Yep en als ik dan bijv. de horeca of de pandjeshuizen erbij pak, dan schrik je dus helemaal, want die gaan voor het geld en investeren liefst nog minder dan het vereiste. Achteraf gaan we dan aan de rechter wel uitleggen dat men iets niet heeft begrepen, maar ondertussen wel proberen zo veel als mogelijk te verdienen. Geen haan die er naar kraait, controle is vaak te veel werk, dus laten we het lekker zo.
Wederom zal niet voor iedereen gelden, maar het gros vindt het maar wat lekker om zo geld in de zak te houden................
Moet ik het dan nog gaan hebben over illegale drugs labs of kwekerijen?
Levert lekker wat op, zo in deze tijden, kamertje over en gaan!
En dan toch nog even degene die tegenwoordig omdat ze een te hoog IQ hebben gewoon zelfstandig moeten blijven wonen, de sociale probleemgevallen zeg maar, mensen met verzamelwoede of psychische problemen? Draai de gaskraan maar open en in 1 keer van je problemen af, ach ik kan nog wel even doorgaan. Het is niet in regeltjes te vatten, maar wel dagelijkse praktijk helaas.
Aan de andere kant het mooie van het vak, want wij kunnen de mensen in nood veelal de helpende hand bieden. Helaas is dan wel het kwaad vaak al geschied.