LFNP en reorganisatie hadden nooit paralel mogen lopen. LFNP is nog niet afgerond en de reorganisatie in volle gang... Kansloos.
Daarbij CAO onderhandelingen die muur en muur vastzitten. Ik zie niet veel positieve punten aan het verhaal. Enige manier om pressie te gaan krijgen is steeds onvriendelijkere actie te krijgen. Ja dat is vervelend voor anderen. Maar ik denk dat het, na bijna vijf jaar, tijd is voor harde acties. Toeteractie ? Prima op het binnenhof en dan niet 5 minuten. Nee om de vijf minuten.
Geen reactie of knap onderhandelingsbod ?
Prima, langzaam aan acties tijdens de spits. A1 / A2 / A6 / A7 / A8.... moet je eens kijken hoe snel Den Haag gaat sputteren. Komt de veiligheid echt niet mee in het geding. De economie wel. Geld telt in Den Haag. De rest maakt ze geen moer uit. Dus moet je ook Den Haag treffen waar ze het voelen. Ik ben er namelijk wel eens klaar mee om altijd maar de verstandigste te moeten zijn. Om altijd maar te moeten deescaleren. Deescaleren doe je namelijk ook prima door iemand een ferme muilpeer te geven en hem daardoor op zijn plek te zetten...