GRIP 3 Zeer grote brand (seniorenflat Notenhout) O.C. Huismanstraat - Nijmegen 20-02-2015

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (seniorenflat Notenhout) O.C. Huismanstraat - Nijmegen 20-02-2015  (gelezen 74314 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest12562

• Gast
Flatbrand Nijmegen eist alsnog leven van bewoonster

Lees ik net in de app van het AD

Eerste dodelijke slachtoffer helaas

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Een bewoonster van de seniorenflat in Nijmegen waar vorige week brand woedde, is alsnog overleden. Ze lag bewusteloos op de gang en is niet meer bij kennis geweest. Gisteravond stierf ze in het Maasstadziekenhuis in Rotterdam.

De vrouw was 86 jaar en woonde op de vierde verdieping.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Citaat
Alle bewoners flat Nijmegen hebben onderdak gevonden
De bewoners van 71 verschillende appartementen die getroffen waren door de brand in Nijmegen jongstleden hebben allemaal onderdak gevonden. Woonzorg Nederland heeft 44 bewoners geholpen aan onderdak, de resterende getroffen bewoners heeft onderdak gevonden in het ziekenhuis, bij familie of kennissen. Men gaat er momenteel nog vanuit dat het ongeveer 2 maanden duurt voordat alle bewoners weer hun oude appartement kunnen bewonen.

Link om verder te lezen: http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/nijmegen/alle-bewoners-flat-nijmegen-hebben-onderdak-gevonden-1.4784340

Dit artikel is relevant voor het topic omdat onderdak behoort tot een van de basisbehoeften van de mens. Hulpverlenende organisaties hebben er samen met particulieren en zorgaanbieders ervoor gezorgd dat de getroffen personen van de flatbrand in Nijmegen aan deze primaire basisbehoefte voldeden. Bovendien laat dit zien dat men in Nederland om elkaar geeft en bereid is mensen te helpen. Dit kan men voornamelijk ook terugzien aan het grote aantal bewoners dat zolang bij familie of kennissen onderdak heeft kunnen vinden.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
NU.nl @NUnl
Brand in seniorenflat Nijmegen eist tweede dode: bit.ly/1AS7hnv
8:49pm · 27 Feb 2015

Fireball

• Senior gebruiker
Brand in seniorenflat Nijmegen eist tweede leven

Opnieuw heeft de brand in een seniorenflat in Nijmegen vorige week een leven geëist.
Vrijdag overleed een 81-jarige inwoonster aan de gevolgen van de brand.

De vrouw is de tweede die overleden is na de brand. In de nacht van dinsdag op woensdag overleed een 86-jarige vrouw aan haar verwondingen. Dat heeft de gemeente Nijmegen laten weten.

De burgemeester van Nijmegen, Hubert Bruls, laat weten: ''Ik ben zeer geschokt door dit nieuwe sterfgeval. Mijn medeleven gaat uit naar de familieleden en vrienden van het slachtoffer. Een toch al rampzalige dag krijgt zo opnieuw een erg tragisch vervolg.''

http://www.nu.nl/binnenland/4001379/brand-in-seniorenflat-nijmegen-eist-tweede-leven.html

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Citaat
Derde dode door brand seniorenflat Nijmegen
De brand in het wooncomplex Neerbosch-Oost in Nijmegen heeft zondagavond een derde leven geëist. Het gaat om een 86-jarige inwoner.

Lees verder op: http://www.nu.nl/binnenland/4002628/derde-dode-brand-seniorenflat-nijmegen.html

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

GLZ

• Senior gebruiker
Langzaamaan dringen de verhalen van deze inzet door de brandweerorganisatie heen. Wat ik er van begrijp is dat het hier niet om slagkracht ging met water, schuim of wat dan ook, maar gewoon om handjes om al die mensen dat gebouw uit te krijgen. Men was letterlijk op pelotonsniveau met mensen aan het sjouwen. Mensen schijnen (ik was er zelf niet bij) bezweken te zijn in het trappenhuis, dus voordat de brandweer bij hun was. Tot zover ook de discussie over deurmagneten denk ik dan.

Hulde en bewondering voor de collega's dus.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Dat trappenhuis, ik neem aan dat dat het centrale trappenhuis daarmee wordt bedoeld?

GLZ

• Senior gebruiker
Citaat van: Peter71 link=msg=1334422 date=1425310190
Dat trappenhuis, ik neem aan dat dat het centrale trappenhuis daarmee wordt bedoeld?
Wat ik begrijp wel ja.