Met de felle kritiek van artsen en verpleegkundigen op de toepassing van de ABCDE in leken EHBO opleidingen ondermijn je de missies en visies op het gebied van opleiden van het oranje kruis, rode kruis, lpev, fai, nedcert en andere organisaties. Bovendien werpt men daarmee de Nederlandse ehbo nog verder terug in het stenentijdperk.
De uitspraken van sommigen op de afgelopen pagina's zijn funest voor ALLE ehbo opleidingsbedrijven en instructeurs die wel vooruitgang willen en niet graag zien dat door hufterig gedrag en vastgeroeste inzichten de ehbo opleidingsector om zeep wordt geholpen.
Als ambulanceverpleegkundige weet donders goed om te gaan met het lpa en andere dingen, maar ook hoe ik ehbo'ers moet opleiden met de ABCDE zonder enige medische zaken waar de critici onmiddelijk mee gooien. Niet realistisch want het gaat om leken handelingen.
Ik heb geleerd heb dat als je open staat voor nieuwe ontwikkelingen je zaken vanuit een ander perspectief kan bekijken. Deze eigenschappen mis ik bij mijn kritische collega's op dit forum.
Het verbaast mij vooral dat jij je profileert als belangenbehartiger van o.a. Rode Kruis, Oranje Kruis, Nedcert en het recht neemt om namens deze organisaties artsen op dit forum te verwijten dat hun uitlating funest zijn.
Het is mij niet ontgaan dat onder andere instructeurs van Rode Kruis en NedCert de visie van kritische (ambulance)verpleegkundigen en artsen onderstrepen.
Op de LPEV website laat men een persbericht zien "informatie ministeries misleidend". Dat zijn hele grote woorden.
Een ander LPEV-adept zit hier doodleuk te verkondingen dat de rijksoverheid onjuiste propaganda de wereld in helpt als het gaat om juist gebruik van 112.
Jij bent 1 van de mensen die hier zelf bij heeft gedragen aan deze enorme discussie, ondanks dat je ambulanceverpleegkundige bent heb je stelselmatig iedere inhoudelijke vraag van o.a. een MMT arts ontweken.
Waarom moet een nieuw lid eindelijk eens antwoord geven hoe je de B moet beoordelen terwijl het jou meedere malen is gevraagd. Waarom moeten je collega ambulanceverpleegkundigen terecht aangeven dat COPD of hyperventilatie (in voorbeeld van lid Juffie 30 ademhalingen p/m) gewoon werk is voor de Regionale ambulancevoorziening.
Het zou je sieren als ambulanceverpleegkundige om mensen hier te vertellen dat ongeacht waar ze EHBO diploma hebben gehaald gehaald dat je werkgever een verpleegkundige als centralist heeft die de burger/melder eventueel telefonisch instructies of advies kan geven. In 2015 is het kwestie van 112 bellen je mobiele telefoon in speaker stand zetten en doen wat de centralist van de ambulancemeldkamer je zegt of vraagt.
Jij spreekt daar niet over omdat je hoopt dat EHBO-ers die hopen iets extra te leren geld gaan besteden aan LPEV. Ik kan al die mensen nu al vertellen dat ze de afgelopen 24 uur al meer van mij hebben kunnen leren (gratis en voor niets) dan ze ooit zullen leren bij LPEV. Voorts mogen al die goedwillende EHBO-ers rustig vragen stellen op dit forum omdat er voldoende bereidwillige artsen en (ambulance)verpleegkundigen zijn die met liefde wat extra uitleg geven.