Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 159660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #440 Gepost op: 24 april 2015, 11:30:22
Gelukkig maar! En ik zou me beroepen op overmacht. Of een ruimere ontheffing regelen. Als die ene file (die door van alles had kunnen ontstaan) al voor zoveel problemen zorgt is het structureel niet in orde.
Dat kan simpelweg niet van een simpele cao-actie afhangen.

Verder bedoel ik het goed hoor. Jij komt altijd op mij over als iemand die niet zomaar wat roept en wel onderlegd is. Dat je dat ff weet.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #441 Gepost op: 24 april 2015, 11:40:16
Citaat van: CopVR3 link=msg=1346004 date=1429867822
Gelukkig maar! En ik zou me beroepen op overmacht. Of een ruimere ontheffing regelen. Als die ene file (die door van alles had kunnen ontstaan) al voor zoveel problemen zorgt is het structureel niet in orde.
Dat kan simpelweg niet van een simpele cao-actie afhangen.

Verder bedoel ik het goed hoor. Jij komt altijd op mij over als iemand die niet zomaar wat roept en wel onderlegd is. Dat je dat ff weet.
Nee die dingen zijn ook te strak geregeld, en file kans is er altijd. Maar door deze actie die doorlopend ( in de zin dat hij toevallig dezelfde weg liep als mijn ontheffing ) was kwam het zo uit. Normaal heb ik ook file op de A13, maar niet op alle wegen ernaartoe  0098 dan zou ik heel snel heel ander werk gaan nemen  O0

Voor mij was het ook overmacht, ik kan er niets aan doen en loop ook geen risico's maar dat maakt niet uit dat het voor de opdrachtgever een strop is.

En zoals ik al zei op de reactie van Zwelgje, het is gewoon een goede actie als je kijkt hoeveel het in de media te weeg heeft gebracht.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #442 Gepost op: 24 april 2015, 18:58:21
Het wordt eens tijd dat de burger inziet dat politie niet vanzelfsprekend is. Burgers die evenementen bezoeken ( voetbalwedstrijden, koningsdag, danceparty's etc) staan helemaal niet stil bij het feit dat dienders er altijd zijn. Zij staan indien gewenst door de (lokale) overheid bij nacht en ontij paraat. En ook op dagen dat 99% van de Nederlanders kan genieten van een vrije dag.
Wat ik zeggen wil, is dat het prima is dat die vanzelfsprekendheid wordt weggenomen. Het ís niet vanzelfsprekend, het vergt maximale inzet van een fantastisch en loyale club mensen en dat tegen een schamele beloning. En om die schijnbare vanzelfsprekendheid weg te nemen is het prima dat er gestaakt wordt tijdens een bekerfinale bijvoorbeeld. Misschien dat het mensen en politiek eens wakker maakt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #443 Gepost op: 24 april 2015, 19:04:29
Mooi gesproken Keltic!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #444 Gepost op: 24 april 2015, 22:54:59
Vriendje HIT, ontspan! Haal diep adem, hou de adem even in en blaas daarna rustig uit.

Nu even tijd om ff te lachen: http://q-music.nl/nieuws/politie-de-q-musical
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #445 Gepost op: 24 april 2015, 23:03:20
@moppersmurf

 098uo 098uo 098uo 098uo 098uo 098uo


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #446 Gepost op: 25 april 2015, 03:39:03
Ben blij dat er mensen actie voeren voor meer loon, maar ik zou mijzelf schamen als ik om deze reden een file zou gaan veroorzaken.
Ik zou persoonlijk kiezen voor waarschuwingen uitdelen bij lichte verkeersovertredingen ipv een bon geven, maar om nou het werk maar neer te gooien bij een bekerfinale en horeca teams e.d.

Maar goed, ik ben dan ook opgevoed bij Defensie met het feit dat staken daar strafbaar is :P.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #447 Gepost op: 25 april 2015, 14:21:09
Citaat van: Cabo link=msg=1346134 date=1429925943
Ben blij dat er mensen actie voeren voor meer loon, maar ik zou mijzelf schamen als ik om deze reden een file zou gaan veroorzaken.
Ik zou persoonlijk kiezen voor waarschuwingen uitdelen bij lichte verkeersovertredingen ipv een bon geven, maar om nou het werk maar neer te gooien bij een bekerfinale en horeca teams e.d.


