Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 159474 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #360 Gepost op: 18 april 2015, 10:57:45
De politievakbonden roepen hun leden op om donderdag de politiebureaus twee uur te sluiten.

Tijdens de sluiting doen de actievoerders administratief werk, dat volgens de bonden is blijven liggen vanwege de hoge werkdruk. Onder administratief werk valt ook het opmaken van proces-verbalen en het verwerken van aangiften via internet.

In noord- en oost- en zuid-Nederland zijn de bureaus dicht van 9.00 tot 11.00 uur, in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Noord-Holland en Zeeland is de actie van 13.00 tot 15.00 uur.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #361 Gepost op: 18 april 2015, 15:41:32
Utrechtse politiebureaus gaan dicht door cao-actie


PROVINCIE UTRECHT - De cao-acties bij de politie gaan een volgende fase in. Donderdag 23 april zullen alle politiebureaus voor twee uur hun deuren sluiten. In onze regio zijn de politiebureaus gesloten tussen 09.00 uur en 11.00 uur.



JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #362 Gepost op: 20 april 2015, 07:50:35


Er is toch best wel wat steun voor de acties.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #363 Gepost op: 20 april 2015, 08:02:36
Citaat van: JJ75 link=msg=1344920 date=1429509035


Er is toch best wel wat steun voor de acties.
Gelukkig ook maar!
Ik ben benieuwd hoe de acties gaan helpen door het sluiten van de politiebureaus. Zou dit het ministerie raken?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #364 Gepost op: 20 april 2015, 08:27:03
Je raakt de VVD alleen maar door niet meer mee te werken aan inzetten waarbij asielzoekers zijn betrokken (ontruimen tentenkampen bijvoorbeeld).


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #365 Gepost op: 20 april 2015, 09:37:57
https://www.facebook.com/caopolitiezwb
Citaat
CAO-actie 22 april: Landelijke langzaamaan-actie


Op woensdag 22 april houden de politiebonden een landelijke Zwaan Kleef Aan-actie door Nederland. Om aandacht te vragen voor hun CAO-conflict met de minister van Veiligheid en Justitie zullen collega’s in politievoertuigen die dag van Groningen naar Limburg rijden met een snelheid van zestig kilometer per uur. In elke politie-eenheid vormt zich een nieuwe colonne. Deze estafette-actie zal duren van 07.00 uur ’s ochtends tot 20.00 uur ’s avonds.

---------------------------------------------------------------------

De afgelopen weken is in meerdere politie-eenheden een Zwaan Kleef Aan-actie gehouden. Deze acties vonden plaats in gebieden waar de verkeersdruk minder groot was en buiten de spits. Inmiddels zijn de politiebonden gestart met het bedenken en uitvoeren van minder publieksvriendelijke acties. In het kader daarvan wordt op woensdag 22 april in estafettevorm een langzaamaan-actie uitgevoerd door het hele land en gedurende een gehele dag.

Dit betekent dat deze actie start in eenheid X, een vervolg krijgt in eenheid Y, enzovoort. De collega’s uit eenheid X zullen op het moment van overname door eenheid Y afhaken. Het colonneverband wordt door hen dan per direct opgeheven, de collega’s keren terug naar hun werkgebied in de eigen eenheid.

-----------------------------------------------------------------------

De actie begint op woensdag 22 april 2015 vanaf 07.00 uur in politie-eenheid Noord-Nederland, zal gaan via alle eenheden en eindigt omstreeks 19.30 uur in politie-eenheid Limburg. Concreet houdt deze actie in dat collega’s in hun dienstauto met een snelheid van 60 kilometer per uur en met gebruikmaking van optische signalen over alle rijstroken van de betreffende wegen rijden.

Door middel van posters op de auto’s en het dragen van actiehesjes zal duidelijk zichtbaar zijn dat de betreffende collega’s actie voeren voor een goede politie-CAO. Deelnemende collega’s blijven bereikbaar en beschikbaar voor inzet bij calamiteiten. Collega’s ingeroosterd voor de noodhulp zijn uitgezonderd van deze actie.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #366 Gepost op: 20 april 2015, 10:48:56
Heb dan nachtdienst... dan maar ff via andere route naar huis rijden...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #367 Gepost op: 20 april 2015, 11:37:38
Een mooi stukje proza van iemand die het ook vervelend vind om boetes te krijgen

Hoeveel zouden ze jou moeten betalen om een kogel te vangen?
Mijn vader is politieagent. Brigadier om precies te zijn, wat ongeveer hetzelfde is als meewerkend leidinggevende. Dit werk doet hij inmiddels al zo’n 34 jaar in Rotterdam; de stad die al jaren minimaal in de top vijf staat van de misdaadlijstjes. Nu is het geen beroep waar je je doorgaans erg populair mee maakt op feestjes. Als dochter-van-een-politieagent moet je je vanaf ongeveer je tiende gaan verdedigen (daarvoor werkt het nog wel redelijk in de speeltuin); ellenlange verhalen heb ik aan moeten horen over de onterechte bekeuringen, die ene keer dat de politie niets had gedaan terwijl ze wel hadden gebeld, de donuts die er vast doorheen gaan en alle andere vooroordelen. Dan ben ik enkel de dochter-van-de-politieagent, als je er zelf werkt kan je de grappen inmiddels wel dromen. En eigenlijk vind ik dat het wel eens klaar mag zijn met al dat gezeik.

