Hinderen van voorrangsvoertuig

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuig  (gelezen 23454 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #100 Gepost op: 1 februari 2016, 00:14:09
Ja okee ik snap het idee wel alleen ik wist niet hoe je er bij kwam dat dat hier daadwerkelijk met die reden was gebeurd.

Of een goede gok... ;-)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #101 Gepost op: 1 februari 2016, 00:20:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1403329 date=1454282049
Ja okee ik snap het idee wel alleen ik wist niet hoe je er bij kwam dat dat hier daadwerkelijk met die reden was gebeurd.

Of een goede gok... ;-)
Nee, geen gok.
Ik kwam dat filmpje al eens eerder tegen alleen weet ik niet meer waar. Daar was toen commentaar bij geplaatst door een mannetje van de reiniging. Het commentaar had de strekking van mijn reactie.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #102 Gepost op: 1 februari 2016, 00:20:53
Duudlijk


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #103 Gepost op: 1 februari 2016, 19:31:47
OK, bedankt voor de info.  :)


xgnoom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #104 Gepost op: 3 februari 2016, 14:22:53
Citaat van: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yYVGKTGnEnw[/youtube]
Gepubliceerd op 3 feb. 2016
Uitruk naar het openen van een deur op de Groen van Pinsterenstraat in de Staatsliedenbuurt (02-02-2016). Zoals je kan in zien in de film krijgen we ondanks de zwaailichten en keiharde luchthoorns die aan staan te maken met een mevrouw op een fiets die bijna onder de autospuit ligt.

Plus nog een andere fietstser die ook maar gaat oversteken. Actie op 0:59.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #105 Gepost op: 3 februari 2016, 15:05:57
Mijn reactie die ik in het onderwerp On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen ook al geplaatst heb ook maar hier geplaatst.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1403810 date=1454503423
Die noodstop was dus absoluut niet nodig geweest als hij dus gewoon volgens de brancherichtlijn de kruising had genaderd en was over gestoken.
Ook deze chauffeur komt gewoon veel te hard de kruising oprijden. Hoop dat dit een goede leerschool is geweest.

Tevens geldt onderstaande ook nog steeds.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1402862 date=1454098287

Brancherichtlijnherzienedruk8-1-2004.pdf (PDF, 429 Kb)

Hoofdstuk 5 Rijden door rood licht

Met welke snelheid dient een kruispunt over te worden gestoken indien verkeerslicht rood uitstraalt maar duidelijk is dat geen verkeer aanwezig is, bijv. ‘s nachts ?
Alleen bij prio 1, maximaal 20 km/u en zodanig dat het ‘overig verkeer’ geen gevaar loopt.

Hoe is de snelheid van het passeren van kruisingen te controleren ?
Vooraf door rustig aan te rijden en de kilometerteller te bezien. Achteraf bijvoorbeeld door een ongevalregistratiesysteem in uitrukvoertuigen te hebben of door sporenonderzoek uitgevoerd door de technische recherche en met behulp van getuigenverslagen.

==========================================================================================
Verder staat het volgende in de

Brancherichtlijn Optische en Geluidssignalen Veiligheidsregio
VEILIGHEIDSREGIO ROTTERDAM-RIJNMOND


Kruispunten
Het naderen en oversteken van kruispunten gebeurt met aangepaste snelheid. Bij het oprijden van het kruisingsvlak dient de bestuurder van het voorrangsvoertuig ervan uit te gaan dat andere weggebruikers hem niet hebben opgemerkt en hem dus mogelijk niet voor laten gaan. Daarom wordt zo nodig gestopt.
 
Rood licht
Het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur. Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt het rode licht niet genegeerd en mag niet worden doorgereden.


10. Inwerkingtreding en evaluatie
 
Landelijk:
Naar verwachting komt er in de loop van 2016 een algemene brancherichtlijn voor hulpverleningsdiensten. Tot die tijd is een regionale regeling noodzakelijk.
 
Regionaal:
De Brancherichtlijn Optische en Geluidssignalen treedt in werking op de dag na publicatie en heeft terugwerkende kracht tot en met 5 september 2015.
De richtlijn wordt na het inwerkingtreden van een landelijke regeling geëvalueerd en zo nodig bijgesteld. Bijstelling van de richtlijn zal eerder plaatsvinden indien wet- en regelgeving die van toepassing is op de richtlijn binnen een termijn van twee jaar wijzigt, of indien gewijzigde of nieuwe sectorale afspraken hiertoe noodzaken.

Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2015-405.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #106 Gepost op: 3 februari 2016, 17:27:13
De snelheid zal niet veel verschil gemaakt hebben bij de muts op de fiets; ze was toch gaan rijden (net als de overstekende voetganger met fiets). Het verschil zou zijn geweest dat er geen noodstop gemaakt hoefde te worden.