Aankondiging diploma Georganiseerde Eerste Hulp

Auteur Topic: Aankondiging diploma Georganiseerde Eerste Hulp  (gelezen 68811 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #320 Gepost op: 31 juli 2015, 20:58:41
Citaat van: Expert link=msg=1364451 date=1438245656
Je weet toch echt wel dat je alles ongeveer duizend keer, heel geduldig moet uitleggen, ze 'ja' zeggen en 'neen' bedoelen, met als ultieme uitkomst dat ze het toch niet hebben begrepen. Amper een half uur later stellen ze opnieuw dezelfde vraag. Als ze het dan weer niet hebben begrepen ligt dat natuurlijk aan de didactische kwaliteiten van de docent en niet aan het niveau van de 'cursist'. Dan ven je ineens denigrerend.

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
Reactie #321 Gepost op: 31 juli 2015, 21:10:13

Snap duidelijk nog niet precies hoe het werkt hier.

Maar het citaat van expert in mijn vorige bericht,

Zo ervaar ik het heel vaak! Komt mij bekend voor.

Juffie

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #322 Gepost op: 31 juli 2015, 21:22:44
Citaat van: Expert link=msg=1364451 date=1438245656
Niet afhaken Jof! Je hebt te maken met leken. Je weet toch echt wel dat je alles ongeveer duizend keer, heel geduldig moet uitleggen, ze 'ja' zeggen en 'neen' bedoelen, met als ultieme uitkomst dat ze het toch niet hebben begrepen. Amper een half uur later stellen ze opnieuw dezelfde vraag. Als ze het dan weer niet hebben begrepen ligt dat natuurlijk aan de didactische kwaliteiten van de docent en niet aan het niveau van de 'cursist'. Dan ven je ineens denigrerend. Auditor heeft daarop een keurige reactie geschreven. Ik kan niet anders zeggen.

Wat dat betreft een grote pluim voor alle aanwezigen op dit forum, die reageren vanuit een gedegen achtergrond, of gewoon vanuit gezond verstand. Over back to basics gesproken. Persoonlijk ervaar ik het als bijns beledigend, wanneer een andere blaag mij hierop aanspreekt. Dan heb gewoon geen idee met wie je in discussie bent.

Expert, ik kan t tochh nauwelijks jk blijven opbrengen om in herhalingen te moeten vallen bij leerlingen die gewoon niet WILLEN leren... normaliter helpt het om de zaak eens vane en andere kant te belichten en de leerling zelf tot inzicht te laten komen, helaas blijkt dat in deze casus een hele moeilijke zaak.. ik wacht wel even af en als de heren achterkamp en lpevinstructeur wat goed wil tonen dan draai ik mogelijk wat bij.h
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #323 Gepost op: 31 juli 2015, 21:30:48
Citaat van: René van der Helm link=msg=1364621 date=1438320526
lpevinstructeur,

de oprichters/directeuren van lpev schrijven als wapenfeiten in hun CV op LinkedIn dat de ene een PADI duikdiploma heeft en de andere was polikliniekassistente. Ik neem aan dat zij de site en het lesmateriaal maken en mensen zoals jijzelf opleiden en beoordelen. Klopt dat?

Beste Rene, ik mag toch hopen dat jouw veronderstelling niet waar is...... Ik heb in het verledne de LPEV site bekeken om gte zien waar de instructeurs aan meosten voldoen. Mij werd toen alniet dudielijk wie nu exact de lessen verzorgen aan de instructeurs en op basis van welke deskundigheid zij zo goed zijn in het onderwijzen van de ABCDE methode bij de in hun ogen enige adequate eerste hulp cursus. Self made monopolism dacht ik zo..
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #324 Gepost op: 31 juli 2015, 21:31:30
Citaat van: lpevinstructeur link=msg=1364653 date=1438337151
De oprichters van de Stichting LPEV houden zich bezig met de bedrijfsvoering van de Stichting LPEV en verzorgen de instructeurs opleidingen lpev niet zelf. De instructeurs opleidingen laten zij over aan een opleidingteam bestaande uit diverse verpleegkundigen, didactici en docent-instructeurs. Maak dus wel even een onderscheid tussen bedrijsvoering en opleiden van lpev instructeurs.

nou ben zeer beneiuwd naar wie zich daarvoor leent...

helm

• Gast
Reactie #325 Gepost op: 31 juli 2015, 21:54:38
is nog best lastig typen met een tablet he Joffry  :)

Voor wie het interessant vindt staat er aardig wat leesvoer te downloaden op die site
http://www.lpev.nl/EHDL.htm
Dat geeft een beetje inzicht over het reilen en zeilen en de werkwijze.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #326 Gepost op: 31 juli 2015, 22:12:17
Citaat van: René van der Helm link=msg=1364744 date=1438372478
is nog best lastig typen met een tablet he Joffry  :)

Voor wie het interessant vindt staat er aardig wat leesvoer te downloaden op die site
http://www.lpev.nl/EHDL.htm
Dat geeft een beetje inzicht over het reilen en zeilen en de werkwijze.

