Maar een busje van de wijk met laadruimte? Kan dat niet?
De wijk bestaat niet meer
Maar dat wordt krap, zeker met die nieuwe busjes. Worden ook geen 'rolplanken' meer bijgeleverd.
Jij doet het voorkomen alsof dit door de politieorganisatie goedkoper geregeld zou kunnen worden? Wanneer in kleine(er) gemeenten er niet voldoende aanbod van werk is om daar een dienst binnen de eigen organisatie voor op te zetten, dan lijkt het mij vrij logisch dat dit soort taken wordt uitbesteed. In de grote steden is er waarschijnlijk voldoende werk om daar een eigen dienst voor op te zetten. Ik denk alleen dat wanneer je dan alleen naar het kostenplaatje kijkt, dit nog steeds in het voordeel van uitbesteden zal vallen!
Nou, ik kan uit ervaring spreken dat er vaak werk gemaakt wordt voor de politiekraan. Ik kom uit een regio met kraan en zit nu zonder; in het begin miste ik dat ding enorm want hier wordt nauwelijks gesleept. Als het gebeurt, gebeurt het door een particulier bedrijf (Logicx).
Heeft me wel aan het denken gezet, al die keren dat ik de politiekraan heb zien slepen had het in 9 van de 10 keer niet eens gehoeven. Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut een luxe en ik zou hem hier ook graag willen. Maar noodzakelijk, voldoende werk.... mwaa soms wel.. soms niet.
OT; misschien praktisch gedaan, maar niet handig. Zeker nu alles gefilmd wordt tegenwoordig moet je je toch bewust zijn van je voorbeeldfunctie?