Allereerst wil ik even zeggen dat het meer dan terecht is dat er actie wordt gevoerd!
Maar wat zijn nu de voordelen van deze actie tijdens het voetbal? Diezelfde agenten die dienst zouden hebben moeten nu (op hun vrije dag) toch in dienst komen als de wedstrijd ingehaald wordt maandagavond. Verder kost dit de knvb en de voetbalclubs geld terwijl hun niets te maken hebben met het cao conflict.
Met ze allen op het binnenhof actie voeren zou meer effect hebben denk ik of een paar wagens s'nachts voor de deur van de minister met sirenes aan
Ga eerst eens terug naar het begin. Waarom is er zoveel politie nodig bij een voetbalwedstrijdje. Een sport. Waarom?
Misschien heeft dat iets te maken met bepaald volk dat zich niet kan gedragen. Volks-sport nummer 1.
De KNVB verdient vele miljoenen. De voetballers verdienen bakken voor een wedstrijdje van 2 x 45 minuten.
De vrijwilligers rond het stadion krijgen niks. De politieagent die mag stenen koppen in zijn vrije weekend voor een ME gevarentoelage van 29 euro brute per dag. Ja per DAG. Voor een dienst van 12 uur.
Men heeft (hoe belachelijk het eigenlijk ook is) de politie nodig bij dit soort dingen. Vervelend he? als de politie niet komt beste mensen!
Toon wat meer respect en betaal de politie gewoon beter dan wordt er ook niet geklaagd. En dat zorgt weer voor minder geklaag vanuit de burgerij.