Mijn vader verdient netto zo’n €2600 per maand. Hij woont vrij ver van zijn werk, dus dit is inclusief de reiskosten, en inclusief de onregelmatigheidstoeslag; nachten en weekenden werken hoort er gewoon bij. Heeft hij om wat voor reden dan ook een maand regelmatige diensten dichter bij huis zou er zo’n €2150 euro overblijven. Ik verdien meer. Een gemiddeld havenarbeider verdient meer. Een snelle ICT-jongen zal er waarschijnlijk niet eens zijn bed voor uitkomen. De collega’s die er niet al 34 jaar werken en die geen leidinggevende rang hebben verdienen minder.
Nu heb ik zelf ook altijd wat makkelijk gedacht over het politiewerk, zeker toen ik wat jonger was. Ik volgde het nieuws niet zo, vader vertelde de vervelende dingen thuis niet en ik dacht er in het algemeen niet zo veel over na. Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik echter een keer een nachtdienst mee mogen lopen in zijn district. Het leek me vooral leuk, spannend en het zou voor mijn werk ook handig zijn eens te zien met wat voor mensen de politie nou in aanraking kwam. Van tevoren zag ik dan ook vooral de grootse en meeslepende kanten, totdat mijn vader mij bij zich riep; of ik even een kogelvrij vest wilde passen om te kijken welke maat ze voor mij mee moesten nemen. Compleet verbaasd was ik hierover; hoezo, er zou toch niet geschoten gaan worden? Uiteraard de grap van het bureau die avond; de dochter-van die blijkbaar zelf ook dacht dat er alleen maar donuts gegeten zouden worden. Geen enkele keer ben ik dan ook de politiebus uitgekomen; niet bij de melding over geluidsoverlast, de caféruzies, het geweld op straat of welke van de tientallen meldingen die nacht ook. Ik was veel te panisch; er wordt dan wel gezegd dat het gewoon om een dronken man op straat gaat, maar wie zegt dat hij niet ineens een pistool trekt? Als er één ding is wat ik die nacht geleerd heb is dat dat ook het risico is wat de agenten bij iedere melding nemen; het risico om ineens wel een gek tegenover je te hebben die besluit jou in zijn ellende mee te trekken. Nu zou je kunnen denken dat dat risico te verwaarlozen is, maar dit valt dus vies tegen als je je er even in verdiept. In 2014 hebben 143 personen geprobeerd met een auto op een agent in te rijden. 216 agenten zijn gewond geraakt tijdens hun werkzaamheden. 394 agenten zijn er mishandeld, waarvan er zestien keer is geprobeerd een agent te wurgen. Dit zijn enkele van de gemelde cijfers die teruggevonden konden worden via politiepersberichten; de eigenlijke aantallen liggen nog veel hoger. Dan heb ik het nog niet eens over de dagelijkse verwensingen en bedreigingen die part of the job lijken te zijn, getuige ook de geluidsfragmenten die de politie Rotterdam onlangs naar buiten heeft gebracht. Staken in verband met de werkomstandigheden, het salaris of de veranderingen die ieder jaar worden doorgevoerd? Geen optie; de rechter wijst alle verzoeken hiervoor af.

Dus já, de dames en heren van de politie zijn degenen die bekeuringen uitschrijven als jij je niet aan de regels houdt; geloof me, ik weet dat als geen ander en ik baal er net zo van. De dames en heren van de politie zijn degenen die een keer aan je deur stonden omdat die zeikerige buurvrouw had gebeld voor geluidsoverlast, waarna jij de snedige opmerking “moeten jullie geen boeven vangen” kon maken. Er bestaat nu eenmaal niet zoiets als de wet maar “een beetje” handhaven. Maar de dames en heren van de politie zijn ook degenen die als eerste een huis binnenmoeten bij een vermoedelijke zelfmoord en daar de meest gruwelijke taferelen aantreffen, die de kinderen uit huis halen als er sprake is van huiselijk geweld en de moeder huilend op de grond ligt, die de boodschap mogen brengen dat er een geliefde is omgekomen bij een auto-ongeluk. Mijn vader is degene die minus zijn reiskosten zo’n €2450 overhoudt om bijna dagelijks het risico te lopen om een kogel te vangen, gewoon omdat één of andere debiel het op een politieagent heeft voorzien; hoeveel zouden ze jou daarvoor moeten betalen?
Precies. Dus hou op met zeiken en toon het respect wat ze verdienen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #368 Gepost op: 20 april 2015, 13:30:14
naar aanleiding van de "heibel" rond de actie bij Marathon Rotterdam bedacht ik mijzelf dat dit misschien wel iets was: http://graffitinetwerk.nl/reverse-graffiti-green-graffiti/
dit is een voorbeeld ervan:


Kunnen er in ieder geval geen mensen klagen over bekladding, het is namelijk precies het omgekeerde ;)
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #369 Gepost op: 20 april 2015, 18:07:53
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1344995 date=1429522658
Een mooi stukje proza van iemand die het ook vervelend vind om boetes te krijgen

Inderdaad een mooi stuk ! Volgens mij is gewoon de beste opmerking die je kunt maken op verjaardagen als er weer een grapje word gemaakt: "  Nee vandaag heb ik geen boetes uitgedeeld. Ik heb een meisje van 16 van de treinrails afgeschraapt, en jij lekker achter je computer gezeten ? "   :-\
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.