Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 163388 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #890 Gepost op: 14 september 2015, 17:41:11
Gezien op Twitter...

https://twitter.com/ikblauwtje: **Wij rijden morgen niet mee met de Gouden Smoes**

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #891 Gepost op: 14 september 2015, 18:40:04
Hoorde op de NOS dat morgen de politie gewoon de beveiliging zou doen tijdens prinsjesdag maar dat ze verder in het land alleen noodhulpdiensten zouden draaien en er verder geen werk gedaan zou worden als CAO actie. Vind niet zo snel het nieuwsartikel.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #892 Gepost op: 14 september 2015, 18:57:41
Volgens mij heb ik daar een bericht van www.acp.nl al over geplaatst hier in dit onderwerp.
Als je op voornoemde site kijkt kan je alle Logboeken waar afgeteld wordt vinden en zal je dit ook tegen komen volgens mij.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #893 Gepost op: 14 september 2015, 22:08:41
Onderstaande tweet kwam vanavond voorbij mij me en ik vind hem Briljant en ondanks de ernst van de zaak heb ik in een deuk gelegen.  :D ;D :D ;D

Politieacties ZWB @politieactieZWB
#Politieacties voor een rechtvaardige #caopolitie!  Woensdag 16 september 2015 gaan wij naar #DenHaag!
! No longer available
20:17 uur · 14 Sep 2015 · Twitter Web Client
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #894 Gepost op: 15 september 2015, 16:53:44
Dit doet denk ik wel pijn.

De afgelopen vier maanden schreven de agenten 55.000 boetes uit. In dezelfde periode vorig jaar ging dat nog om ruim 153.000 boetes, een verschil van 98.000 boetes. Het gaat dan om boetes waar een agent op straat een verkeersovertreding constateert en een bekeuring geeft.

Uit de begroting van het ministerie blijkt dat er een tegenvaller is van 60 miljoen euro omdat er minder boetes binnenkomen
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

jadjong

• Senior gebruiker
Reactie #895 Gepost op: 16 september 2015, 13:42:24
Ik ben benieuwd bij wie. Minder inkomsten is ook minder uitgaven...

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #897 Gepost op: 19 september 2015, 12:10:10
Citaat van: jadjong link=msg=1372949 date=1442403744
Ik ben benieuwd bij wie. Minder inkomsten is ook minder uitgaven...

Eens!

Dat er voor de politie een goede (lees:betere) C.A.O moet komen moge duidelijk zijn, geen twijfel mogelijk.
Maar, als je als agent 6 jaar op de nullijn hebt gestaan en door inflatie aan de ene kant en prijsstijgingen aan de andere kant achteruit bent gegaan in je besteedbare inkomen, dan weet je óók dat wat er financieel gezien niet binnenkomt, er zeker óók niet uit kan gaan.

Dus als de politie de schatkist uitholt door geen bekeuringen meer uit te schrijven, geldt óók daar/dan, dat wat er niet inkomt er óók niet uit kan komen.
Actie voeren prima, maar je kunt mijns inziens niet aan de ene kant de inkomsten moedwillig indammen en aan de andere kant (bij hetzelfde Ministerie) vragen om meer salaris.

Intrinsieke waardering ontbreekt helaas bij deze Minister, politie verdient meer.... maar of bovenstaande de juiste weg is?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #898 Gepost op: 19 september 2015, 12:57:24
Dus jij denkt dat boetegelden gebruikt worden om politiemensen te betalen? Zo wetkt het niet.
Binnen de weinige mogelijkheden tot actievoeren die de politie heeft doet dit financiele verhaal zeer bij de politiek.

Daarom zit er ook een opbouwend aspect in de acties.

Wij moeten elke keer weer bij aflopen van een cao vechten voor een nieuw cao waar het eigelijk uit waardering en respect vanzelf moet gaan.

Dat gebeurt dus niet, de overheid heeft geen enkele waardering voor het vak. Maar roept dit wel. Voeg daar dan ook daad bij.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #899 Gepost op: 19 september 2015, 13:35:46
Citaat van: CopVR3 link=msg=1373819 date=1442660244
Dus jij denkt dat boetegelden gebruikt worden om politiemensen te betalen? Zo wetkt het niet.
Binnen de weinige mogelijkheden tot actievoeren die de politie heeft doet dit financiele verhaal zeer bij de politiek.

Daarom zit er ook een opbouwend aspect in de acties.

Wij moeten elke keer weer bij aflopen van een cao vechten voor een nieuw cao waar het eigelijk uit waardering en respect vanzelf moet gaan.

Dat gebeurt dus niet, de overheid heeft geen enkele waardering voor het vak. Maar roept dit wel. Voeg daar dan ook daad bij.

Als dit financiële verhaal zeer doet bij de politiek, zoals je schrijft, dan zullen de boetegelden toch wel ergens toe bijdragen.
Dat hier niet (uitsluitend) de salarissen van betaald worden, snap ik ook natuurlijk.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.