Uniform DV&O

Auteur Topic: Uniform DV&O  (gelezen 23960 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 6 september 2015, 17:54:49
Ff serieus....  Een baret?!  Are u kidding me!

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 6 september 2015, 19:03:07
Citaat van: LSPD link=msg=1370803 date=1441549451
Eerst het uniform met de rangonderscheidingstekens, nu een baret.. WHY?

Zomenteen eigen justitiebrevet, beenholsters, HK MP5's en gevangenenvervoer alleen nog doen in flitsende onherkenbare BMW's onder begeleiding van herkenbare DV&O motoren.. gewoon.. voor de looks.
Op het YouTube-kanaal van de DV&O staat een informatiefilmpje, daarin komen ook hun 'speciale eenheden' voorbij die de zeer-risicovolle gevangen begeleiden.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 6 september 2015, 19:25:59
O.. ja.. I see..  e050

Dan is het officieel.. DV&O is een kleine politieorganisatie op zichzelf, ik zie niet meer in hoe de burger het verschil moet zien tussen DV&O en politie/marechaussee personeel.

Kees44

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #43 Gepost op: 6 september 2015, 19:40:04
De baret wordt door de gehele dienst gedragen sinds een korte tijd, voorheen alleen het bot en lbb. Vooralsnog dragen de andere divisies deze niet met hun reguliere werkzaamheden, alleen met dit soort evenementen (voor de show)

Moet je het verschil zien als burger? Opleidingen is vergelijkbaar met die van de kmar.
Daarnaast kom je als burger weinig in aanraking met dv&o 9 van de 10 keer werken ze in burger in het openbaar.

Kwam toevallig op deze site hier uw antwoord.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 6 september 2015, 21:56:43
O.. ja.. I see..  e050

Dan is het officieel.. DV&O is een kleine politieorganisatie op zichzelf, ik zie niet meer in hoe de burger het verschil moet zien tussen DV&O en politie/marechaussee personeel.
Bij de politie staat er "politie" op de mouwen en rug.

Bij de Kmar staat "Koninklijke Marechaussee" op de mouwen en de rug.

Bij justitie staat "Justitie" op de mouwen en de rug.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 6 september 2015, 22:11:54
De baret wordt door de gehele dienst gedragen sinds een korte tijd, voorheen alleen het bot en lbb. Vooralsnog dragen de andere divisies deze niet met hun reguliere werkzaamheden, alleen met dit soort evenementen (voor de show)

Moet je het verschil zien als burger? Opleidingen is vergelijkbaar met die van de kmar.
Daarnaast kom je als burger weinig in aanraking met dv&o 9 van de 10 keer werken ze in burger in het openbaar.

Kwam toevallig op deze site hier uw antwoord.
Opleiding is vergelijkbaar aan de kmar lees ik dit goed?

Sinds wanneer krijgen justitie medewerkers een militaire opleiding?
Sinds wanneer zijn justitie medewerkers algemeen opsporingsambtenaar?
Een baret moet je verdienen!

Kees44

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #46 Gepost op: 6 september 2015, 22:52:13
Ik heb van beide organisaties opleidingen gedaan en vindt het (persoonlijk) veel op elkaar lijken (hangt er van af welke divisie je bent) natuurlijk heb je mensen er bij zitten die daar anders tegen aan kijken. Mensen die waarschijnlijk geen ervaringen hebben buiten hun eigen organisatie. Betreft het baret gedeelte ben ik eens! Dit is naar mijn mening alleen voor de at's en commando's, en niet voor elke Pipo die maar denkt belangrijk te zijn.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #47 Gepost op: 6 september 2015, 23:24:02
Citaat van: Kees44 link=msg=1370853 date=1441572733
... Betreft het baret gedeelte ben ik eens! Dit is naar mijn mening alleen voor de at's en commando's, en niet voor elke Pipo die maar denkt belangrijk te zijn.

Ik zie een bezuiniging bij defensie :P

M.b.t. de baret ben ik het met jullie eens dat je deze moet verdienen en het is niet gek dat militair hierarchisch georganiseerde organisaties een baret dragen. Het rode kruis had tot begin 2000 ook rangonde er scheidingstekens en een baret. Deze moest je ook  verdienen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 6 september 2015, 23:39:27
Ik heb van beide organisaties opleidingen gedaan en vindt het (persoonlijk) veel op elkaar lijken (hangt er van af welke divisie je bent) natuurlijk heb je mensen er bij zitten die daar anders tegen aan kijken. Mensen die waarschijnlijk geen ervaringen hebben buiten hun eigen organisatie. Betreft het baret gedeelte ben ik eens! Dit is naar mijn mening alleen voor de at's en commando's, en niet voor elke Pipo die maar denkt belangrijk te zijn.
Ik kan me persoonlijk niet indenken hoe een politie organisatie en een justitiële transport organisatie op elkaar kunnen lijken.
Aangezien je spreekt over "divisies" ga ik er vannuit dat je KMar periode stamt uit de dienstplicht periode welke niet is te vergelijken aan de werkzaamheden van vandaag de dag.
Ik ben iig blij dat je het met me eens bent vwb de baret.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 7 september 2015, 08:02:28
Training en opleiding Kmar Algemeen vs DV&O algemeen zijn niet zwart/wit met elkaar te vergelijken. Enkel het feit alleen al dat er een AMO aan ten grondslag ligt maakt het geheel al anders. Je kan beter stellen dat bepaalde onderdelen van de opleiding met elkaar overeen komen, zoals o.a. Wet- en Regelgeving, bepaalde IBT-aspecten. Deze elementen zijn zoizo te vergelijken danwel hetzelfde over de gehele linie van Handhaving. Dat BOT leden een baret dragen is prima en te begrijpen gezien haar taken en verschijnen in het publieke domein onder verzwaarde omstandigheden.