In basis ben ik het wel eens met het feit dat verkeersoverlast veroorzaken niet het juiste middel is maar lief zijn houd ergens op....
Het staken tijdens voetbalwedstrijden vind ik daar in tegen een prima actiemiddel omdat ik van mening ben dat de openbare orde in eerste instantie een zaak is van de organisator (KNVB en Clubs) en geen basis politietaak zo ook in mijn optiek de horecateams, als de kroegen beginnen hun verantwoording te nemen en stoppen met schenken als mensen aan hun tax zitten dan ben je al een groot deel van het gedonder kwijt denk ik en daarmee is een horecateam voor mij ook geen basis politie taak maar in beide een aanvullende taak die men gewoon kan "opschorten" immers als er een grote calamiteit is dan zijn de horecateams ook niet beschikbaar.

Waarschuwen voor lichte overtredingen dan de dienders al een aantal weken en sorteren niet het gewenste effect en derhalve zul je naar zwaardere middelen moeten grijpen waarmee je eigenlijk niet anders meer kunt dan overlast veroorzaken voor het publiek, jammer maar hetzij zo. Ik denk dat we als burgers die overlast best wel mogen ervaren want het is precies dat wat de politie normaliter probeert te voorkomen middels handhaving.

Eigenlijk is het te gek voor worden dat ik afgelopen nacht een melding doe via 112 van een verdachte situatie in de straat maar er door een brand in HHW en de bezuiniging op de politie niet direct op de melding gereageerd kan worden, als ik dan ook nog lees dat er een behoorlijk aantal dienders zich van alles moet laten welgevallen, zich in verhitte situaties moet storten en zich in moeten spannen om levens te redden voor een salaris dat in basis LAGER is dan dat van een bankwerker / lasser dan hebben de dienders volgens mij alle rechten om actie te voeren OOK op manieren waarvan wij als burger denken / vinden dat men dat beter niet kan doen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #448 Gepost op: 25 april 2015, 16:38:02
Citaat van: moppersmurf link=msg=1346102 date=1429908899
Vriendje HIT, ontspan! Haal diep adem, hou de adem even in en blaas daarna rustig uit.

Nu even tijd om ff te lachen: http://q-music.nl/nieuws/politie-de-q-musical
Echt, op dit soort momenten mis ik hier wel die LIKE knop  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #449 Gepost op: 26 april 2015, 10:37:37
In basis ben ik het wel eens met het feit dat verkeersoverlast veroorzaken niet het juiste middel is maar lief zijn houd ergens op....
Het staken tijdens voetbalwedstrijden vind ik daar in tegen een prima actiemiddel omdat ik van mening ben dat de openbare orde in eerste instantie een zaak is van de organisator (KNVB en Clubs) en geen basis politietaak zo ook in mijn optiek de horecateams, als de kroegen beginnen hun verantwoording te nemen en stoppen met schenken als mensen aan hun tax zitten dan ben je al een groot deel van het gedonder kwijt denk ik en daarmee is een horecateam voor mij ook geen basis politie taak maar in beide een aanvullende taak die men gewoon kan "opschorten"

Het handhaven van de openbare orde is weldegelijk een "basis politie taak", en zeker niet iets wat men zomaar even mag en kan " opschorten", ongeacht wat jij persoonlijk vindt van voetbalwedstrijden en horecagelegenheden.

Tot nu toe hebben rechters veelal bepaalt dat agenten acties mogen voeren zolang er geen gevaar voor de openbare orde ontstaat.
Of dat bij de aangekondigde acties ook het geval is, zullen we zien.  
Daarbij is het aankondigen van zulke acties natuurlijk al een mooi middel om de aandacht van de media voor de cao actueel te houden. ;)

Wat mij opvalt is dat bij veel reacties in dit topic, de "goede" acties juist de acties zijn waar men zelf geen/weinig last van heeft.
Maar helaas, zo werkt actievoeren natuurlijk niet...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten