@ SeniorGGP,
dank voor dit overzicht ! Ik sta zeker wel achter deze actie, het is in mijn ogen zelfs zeer mild. Het enige wat ik niet volledig kan begrijpen is de noodzaak van internationale aandacht. (behalve dan als drukmiddel)
mbt de cao
Hoewel andere bedrijfstakken wellicht in vergelijkbare situaties verkeren qua loon, is het pijnpunt wat mij betreft vooral het gemak waarmee politiewerk als 'niet zo zwaar' wordt neergezet. Het is in de meeste gevallen emotioneel en fysiek zeer zwaar werk, hier kiezen agenten zelf voor, maar dat neemt niet weg dat fatsoenlijke waardering op zijn plaats is. In de CAO onderhandeling wordt niet eens gevraagd om meer waardering, maar om het op peil houden/brengen van het huidige loon en de huidige regelingen. Het vragen om meer loon is mijn inziens niet echt vragen om meer loon, maar puur vragen ( schandalig dat, dat nodig is) om het niet verder afbreken ervan. Nog afgezien van het feit dat men zich ook nog in een zeer stressvolle reorganisatie bevind, vind ik dat meer dan terecht.
Als vrijwillig ambtenaar maak ik veel van het werk mee, en kan me zeer goed voorstellen hoe de cao voorstellen van de minister een uiting van grove onderwaardering van het politiewerk zijn.