Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 159576 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #430 Gepost op: 23 april 2015, 13:14:15
Enerzijds blijf ik het vreemd vinden dat je naar een actie middel grijpt waar andere groepen dwingend gewaarschuwd worden het niet te doen, goede beveiliging of niet.

Anderzijds gebied de eerlijkheid ook dat we het 5 juni ook doen met om en nabij 15 colonnes voor het kinderbeestfeest (al rijden die gemiddeld iets sneller (oke route cobra misschien niet echt maar dat is mijn schuld :-) ) het verhaal blijft eigenlijk gelijk) en dat vinden we allemaal prachtig.

Ik zelf zou verre van blij zijn als ik achter een dergelijke colonne terecht zou komen toch, moet ik langzaam aan mijn mening wel iets bijstellen van het pertinent tegen deze actie richting niet blij mee maar wel begrijpelijk hoewel ik voorstander blijf van andere actiemodellen zoals het sluiten van buro's niet meer opdraven voor niet spoedeisende zaken en dergelijke denk ik dat de burger wel enig begrip op moet brengen van de gekozen actie vormen een goede CAO is en blijft immers een noodzaak.
Daarnaast ben ik van mening dat de korpsleiding er zelf enorm aan meewerkt dat dit soort langzaamacties alleen maar groter worden door het "klootjes en straatvolk" telkens te laten vallen en een mes in de rug te zetten dat is bij kans nog triester dan de acties op zich.

(Snel) succes gewenst in elk geval
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #431 Gepost op: 23 april 2015, 15:37:57
GSTV VanLeeuwen mee met de politie  O0

https://www.youtube.com/watch?v=o62nDsRc7C8


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #432 Gepost op: 23 april 2015, 19:17:42
Citaat van: marsmello link=msg=1345830 date=1429796277
GSTV VanLeeuwen mee met de politie  O0

http://www.youtube.com/watch?v=o62nDsRc7C8

Dat hebben ze mooi in beeld gebracht  O0 .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #433 Gepost op: 23 april 2015, 20:46:47
Politie gaat vaker het werk neerleggen

Vijf weken na zijn benoeming heeft minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur nog altijd geen beter aanbod voor een nieuwe CAO Politie op tafel gelegd. Ook een door de politiebonden gesteld ultimatum is inmiddels alweer tien dagen verstreken. Het kabinet dwingt de bonden daardoor tot hardere acties, met alle maatschappelijke gevolgen van dien. Zo worden momenteel werkonderbrekingen voorbereid tijdens voetbalwedstrijden en uitgaansavonden in het weekend. Ook staan acties bij de parketpolitie op stapel.

Een van de voetbalwedstrijden die de politiebonden op het oog hebben om aandacht te vragen voor hun CAO-conflict met het kabinet is de KNVB-bekerfinale. Die wordt op zondag 3 mei gespeeld tussen Groningen en PEC Zwolle, ook dit keer in het Feijenoord-stadion in Rotterdam. De bonden overwegen die middag en/of avond vakbondsbijeenkomsten over het CAO-conflict te organiseren voor het ingeroosterde politiepersoneel. Dat zou de werkgever dwingen tot extra inspanningen om te zorgen voor voldoende inzetbare collega’s om de veiligheid en openbare orde voor, tijdens en na de wedstrijd te garanderen.

Uitgaansgebieden
Ook zullen de politiebonden binnenkort de leden van zogenoemde openbare orde-teams oproepen om in de nacht van vrijdag op zaterdag twee uur lang het werk neer te leggen. Van 23.00 tot 1.00 uur zal er dan in uitgaansgebieden niet te voet worden gesurveilleerd. Ook dat dwingt de werkgever tot extra inspanningen om de veiligheid en openbare orde in die erkende risico-uren te garanderen.

Arrestantentaken
Tot slot zijn acties in voorbereiding bij de parketpolitie: de politiemedewerkers met zogenaamde arrestantentaken binnen gerechtsgebouwen. Op korte termijn zullen deze collega's worden opgeroepen een paar dagen lang enkele uren per dag het werk neer te leggen, wat uiteraard kan leiden tot vertragingen in de geplande rechtszittingen.

Door: Politiebonden
23/04/2015 12:59

BRON: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/04/article/politie-gaat-vaker-het-werk-neerleggen-13500.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #434 Gepost op: 23 april 2015, 20:47:30
Overleg minister en bonden over Nationale Politie

De ACP, NPB, ANPV en VMHP zijn door de nieuwe minister van Veiligheid en Justitie Van der Steur uitgenodigd voor overleg over de problemen bij de vorming van de Nationale Politie. Daarbij zal ook gesproken worden over één van de grootste struikelblokken: de grote afstand die veel collega’s ervaren tussen de werkvloer en de politietop.

