Aankondiging diploma Georganiseerde Eerste Hulp

Auteur Topic: Aankondiging diploma Georganiseerde Eerste Hulp  (gelezen 68840 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #330 Gepost op: 1 augustus 2015, 17:16:46
Citaat van: Job45 link=msg=1364790 date=1438439171
Dat LPEV staat voor Landelijk Protocol Eerste hulp Verlening, klopt, maar dat iedereen dit protocol zou moeten volgen is natuurlijk onzin.
Ik zou ook een stichting Landelijke Protocol Pannekoeken Bakken kunnen oprichten, maar ik kan nooit iedereen verplichten mijn pannekoekenbakprotocol te volgen. Dit is een stukje misleiding in de naam van de stichting, waarschijnlijk hebben zij deze ambitie, maar daar houdt het mee op.

Waarschijnlijk is dat ook de sarcastische ondertoon in het bericht van juffie. Hij west natuurlijk ook hoe de hulpverlenings wereld er uit ziet.

lpevinstructeur

• avpk en eerstehulp instructeur bij vele organisaties
  • Junior gebruiker
  • **
  • ABCDE is voor iedereen !
Reactie #331 Gepost op: 1 augustus 2015, 17:42:15
Met als topper in de naamgeving en met stip op nummer 1  het NIBHV het Nederlands Instituut bedrijfshulpverlening, een puur commercieel bedrijf met winstoogmerk die zich voordoet als "spreekbuis" voor de BHV in Nederland.  :-X

Je hoeft in Nederland helemaal niets verplicht af te nemen, iedereen mag zelf kiezen. Alleen in de EHBO en BHV  is verplichte afname van het nibhv en oranje kruis nog een dagelijkse zaak, wat ik zeer betreurenswaardig vindt.

Citaat van: ir. Auditor link=msg=1364797 date=1438442206
Waarschijnlijk is dat ook de sarcastische ondertoon in het bericht van juffie. Hij west natuurlijk ook hoe de hulpverlenings wereld er uit ziet.
Ambitieus en pretensieus zijn altijd woorden van critici en deze woorden geven totaal geen enkel realistisch beeld over in dit geval het lpev. Echte indruk verkrijgen kan je alleen door een lpev opleiding te volgen en dan pas kan je echt een gefundeerd oordeel vellen. Roepen dat iets niet deugt zonder het te hebben ervaren of grondig onderzoek te hebben gedaanis dus gezwam  in de ruimte

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #332 Gepost op: 1 augustus 2015, 18:20:14
Citaat van: lpevinstructeur link=msg=1364801 date=1438443735
Met als topper in de naamgeving en met stip op nummer 1  het NIBHV het Nederlands Instituut bedrijfshulpverlening, een puur commercieel bedrijf met winstoogmerk die zich voordoet als "spreekbuis" voor de BHV in Nederland.  :-X

Je hoeft in Nederland helemaal niets verplicht af te nemen, iedereen mag zelf kiezen. Alleen in de EHBO en BHV  is verplichte afname van het nibhv en oranje kruis nog een dagelijkse zaak, wat ik zeer betreurenswaardig vindt.
Ambitieus en pretensieus zijn altijd woorden van critici en deze woorden geven totaal geen enkel realistisch beeld over in dit geval het lpev. Echte indruk verkrijgen kan je alleen door een lpev opleiding te volgen en dan pas kan je echt een gefundeerd oordeel vellen. Roepen dat iets niet deugt zonder het te hebben ervaren of grondig onderzoek te hebben gedaanis dus gezwam  in de ruimte

Dus ik moet eerst een opleiding volgen voordat ik er een mening over mag hebben? Uiteraard mag ik deze opleiding waarschijnlijk zelf betalen. Daarnaast heb ik de informatie op jullie site gelezen. Ik stel hier vragen waar ik geen antwoord op krijg. Het lijkt mij dan dat er een aardig beeld gevormd kan worden. :-X :-\
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #333 Gepost op: 1 augustus 2015, 18:54:40

In 1 zin spreek je jezelf tegen. Daarom ben ik ook gaan twijfelen aan je niveau....

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #334 Gepost op: 1 augustus 2015, 19:54:20

Ik weet niet onder welke steen jij woont maar ik ben door het OK nooit verplicht om mijn BHV cursus bij NIBHV te gaan volgen. Mijn werkgever die de cursus betaald) heeft aan mij gevraagd of ik het wilde gaan doen en ik ben zonder NIBHV te hebben benaderd bij een opleider te recht gekomen die mij er op gewezen heeft dat hij voor mij een vrijstelling voor LEH kon aanvragen omdat ik een EHBO diploma bezit. Pas bij de verklaring van vrijstelling kwam naar voren dat de BHV cursus van NIBHV was.

Je moet hier dus geen poging ondernemen om zaken anders voor te doen dan ze zijn noch het OK noch NIBHV hebben mij iets verplicht daarnaast ben ik van mening dat Nederlands Instituut iets wezenlijks ander wil zeggen dan een Landelijk Protocol..... in het laatste tracht je mijns inziens middels je naamkeuze terdege voor te doen of JOU protocol het landelijk geldende is......

Maar nog steeds geen antwoord op mijn vragen....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #335 Gepost op: 2 augustus 2015, 16:55:16
LPEV instructeur,

In mijn posting staat letterlijk;

Citaat van: Expert link=msg=1364495 date=1438261179

Ik zit niet te wachten op één of andere halvegare, die een beetje interssant loopt te doen met zijn ABCD methodiek. Ik moet de eerste nog tegenkomen, maar ik knal je moeiteloos opzij. Een simpel 'wegwezen' doet het altijd heel aardig bij een overactieve co-assistent, die in de weg loopt. Dat zal bij een EHBO'er ook wel lukken.

