geblokkeerde nooduitgang 'maar in geval van nood te gebruiken'

Auteur Topic: geblokkeerde nooduitgang 'maar in geval van nood te gebruiken'  (gelezen 10301 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2005, 19:12:42
Als het waar is wat je schrijft dan hebben we te maken met een waardeloze architect. Hoe kan een nnoddeur van de buurman nu in een kantoor uitkomen?

Heeft niks met een waareloze architect te maken maar met de indeling binnenin een bedrijfsverzamelgebouw.....dit kan vaak van tijd tot tijd variëren.  ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2005, 19:28:57
Ach, 't is wat makkelijker, iemand voor waardeloos uitmaken, dan hoef je verder niet na te denken over een nuttige oplossing   ;) ;D  










:-X :-X :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:00:59
De praktijk is gewoon dat, op een enkeling na, archi's totaal geen kennis hebben van hoofdstuk 2 BB. Ze krijgen door opdrachtgevers/project ontwikkelaars gewoon de opdracht om zoveel mogelijk verhuurbaar oppervlak te realiseren!

Hoe het straks moet als we gecertificeerde archi's krijgen....  :-X


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2005, 23:28:41
Ach, 't is wat makkelijker, iemand voor waardeloos uitmaken, dan hoef je verder niet na te denken over een nuttige oplossing   ;) ;D 










:-X :-X :-X




Niet gelijk zo lelijk....ik zat me eigenlijk hetzelfde af te vragen......


Gast48368

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:31:57
Niet gelijk zo lelijk....ik zat me eigenlijk hetzelfde af te vragen......

Hoe bedoel je.................. ??? ::)

Citaat
Binnen een pand waar diverse bedrijven zitten, huurt ons bedrijf 1½ verdieping. Op die bovenste ½ verdieping staat de andere helft leeg; deze andere helft doet tevens dienst als nooduitgang.

Als je het goed leest, bedoelt hij dat de huisbaas de deur naar het naastgelegen LEGE gedeelte heeft dichtgemaakt, zodat ze niet meer bij de NOODUITGANG kunnen komen..............dus de nooduitgang zit niet midden in het pand, maar zit in het lege gedeelte, waar de nooduitgang aan grenst...................

er staat ook: dat gedeelte doet TEVENS dienst als nooduitgang. dus nu de huisbaas de deur heeft dichtgemaakt naar dat lege gedeelte, kunnen ze automatisch niet meer bij die nooduitgang.

Het heeft dus helemaal niks met een architect te maken, maar puur met de indeling van het pand,
 als je het goed leest................. :-\ ::) 8) ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:37:52
En wie ontwerpt vaak de indeling van een pand  ;) ;D  :laugh:


Gast48368

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:48:51
En wie ontwerpt vaak de indeling van een pand  ;) ;D  :laugh:

Wij weten toch de exacte situatie niet? Misschien hebben ze het pand zelf wel in 2 en gedeeld met een wandje, om toch een helft te kunnen verhuren, en niet nagedacht hebben over de nooduitgang...........weten wij veel. Of de ruimte werd zo eerst geheel door iemand gehuurd, en zo hab je automatisch toegang tot de nooddeur..................

Zo zijn er vele redenen te bedenken, maar wij kunnen alleen maar naar de toestand gissen..........

Ik zie zo vaak bij (bedrijfs)panden dat men er van binnen maar "op los" timmert  :'(, om het maar zo "economisch"mogelijk in te delen, maar niet aan de gevolgen van brand, en over brandpreventie nadenkt...............

Wellicht kan onze gast Dennis daar een zinnig antwoord op geven................... ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:53:30
Stel....... de nooduitgang van je buurbedrijf komt in jou kantoor uit (jij bent daar de directeur). De eerste jaren vind je dat niet erg maar dan komen er andere mensen waarmee je niet kunt opschieten. Sterker nog, je krijgt er ruzie mee. Je vermoed zelfs dat er zaken gestolen worden....

Wat zou je als directeur doen?  ;) Als jij die nooduitgang blokkeerd heeft dat voor je bedrijf geen gevolgen want jij moet niet via de buren vluchten..... :P


Je hebt helemaal gelijk dat wij er wat aan kunnen doen. Alleen gaan we het gebruik beperken bij je buren. Omdat jij hun nooduitgang blokkeerd gaan we bij hun het gebruik beperken van het bedrijf!!!

Kan je voorstellen wat dat voor discussies oplevert..... :-\

Niet dat we die controles uit de weg gaan maar we preferen om vooraf te zorgen dat die situatie zich niet voordoet.



Mijn reactie was voor deze quote.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:58:06


Ik zie zo vaak bij (bedrijfs)panden dat men er van binnen maar "op los" timmert  :'(, om het maar zo "economisch"mogelijk in te delen, maar niet aan de gevolgen van brand, en over brandpreventie nadenkt...............

Ik ben het hier mee eens,een architect zet een goed pand neer.Met de daar aan verbonden eisen,want anders wordt zijn plan al sowieso naar de prullebak verwezen.Dus dit heeft niets met een waardeloze architect te maken,dit heeft meer te maken met de gebruikers zelf die er een pleuriszooi van maken.

Eerst is er een binnenhuisarchitekt die zijn/haar gedachtes over een pand laat gaan,die zal ook nog wel rekening houden met  nooduitgangen.
maar dan komt er de gebruiker,en die verprutst het in zeer veel gevallen zelf de situatie.Ik kom het vrijwel dagelijks tegen tijdens mijn werk.
En dan zeg ik er zo wat van,wat krijg je als antwoord?"ach,als we onze spullen maar op kunnen slaan,en wat de brandweer ervan zegt doet niet ter zake"

Dit is de keiharde praktijk,er zijn gelukkig zeer veel bedrijven die de zaken wel goed voor elkaar hebben,maar er zijn ook bedrijven waar geen brand moet uitbreken als daar personeel is.Want daar vallen dan geheid doden


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2005, 14:00:35
Moet elke wijziging binnen in het pand niet gemeld worden ivm gebruikersvergunning?