In basis ben ik het wel eens met het feit dat verkeersoverlast veroorzaken niet het juiste middel is maar lief zijn houd ergens op....
Het staken tijdens voetbalwedstrijden vind ik daar in tegen een prima actiemiddel omdat ik van mening ben dat de openbare orde in eerste instantie een zaak is van de organisator (KNVB en Clubs) en geen basis politietaak zo ook in mijn optiek de horecateams, als de kroegen beginnen hun verantwoording te nemen en stoppen met schenken als mensen aan hun tax zitten dan ben je al een groot deel van het gedonder kwijt denk ik en daarmee is een horecateam voor mij ook geen basis politie taak maar in beide een aanvullende taak die men gewoon kan "opschorten"
Het handhaven van de openbare orde is weldegelijk een "basis politie taak", en zeker niet iets wat men zomaar even mag en kan " opschorten", ongeacht wat jij persoonlijk vindt van voetbalwedstrijden en horecagelegenheden.
Tot nu toe hebben rechters veelal bepaalt dat agenten acties mogen voeren zolang er geen gevaar voor de openbare orde ontstaat.
Of dat bij de aangekondigde acties ook het geval is, zullen we zien.
Daarbij is het aankondigen van zulke acties natuurlijk al een mooi middel om de aandacht van de media voor de cao actueel te houden.
Wat mij opvalt is dat bij veel reacties in dit topic, de "goede" acties juist de acties zijn waar men zelf geen/weinig last van heeft.
Maar helaas, zo werkt actievoeren natuurlijk niet...