Als je in de coa onderhandelingen net zo makkelijk de handdoek in de ring gooit als in de discussie met mopper dan snap ik mopper wel :Y . En ik krijg steeds meer het idee dat de bonden dat ook doen ook.
Tja, wat is snel. Ik heb hem 4 keer van repliek gediend nadat hij de collega's die vrijwillig extra (vrije) tijd steken in het vakbondswerk t.b.v. het collectieve belang naar mijn mening schoffeerde. Het houdt een keer op en volgens mij heb ik dat met voldoende geduld en incasseringsvermogen gedaan.
Ik voer gelukkig geen onderhandelingen. Ik heb geen tijd voor vergaderingen van 09:00 uur in de ochtend tot diep in de nacht, 3 dagen achter elkaar en soms weken achtereen. Daarbij, als de vakbond de handdoek in de ring gooit betekend dat meestal het startschot voor acties, dus ook dan is het niet even uitrusten.
Nee, ik heb voorlopig niet de ambitie om de rol van betaald bestuurder en onderhandelaar op mij te nemen. Ik heb er teveel gezien met een burn out tot aan opnames in het ziekenhuis, omdat het hart er de brui aan geeft.
Thanks
Dat over die reiskosten had ik destijds wel gehoord inderdaad, maar was voor mij niet aan de orde sinds ik al een eigen huishouden had.
Maar goed, voor de rest heeft het voor mij persoonlijk weinig plezier gebracht. Wie weet komt dat ooit nog, misschien ook niet.
We doen ons uiterste best om resultaat af te leveren. Ook wij zijn vaak woedend op de reactie van de minister. Een minister die steeds maar aangeeft dat ze ons waardeert, maar weigert om de portemonnee te trekken. Het past echter wel bij de vakbond om de woede even los te laten en weer even van afstand te kijken waar we staan en hoe het beste resultaat behaalt kan worden.
Het is een spel op politiek niveau met een aantal regels. De andere kant van de tafel speelt datzelfde spel en is echt niet dom. Soms winnen zij helaas.