De bonden hebben de uitnodiging aanvaard; het gesprek zal een dezer dagen plaatsvinden. De uitkomst van het gesprek met de minister zal bepalen welke stappen de politiebonden verder zullen zetten.

Door: Politiebonden
23/04/2015 18:30

BRON: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/04/article/overleg-minister-en-bonden-over-nationale-politie-13502.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #435 Gepost op: 23 april 2015, 23:41:49
Politie houd een actie op het centraal station in Den Bosch voor een betere CAO


http://www.youtube.com/watch?v=zBSBMq9fn7M#ws


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #436 Gepost op: 24 april 2015, 08:06:47
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1345084 date=1429546073
Inderdaad een mooi stuk ! Volgens mij is gewoon de beste opmerking die je kunt maken op verjaardagen als er weer een grapje word gemaakt: "  Nee vandaag heb ik geen boetes uitgedeeld. Ik heb een meisje van 16 van de treinrails afgeschraapt, en jij lekker achter je computer gezeten ? "   :-\
Wat een onzin, dan kan ik een hele avond doorpraten over wat ik meemaak omdat ik mensen wil beschermen die buiten hun schuld om stil staan. Of dat we juist stilstaan  omdat er anders geen wegen zijn. Of dat ik er sta omdat een collega van jou zijn bevoegdheden heeft gebruikt door is gereden en nu  moet worden weggeschraapt ( heb ik ook niet om gevraagd ).
Beter is een gewoon antwoord te geven of gewoon negeren, maar met zo'n uitspraak op een verjaardag heb je niet alleen de gever van commentaar maar ook de rest van het feest de nek om gedraaid.

Citaat van: joops link=msg=1345484 date=1429691398
Het is niet voor niets dat er in Nederland het minst gestaakt wordt in West-Europa.
Nee beter de eigen ondezoeken van het FNV lezen, de reden dat er minder wordt gestaakt is dat de mensen ook het licht zien. Als iedereen meer wil verdienen gaan de producten die de mensen willen kopen ook duurder worden en daarna willen de mensen weer meer verdienen. Een tweede is dat de gemiddelde burger ook inziet dat vakbonden alleen maar hard roepen en pas achter een actie gaan staan als ze ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd en zelden zelf overgaan tot het uitroepen van een actie.

Citaat van: joops link=msg=1345484 date=1429691398
Tegen de actie van vandaag  kan de rechter niets doen. De politie houdt zich aan de wet. En het is maar op een paar wegen.

Als met vrachtwagens actie wordt gevoerd voor hun CAO is het vaak op onverwachte plaatsen door het gehele land. Vaak met wegblokkades of nog langzamer rijden dan de 60 KM/UUR die de politie nu doet. Zij hebben meer steun van het publiek en winnen het vaak. Dat laatste omdat het hun werkgever geld kost.
Heb jij het nieuws niet helemaal gevolgd? Door de actie op de A16 stond het verkeer tot aan Delft vast, niet aaneengesloten maar wel als gevolg. Waar normaal het verkeer op de A13 een redelijke doorstroming had was er nu geen doorkomen aan.
En er is nooit een actie geweest van vrachtauto's die niet is aangemeld, sterker nog de actie's van vrachtauto's zijn vaak maanden van te voor aangemeld. En als die van de chauffeurs kan worden verboden door de rechter kan ook deze actie worden verboden door de rechter op meerdere gronden maar ook op dezelfde grond als de actie van chauffeurs toen is verboden namelijk "het veroorzaken van hinder met mogelijk gevaar".

Citaat van: joops link=msg=1345484 date=1429691398
Acties van ambtenaren hebben minder publieke steun en het kost hun wurggever geen eigen geld. Acties rond de ministeries hebben geen zin, de ambtenaren die daar werken hebben hetzelfde probleem met hun salaris als de politie die nu actie voert en zullen hun steunen (op de top na). De politieke top gaat wel ergens anders zitten in een leuke horecagelegenheid of zo iets en vergaderen daar verder.
Als dat zo is dan zoek je uit waar ze gaan zitten en ga je hen in de weg rijden zodat het landelijk bestuur op zijn gat komt te liggen, dan pas pak je de groep mensen die je wilt pakken. Staken bij een bedrijf gebeurt ook bij de werkgever en niet op de openbare weg.

