uit  ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #249 Gepost op: 4 april 2015, 00:02:34
De rechter verbiedt het waardoor er gewoon politieinzet is tijdens de voetbalwedstrijd. Allemaal omdat veiligheid en openbare orde boven alles gaat.