Je begrijpt best wat ik bedoel. Die collega's werken keihard. Schiet je er persoonlijk wat mee op? Geen idee. Maar als de vakbonden het wel voor elkaar krijgen om een loonsverhoging eruit te knijpen dan neem ik aan dat je deze ook niet weigert toch?
Zeggen dat iemand iets waardeloos doet kan iedereen. Zeggen wat er beter zou kunnen is duidelijk niet voor iedereen weggelegd. In elk geval niet voor jou, zo lijkt het.
Een reden van bestaan...112? Tja, die telefoonlijn neem ik nog wel eens op of ik stuur eenheden aan als iemand dat nummer heeft gebeld. Mijn reden is dat ik waarde toevoeg. Iets beteken voor andere mensen. Voor burgers als ik ze help door professionele hulp te sturen. Voor mijn collega's van Defensie en de KMar als ik keihard werk om hun belangen te behartigen, hun stem te laten horen als bestuurslid bij de vakbond marechausseevereniging. Carrière of een vette bankrekening zijn in elk geval geen doel.
Ik lees een prima in elkaar getimmerd politiek correct antwoord.
Je snapt ook prima wat ik schrijf en ik begrijp ook prima dat het voor jou als vakbondsman/ - vrouw lastig is om toe te geven dat de boel al jaren niet klopt maar dat geeft niks.
Ik verwijt "jullie" niks, ik geef alleen mijn beweegredenen op waarom ik geen deel wens uit te maken van "jullie" als vakbond. Die beweegredenen zijn niet heilig, dat zijn mijn beweegredenen. Net als dat die van julie wél een reden zijn om deel te nemen. Dat dat niet met elkaar strookt is prima.
Wat wél vreemd is, is dat ik alleen nog in de hoedanigheid van "moppersmurf" kan zeggen wat ik wil en jij dat helemaal niet kan omdat je een geheel andere positie hebt aangenomen op het forum. Let op wat ik zeg:
ik kan nog zeggen...Mijn tijd zal eerdaags voorbij zijn, dat weet ik. Dat wist ik al voordat ik op het forum begon. Jouw tijd zal voortduren omdat je zegt wat de baas wil, mijn tijd zal eindigen omdat ik zeg wat de baas niet wil.
En die loonsverhoging weigeren? Waar kan ik tekenen, stuur de documenten maar op dan weiger ik als enige van de 35.000 dienders. Dat intereseert mij namelijk geen barst! Maar zal onze commissaris dat ook doen? Weiger jij, omdat de onderhandelingen niet hebben opgeleverd wat de inzet was?
Daarnaast: dat slappe aftreksel dat jullie er misschien uit weten te slepen na maanden van aanklooien, daar zal ik echt niet veel beter van worden. Dus wat zal ik missen? Niet veel vrees ik én aangezien ik mij nu ook prima redt heb ik die 2% echt niet nodig.
Stuur maar op dat document!