Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 162147 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #350 Gepost op: 17 april 2015, 16:53:42
Citaat van: Red link=msg=1344308 date=1429282093
Maar er zijn veel meer collega's die al lang op de nul lijn zitten omdat ze bovenaan de trap staan.
En die mensen kunnen daar niet van rondkomen? want dat is wat men daar beweert.

Citaat
Van het gehele (onzinnige) tabelletje schrik ik het meest van de bruto! salarissen links. Daar kan je als alleenstaande misschien net van leven, maar als je er een gezin van moet onderhouden...  :-X
Dat is trede 0, als je daarin terecht komt verdien je ook niet meer. Maar ga je er wel 5% per jaar op voorruit.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #351 Gepost op: 17 april 2015, 16:58:15
Citaat van: feitelijk link=msg=1344311 date=1429282422
En die mensen kunnen daar niet van rondkomen? want dat is wat men daar beweert.
Een deel van die mensen moet de eindjes aardig aan elkaar knopen inderdaad. En dat wordt dus ieder jaar lastiger, want bij hun hakt de inflatie er wel degelijk in.

Citaat van: feitelijk link=msg=1344311 date=1429282422
Dat is trede 0, als je daarin terecht komt verdien je ook niet meer. Maar ga je er wel 5% per jaar op voorruit.
Ik weet hoe de tabel werkt, maar als je bovenaan schaal 6 terecht komt als agent, dan is het nog steeds helemaal niets. En nogmaals, de salarissen links, dat zijn de bruto salarissen. Maak dat eens op voor wat men netto over houd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #352 Gepost op: 17 april 2015, 17:07:35
Citaat van: Red link=msg=1344319 date=1429282695
Een deel van die mensen moet de eindjes aardig aan elkaar knopen inderdaad. En dat wordt dus ieder jaar lastiger, want bij hun hakt de inflatie er wel degelijk in.
Ik weet hoe de tabel werkt, maar als je bovenaan schaal 6 terecht komt als agent, dan is het nog steeds helemaal niets. En nogmaals, de salarissen links, dat zijn de bruto salarissen. Maak dat eens op voor wat men netto over houd.
Bij dergelijke bedragen houd je flink wat over natuurlijk. van 1700 houd je 1450 netto over.
Binnen komen op schaal 0 betekent geen ervaring. Dus met je VMBO instromen in een leer werk traject van 1,5 jaar(!) om surveillant te worden kom je in schaal 5 (met het zelfde minimum van 1704 euro)
En stijg je de eerste 4 jaar met 5%. Probeer dat eens voor elkaar te boksen in de echte wereld.

Ik zou ervoor pleiten om de inflatie te corrigeren in de tabel, maar ja de nullijn voor ambtenaren is nu eenmaal een gegeven.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #353 Gepost op: 17 april 2015, 17:14:51
Citaat van: feitelijk link=msg=1344321 date=1429283255
Bij dergelijke bedragen houd je flink wat over natuurlijk. van 1700 houd je 1450 netto over.
Ja, als je naar alleen de loonbelasting kijkt wel. En dat je de eerste 4 jaar 5% omhoog loopt is allemaal leuk en aardig. (overigens niet meer dan terecht als je zo weinig krijgt) Maar je loopt toch al gauw tegen het plafond aan. Iemand van 20 loopt op zijn 34e tegen zijn salarisplafond, en dan moet je nog een paar jaar tot je pensioen.

Dat minimum van 1704 gaat er binnenkort vast aan. De afgelopen 4 jaar (zolang staan we nu vast) is het minimumloon al 100 euro dichterbij gekomen, dus met een jaar of 8 kunnen deze collega's zeggen dat ze nu toch echt het minimumloon verdienen. ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #354 Gepost op: 17 april 2015, 17:58:09
Er schuilt een gevaar in het feit dat dienders in de laagste schalen niet rond kunnen komen.