Citaat van: Folkert link=msg=1345488 date=1429693582
Loop je daarna het kantoor van je teamleider in en vertel je hem dat het je spijt dat je later bent, maar dat het voor een goed doel was.
Citaat van: 7194 link=msg=1345667 date=1429731097
Hel en verdoemenis! Hoe durven de politiemensen die 24/7 het hele jaar door voor de burgers klaar staan (in weer en wind etc etc) dezelfde burgers ineens  lastig te vallen met 10 a 15 minuten extra rijtijd! Schandalig, dat gaat veel te ver!
Makkelijk aan te nemen dat iedereen op kantoor werkt. Maar ik mocht een bedrijf uitleggen dat zij 4 uur lang een man of 20 met 2 kranen hadden wachten omdat ik achter een colonne actievoerders aan moest rijden vanwege mijn ontheffingen. Dat kost deze opdrachtgever gewoon bijna een ton.
Citaat van: zwelgje link=msg=1345735 date=1429773773
Ach, wat een ophef allemaal over mogelijke overlast.
Maar het simpele feit dat bijvoorbeeld RTL nieuws een verslaggever met deze actie meestuurt, en daar de hele dag live verslag van doet, bewijst gewoon dat het een effectieve manier van actievoeren is/was...
Dat moet ik dan wel weer toegeven  O0

Ik ben ook niet tegen de actie's, maar wel het gemak hoe hier wordt gereageerd dat mensen hier maar rekening mee hebben te houden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #437 Gepost op: 24 april 2015, 09:26:54
Mogguh Harm... met welk been ben je uit bed gestapt? :P

Enne 4 uur wachten door de politie? Tikkeltje overdreven. Een echte weg-proffesional houdt het nieuws, ANWB en VID in de gaten. En weet dus wat er staat te gebeuren.
En zorgt dat hij op tijd is.
Desnoods een half uurtje eerder weggaan. Dat voorkomt "een ton" schade.
Er had ook een ongeval kunnen gebeuren met een dikke file tot gevolg.  
Dan was je ook te laat geweest. En had het kennelijk ook "een ton" gekost. Ik zou het (zoveeeeel geld) niet van een simpele file willen laten afhangen... maar goed wat weet ik er nou van he?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #438 Gepost op: 24 april 2015, 10:17:39
Tegen de actie van vandaag  kan de rechter niets doen. De politie houdt zich aan de wet.

Natuurlijk kan een rechter dit soort acties verbieden, dat staat los van de vraag of de wet overtreden wordt.
Het gaat dan om een civielrechtelijke zaak, waarbij de belangen van de betrokken partijen worden afgewogen. Als er een partij is met een groter belang dan het belang van de vakbonden bij deze actie, dan is het mogelijk dat de rechter de actie verbied.

(Let op: ik beweer niet dat de rechter het zal verbieden, maar alleen dat de mogelijkheid bestaat.)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #439 Gepost op: 24 april 2015, 11:16:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1345979 date=1429860414
Mogguh Harm... met welk been ben je uit bed gestapt? :P

Enne 4 uur wachten door de politie? Tikkeltje overdreven. Een echte weg-proffesional houdt het nieuws, ANWB en VID in de gaten. En weet dus wat er staat te gebeuren.
En zorgt dat hij op tijd is.
Desnoods een half uurtje eerder weggaan. Dat voorkomt "een ton" schade.
Er had ook een ongeval kunnen gebeuren met een dikke file tot gevolg.  
Dan was je ook te laat geweest. En had het kennelijk ook "een ton" gekost. Ik zou het (zoveeeeel geld) niet van een simpele file willen laten afhangen... maar goed wat weet ik er nou van he?
Citaat van: HIT link=msg=1345972 date=1429855607
Makkelijk aan te nemen dat iedereen op kantoor werkt. Maar ik mocht een bedrijf uitleggen dat zij 4 uur lang een man of 20 met 2 kranen hadden wachten omdat ik achter een colonne actievoerders aan moest rijden vanwege mijn ontheffingen. Dat kost deze opdrachtgever gewoon bijna een ton. Dat moet ik dan wel weer toegeven  O0
Ontheffingen om gebruik te mogen maken van weggedeelten en routeplicht maakten samen dat het inderdaad 4 uur vertraging op liep. Te meer omdat ik op gegeven moment 2 uur aan de kant moest omdat de ontheffing het gebruik van een weggedeelte niet meer toeliet waar ik gewoon langs had gekund als er normaal gereden was. Dus dat half uurtje eerder had dan bijna 1.5 uur eerder moeten zijn en dat mocht ook weer niet want ik mocht pas vanaf 09:00 de weg op. Exceptionele transporten worden heel strak gepland om zo min mogelijk overlast te veroorzaken, dat houdt dus ook in dat we soms geen keuzes hebben in werktijden en routes.

En ik ben heerlijk mijn bed vandaag op mijn vrije dag uit bed gestapt  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.