Ik zie zo vaak bij (bedrijfs)panden dat men er van binnen maar "op los" timmert , om het maar zo "economisch"mogelijk in te delen, maar niet aan de gevolgen van brand, en over brandpreventie nadenkt...............
Ik ben het hier mee eens,een architect zet een goed pand neer.Met de daar aan verbonden eisen,want anders wordt zijn plan al sowieso naar de prullebak verwezen.Dus dit heeft niets met een waardeloze architect te maken,dit heeft meer te maken met de gebruikers zelf die er een pleuriszooi van maken.
Eerst is er een binnenhuisarchitekt die zijn/haar gedachtes over een pand laat gaan,die zal ook nog wel rekening houden met nooduitgangen.
maar dan komt er de gebruiker,en die verprutst het in zeer veel gevallen zelf de situatie.Ik kom het vrijwel dagelijks tegen tijdens mijn werk.
En dan zeg ik er zo wat van,wat krijg je als antwoord?"ach,als we onze spullen maar op kunnen slaan,en wat de brandweer ervan zegt doet niet ter zake"
Dit is de keiharde praktijk,er zijn gelukkig zeer veel bedrijven die de zaken wel goed voor elkaar hebben,maar er zijn ook bedrijven waar geen brand moet uitbreken als daar personeel is.Want daar vallen dan geheid doden