(ik ga geen vrienden maken denk ik)

Maar als diender ga je met enige regelmaat om met kennis van zaken, goederen die worden onttrokken aan de maatschappij en zo zijn er vast nog wel een aantal zaken waar anderen binnen onze samenleving boven gemiddelde interesse voor hebben. Als een diender de eindjes niet meer samen krijgt is er dus enig risico dat hij (of zij) vatbaar wordt voor aanbiedingen uit het circuit waar je als diender eigenlijk tegen optreed. Ofwel die dienders zijn vatbaar voor corrupte handelingen.

Ik denk dat we daar als samenleving niet echt op zitten wachten en het lijkt me dat juist dat risico op "oostblok" praktijken steeds meer aanwezig is. Was het niet dat er een aantal weken geleden in de media te lezen viel dat er steeds meer dienders zijn met "problematische schulden" en dat onze overheid dat niet wenselijk acht, maar die zelfde overheid is gelijktijdig niet bereid om te investeren in het voorkomen daarvan. De weg van gedwongen ontslag wegens je schulden is kennelijk eenvoudiger en goedkoper.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #355 Gepost op: 17 april 2015, 18:06:42
@klf:

Los van dat geen vrienden maken... Hier is zelfs een topic over.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #356 Gepost op: 17 april 2015, 18:21:53
Citaat van: Diamondback link=msg=1344332 date=1429286802
@klf:

Los van dat geen vrienden maken... Hier is zelfs een topic over.

Zou kunnen en dat zou misschien prima combineren met dit topic. Ik denk dat e.e.a. best wel met elkaar verbonden is ook al besef ik dat het voor sommige dienders zal voelen als een "trap na" maar dat is niet de insteek die ik voor ogen heb. Ik zie het als een serieus risico maar of men daar in het haagse ook zo over denkt........ 98uiye
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #357 Gepost op: 17 april 2015, 18:23:36
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1344330 date=1429286289
Er schuilt een gevaar in het feit dat dienders in de laagste schalen niet rond kunnen komen.

(ik ga geen vrienden maken denk ik)

Maar als diender ga je met enige regelmaat om met kennis van zaken, goederen die worden onttrokken aan de maatschappij en zo zijn er vast nog wel een aantal zaken waar anderen binnen onze samenleving boven gemiddelde interesse voor hebben. Als een diender de eindjes niet meer samen krijgt is er dus enig risico dat hij (of zij) vatbaar wordt voor aanbiedingen uit het circuit waar je als diender eigenlijk tegen optreed. Ofwel die dienders zijn vatbaar voor corrupte handelingen.

Ik denk dat we daar als samenleving niet echt op zitten wachten en het lijkt me dat juist dat risico op "oostblok" praktijken steeds meer aanwezig is. Was het niet dat er een aantal weken geleden in de media te lezen viel dat er steeds meer dienders zijn met "problematische schulden" en dat onze overheid dat niet wenselijk acht, maar die zelfde overheid is gelijktijdig niet bereid om te investeren in het voorkomen daarvan. De weg van gedwongen ontslag wegens je schulden is kennelijk eenvoudiger en goedkoper.

Mocht je echt financiële problemen hebben, dan helpt de "baas" je daarmee. Zij weten ook dat een agent met schulden een mogelijk  gevaar kan worden... dan moet het wel gemeld worden door de betreffende coll.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #358 Gepost op: 17 april 2015, 18:24:53
Topic in kwestie:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=68412

En inderdaad: je werkt dit met een aalmoes wel in de hand.

@AureliusM:

Dat helpen eindigd vaak genoeg bij het UWV. En met dat vooruitzicht zal elk normaal mens gewoon zijn mond houden. Ook tegen colléga's.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #359 Gepost op: 17 april 2015, 18:29:02
Citaat van: Diamondback link=msg=1344340 date=1429287893
Topic in kwestie:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=68412

En inderdaad: je werkt dit met een aalmoes wel in de hand.

@AureliusM:

Dat helpen eindigd vaak genoeg bij het UWV. En met dat vooruitzicht zal elk normaal mens gewoon zijn mond houden. Ook tegen colléga's.

Nee dat is niet helemaal waar. Destijds zelf wat geld gedoe gehad en, dank de goden, zelf opgelost. Maar binnen de Eenheid waren er mogelijkheden om te helpen. Het is niet zo dat ze een maandelijks inkomen gaan aanvullen.  ;D