Wat in ieder geval gelukt is, dat nu heel Nederland het er over heeft. Helaas zie ik te veel negatieve reacties in de media komen. Ook van wielrenners die juist van de politie afhankelijk zijn voor een veilige wedstrijd. Nu worden zij geraakt en dan opeens hoge poten van dat het laf is en het niet mag. In Frankrijk hebben nog niet lang geleden de boeren ook een stuk parcours geblokkeerd, hoorde je niemand over wielrenners die de koers blokkeren, hoor je niemand over
Nee een vrachtwagen chauffeur mag geen langzaamaan actie houden, deze hebben nog andere mogelijkheden tot actie (fabriek blokkeren leveringen niet op tijd brengen etc) die de politie niet kan en mag doen vanwege hun taak in de samenleving. Ik sta volledig achter de actie, en ja misschien is niet iedereen het er mee eens. Dat mag en dat respecteer ik, maar k hoop dat diegene het dan ook respecteert dat er wel actie gevoerd word.
De tijd van zachte actie en praten is voorbij. Het moet de mensen duidelijk worden dat het menens is en dat mag men ook voelen. Politie en andere executieve ambtenaren staan er voor jou klaar om te zorgen voor een veilige samenleving. Als jij daar niet voor wil betalen is dat goed, dat staat je vrij. Maar dan veranderd Nederland wel dusdanig dat ik weet dat jij hier niet meer wilt wonen.
Een veilige samenleving kost nu eenmaal geld. En ja hiervoor worden er van onze kant al zaken opgeofferd. Maar het eindigt ook een keer, we zijn loyaal aan Nederland en aan de samenleving. Maar loyaliteit houd een keer op. Dat moet ook eens beloond worden, en nee er worden geen gouden bergen gevraagd. Enkel een eerlijke onderhandeling waarbij de mensen serieus genomen worden.