Je hebt gelijk dat er wel iets is, maar het duurt toch veeeeel te lang voordat dit allemaal terplaatse is en opgebouwd is. Er moeten Echte schuimbluswagens komen zoals in ZHZ en nu op Moerdijk. Deze zijn ook als tankwagen inzetbaar. en het scheelt diverse tankwagens bij brand rond een autobaan, kan ook voor waterwinning en andere grote incidenten gebruikt worden. Maar schuimblus containers, klopt, ik heb dat ding van Arnhem eens in het echt bekeken. Er staan wat Kunstof containers in, er zit geen kanon op, en volgens internet sites is er 6 m3 water in dat ding, dat is geen snel inzetbaar ding, maar een kleine voorraadkast. Dan zijn er nog 10 TS en nodig, en dan moet er ook nog water in de buurt zijn. Die GWT containers, is toch uit de tijd. Een Dompelpomp container levert 4 m3 per minuut, dat kan ook op een tendemasser als aanhangwagen, de slangen moeten toch gewoon op haspel uit en opgerold kunnen worden en niet gooi maar op de weg? dit kan ook met aanhangwagens met haspels, die kun je op elke post zetten. Waarom ook geen haspels standaard op elke TS zoals in Duitsland normaal is en nu in Rotterdam op proef ook word gebruikt. Het kan allemaal veel efficiënter en slagvaardiger met het zelfde geld indien de voertuigen anders worden ingedeeld. maar voor vragen, ik heb een heel breed idee en compleet plan wil ik graag nader uitleggen en uitwerken.