Ik had het inderdaad al gelezen. Tja, als ik kijk naar de eindtermen voor lpev-instructeur dan heb ik last van plaatsvervangende schaamte. Als ik, als docent, zo eindtermen formuleer dan houd ik het niet lang vol :|

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #327 Gepost op: 31 juli 2015, 22:54:23
Citaat van: RemRoof link=msg=1364748 date=1438373537
Ik had het inderdaad al gelezen. Tja, als ik kijk naar de eindtermen voor lpev-instructeur dan heb ik last van plaatsvervangende schaamte. Als ik, als docent, zo eindtermen formuleer dan houd ik het niet lang vol :|

RemRoof

Bevestigd wat ik al dacht. In het verleden die eindtermen en eisen aan instructeurs (o.a. volgen van cross-over opleiding) al eens gelezen en er is weinig ten goede veranderd. Niet echt mijn piece of cake deze organisatie met zelfbedachte opleidingen.

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
Reactie #328 Gepost op: 1 augustus 2015, 14:17:47

Ik ben echt nog een leek ( 998765 ) als het gaat om LPEV inhoudelijke kennis.
Maar ik las dat LPEV staat voor Landelijk Protocol Eerste Hulpverlening. Dat betekend dus dat alle eerste hulpverleners in Nederland dit protocol moeten volgen. Het is immers geen regionaal protocol, laat staan een bedrijfsprotocol, maar een echt landelijk protocol.
Ik begrijp als dit protocol landelijk gedragen moet worden dat alle organisaties die EHBO les geven binnenkort volgens het LPEV protocol zullen gaan werken. Immers anders kunnen we nooit geen landelijke dekking realiseren. Of de stichting LPEV moet ALLE eerste hulpverleners in heel Nederland gaan opleiden, wat zij natuurlijk graag kosteloos doen omdat men geheel belangeloos de EHBO kennis in Nederland op het LPEV niveau willen krijgen. Daar heeft uiteindelijk elk slachtoffer baat bij.

Overigens was mijn eerste associatie met de term LPEV die met de term LPA. Het Landelijk Protocol Ambulancezorg. Maar het berust natuurlijk puur op toeval dat deze twee afkortingen zo op elkaar lijken. Dat zou anders immers nogal pretentieus zijn, en zo is het vast niet bedoeld. Wel vervelend als je dan moet constateren dat de Ambulancezorg die ook aan hulpverlening doen een naam hebben bedacht voor hun protocollen die erg lijkt op die van de LPEV.

Ik ga ervan uit dat de instructeurs van de LPEV van een bijzondere kwaliteit zijn. Immers als je WEL in staat bent om alle eerste hulpverleners de ABCDE methodiek aan te leren beschik je over kwaliteiten die alle andere eerste hulp instructeurs nou eenmaal niet bezitten. Maar goed, daarom zijn die andere uiteraard ook geen LPEV instructeur. Ook dat is dus verklaarbaar.

Overigens vind ik vervelend LPEV instructeur dat je in de verdedigende hoek wordt gedrukt. Het verhaal van de LPEV en de wijze waarop jij deze uitdraagt is immers zo helder dat je op handen gedragen zou moeten worden! Waarvan akte

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #329 Gepost op: 1 augustus 2015, 16:26:11
Dat LPEV staat voor Landelijk Protocol Eerste hulp Verlening, klopt, maar dat iedereen dit protocol zou moeten volgen is natuurlijk onzin.
Ik zou ook een stichting Landelijke Protocol Pannekoeken Bakken kunnen oprichten, maar ik kan nooit iedereen verplichten mijn pannekoekenbakprotocol te volgen. Dit is een stukje misleiding in de naam van de stichting, waarschijnlijk hebben zij deze ambitie, maar daar houdt het mee op.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.