Inderdaad een mooi stuk ! Volgens mij is gewoon de beste opmerking die je kunt maken op verjaardagen als er weer een grapje word gemaakt: " Nee vandaag heb ik geen boetes uitgedeeld. Ik heb een meisje van 16 van de treinrails afgeschraapt, en jij lekker achter je computer gezeten ? "
Wat een onzin, dan kan ik een hele avond doorpraten over wat ik meemaak omdat ik mensen wil beschermen die buiten hun schuld om stil staan. Of dat we juist stilstaan omdat er anders geen wegen zijn. Of dat ik er sta omdat een collega van jou zijn bevoegdheden heeft gebruikt door is gereden en nu moet worden weggeschraapt ( heb ik ook niet om gevraagd ).
Beter is een gewoon antwoord te geven of gewoon negeren, maar met zo'n uitspraak op een verjaardag heb je niet alleen de gever van commentaar maar ook de rest van het feest de nek om gedraaid.
Het is niet voor niets dat er in Nederland het minst gestaakt wordt in West-Europa.
Nee beter de eigen ondezoeken van het FNV lezen, de reden dat er minder wordt gestaakt is dat de mensen ook het licht zien. Als iedereen meer wil verdienen gaan de producten die de mensen willen kopen ook duurder worden en daarna willen de mensen weer meer verdienen. Een tweede is dat de gemiddelde burger ook inziet dat vakbonden alleen maar hard roepen en pas achter een actie gaan staan als ze ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd en zelden zelf overgaan tot het uitroepen van een actie.
Tegen de actie van vandaag kan de rechter niets doen. De politie houdt zich aan de wet. En het is maar op een paar wegen.
Als met vrachtwagens actie wordt gevoerd voor hun CAO is het vaak op onverwachte plaatsen door het gehele land. Vaak met wegblokkades of nog langzamer rijden dan de 60 KM/UUR die de politie nu doet. Zij hebben meer steun van het publiek en winnen het vaak. Dat laatste omdat het hun werkgever geld kost.
Heb jij het nieuws niet helemaal gevolgd? Door de actie op de A16 stond het verkeer tot aan Delft vast, niet aaneengesloten maar wel als gevolg. Waar normaal het verkeer op de A13 een redelijke doorstroming had was er nu geen doorkomen aan.
En er is nooit een actie geweest van vrachtauto's die niet is aangemeld, sterker nog de actie's van vrachtauto's zijn vaak maanden van te voor aangemeld. En als die van de chauffeurs kan worden verboden door de rechter kan ook deze actie worden verboden door de rechter op meerdere gronden maar ook op dezelfde grond als de actie van chauffeurs toen is verboden namelijk "het veroorzaken van hinder met mogelijk gevaar".
Acties van ambtenaren hebben minder publieke steun en het kost hun wurggever geen eigen geld. Acties rond de ministeries hebben geen zin, de ambtenaren die daar werken hebben hetzelfde probleem met hun salaris als de politie die nu actie voert en zullen hun steunen (op de top na). De politieke top gaat wel ergens anders zitten in een leuke horecagelegenheid of zo iets en vergaderen daar verder.
Als dat zo is dan zoek je uit waar ze gaan zitten en ga je hen in de weg rijden zodat het landelijk bestuur op zijn gat komt te liggen, dan pas pak je de groep mensen die je wilt pakken. Staken bij een bedrijf gebeurt ook bij de werkgever en niet op de openbare weg.
Loop je daarna het kantoor van je teamleider in en vertel je hem dat het je spijt dat je later bent, maar dat het voor een goed doel was.
Hel en verdoemenis! Hoe durven de politiemensen die 24/7 het hele jaar door voor de burgers klaar staan (in weer en wind etc etc) dezelfde burgers ineens lastig te vallen met 10 a 15 minuten extra rijtijd! Schandalig, dat gaat veel te ver!
Makkelijk aan te nemen dat iedereen op kantoor werkt. Maar ik mocht een bedrijf uitleggen dat zij 4 uur lang een man of 20 met 2 kranen hadden wachten omdat ik achter een colonne actievoerders aan moest rijden vanwege mijn ontheffingen. Dat kost deze opdrachtgever gewoon bijna een ton.
Ach, wat een ophef allemaal over mogelijke overlast.
Maar het simpele feit dat bijvoorbeeld RTL nieuws een verslaggever met deze actie meestuurt, en daar de hele dag live verslag van doet, bewijst gewoon dat het een effectieve manier van actievoeren is/was...
Dat moet ik dan wel weer toegeven
Ik ben ook niet tegen de actie's, maar wel het gemak hoe hier wordt gereageerd dat mensen hier maar rekening mee hebben te houden.