Er staat niet; "Ik knal je opzij", zoals jij beweert. Daarmee wek je de suggestie dat ik daartoe een fysiek middel zou aanwenden, teneinde dat doel te bewerkstelligen. Er staat wel; "Ik knal je moeiteloos opzij". Daarbij geef ik in de daaropvolgende zin aan mij te zullen bedienen van een verbale expressievorm.

Dat je vervolgens op basis van dit gestuntel bijval vraagt aan het Moderatorteam, omdat je jezelf 'bedreigd' voelt, is gewoonweg te sip voor worden.

In jouw reactie doe je dus exact hetzelfde, wat anderen verwijt. Je illustreert hiermee prachtig het niveau waarop jij discussie voert. Je verwijt een ander, wat je zelf vervolgens in dezelfde posting demonstreert, zelfs in twee op elkaar aangesloten regels. Je haalt zaken uit zijn context en trekt voorbarige conclusies. Je voert termen als bewijs, waarmee je de discussie voert op basis van oneigenlijke argumenten. Als dat illustratief moet zijn voor jouw bijzondere didactische kwaliteiten, dan wens ik je sterkte.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #336 Gepost op: 2 augustus 2015, 17:33:06

ja dat is natuurlijk onzin, eerst bij jullie een opleiding moeten volgen om dan pas een oordeel te kunnen vellen over de organisatie en inhoud  en eindtermen van de opleiding.
Dat gaat welke accrediteringsorganisatie dan ook, natuurlijk nooit doen.
Ik zie al die toezichhoudende figuren vanuit overheid etc al als student de 4 jarige HBO-V en andere opleidingen in de zorg gaan doen om een ''oordeel te kunnen vellen''........ over gedwongen winkelnering gesproken.

overigens ''ik vind'' is zonder t.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

helm

• Gast
Reactie #337 Gepost op: 2 augustus 2015, 20:39:01
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1364919 date=1438529586
Dat gaat welke accrediteringsorganisatie dan ook, natuurlijk nooit doen.

Er bestaat geen actief controlerende autoriteit in die branche.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #338 Gepost op: 2 augustus 2015, 21:38:37
Citaat van: René van der Helm link=msg=1364930 date=1438540741
Er bestaat geen actief controlerende autoriteit in die branche.

Helaas.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Achterkamp

• Operator
  • Forum gebruiker
  • Bedrijfs en vrijwillig EHBO-er met passie
Reactie #339 Gepost op: 3 augustus 2015, 09:13:51
Citaat van: Juffie link=msg=1364782 date=1438431467
Ik ben echt nog een leek ( 998765 ) als het gaat om LPEV inhoudelijke kennis.
Maar ik las dat LPEV staat voor Landelijk Protocol Eerste Hulpverlening. Dat betekend dus dat alle eerste hulpverleners in Nederland dit protocol moeten volgen. Het is immers geen regionaal protocol, laat staan een bedrijfsprotocol, maar een echt landelijk protocol.
Ik begrijp als dit protocol landelijk gedragen moet worden dat alle organisaties die EHBO les geven binnenkort volgens het LPEV protocol zullen gaan werken. Immers anders kunnen we nooit geen landelijke dekking realiseren. Of de stichting LPEV moet ALLE eerste hulpverleners in heel Nederland gaan opleiden, wat zij natuurlijk graag kosteloos doen omdat men geheel belangeloos de EHBO kennis in Nederland op het LPEV niveau willen krijgen. Daar heeft uiteindelijk elk slachtoffer baat bij.

Overigens was mijn eerste associatie met de term LPEV die met de term LPA. Het Landelijk Protocol Ambulancezorg. Maar het berust natuurlijk puur op toeval dat deze twee afkortingen zo op elkaar lijken. Dat zou anders immers nogal pretentieus zijn, en zo is het vast niet bedoeld. Wel vervelend als je dan moet constateren dat de Ambulancezorg die ook aan hulpverlening doen een naam hebben bedacht voor hun protocollen die erg lijkt op die van de LPEV.

Ik ga ervan uit dat de instructeurs van de LPEV van een bijzondere kwaliteit zijn. Immers als je WEL in staat bent om alle eerste hulpverleners de ABCDE methodiek aan te leren beschik je over kwaliteiten die alle andere eerste hulp instructeurs nou eenmaal niet bezitten. Maar goed, daarom zijn die andere uiteraard ook geen LPEV instructeur. Ook dat is dus verklaarbaar.

Overigens vind ik vervelend LPEV instructeur dat je in de verdedigende hoek wordt gedrukt. Het verhaal van de LPEV en de wijze waarop jij deze uitdraagt is immers zo helder dat je op handen gedragen zou moeten worden! Waarvan akte
Dit is natuurlijk feaces van een stier. Niets is verplicht.
Geen enkele stichting als het ok, hartstichting, lpev ed. kan kosteloos en verplicht (laten) opleiden.

Bijzondere kwaliteit van LPEV instructeurs????? Nee, dat is ook niet zo, zij hebben alleen bij LPEV een aanvullende opleiding genoten om aan leken de leken ABCDE te onderwijzen.
Velen willen wel helpen, een enkeling doet dat ook echt.