Politie sleept collega op bromfiets

Auteur Topic: Politie sleept collega op bromfiets  (gelezen 20259 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2015, 15:01:20
Citaat van: Haageneesch link=msg=1334361 date=1425301441
Maar een busje van de wijk met laadruimte? Kan dat niet?

Ja, dat kan heel goed. Maar helaas hebben we die in zijn geheel niet. Bij aanrijding wil de VOA hem nog wel eens achterin laden en overbrengen.

Wij lossen het anders normaal gesproken met de aanhanger op, maar met maar 1 auto met trekhaak lukt dat ook niet altijd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

rrpd

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 2 maart 2015, 16:00:52
Wat een gruwelijke ophef weer over de collega's in Heerlen die een brommer overbrengen door zich mee te laten slepen.
Of het echt zo handig is weet ik niet maar ik begrijp het wel.
Waar het om gaat is de reactie die je als eenheid naar buiten brengt.
Volgens de woordvoeder wordt de actie ten strengste afgekeurd en dienen de betrokken agenten zich te verantwoorden bij hun chef.
Dit is toch voer voor de media en voor mensen die anti-politie zijn. Moedig vooral aan dat je gaat filmen bij agenten zodat ze op het matje geroepen worden.
Je laat je agenten gewoon vallen op deze manier.
En genieten dat de anti-politie-club doet..... omnomnomnom

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #12 Gepost op: 2 maart 2015, 16:06:46
Citaat van: rrpd link=msg=1334413 date=1425308522
Post uit het youtube topic.. Hier staat hij ook al zag ik. Copy/Paste. @mods kijk maar even waar jullie mijn post willen. In dit topic of het youtube topic:

In het kader van je eigen veiligheid en misschien toch ook nog wel een beetje voorbeeld functie ben je toch wel met me eens dat je dit niet moet willen doen en je je terecht bij je meerdere mag verantwoorden.
Ik vond het humor maar als je dit als commentaar wilt geven wat jij doet kan ik het toch ook niet laten om je even wat tegengas te geven.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

sylvester1986

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 2 maart 2015, 16:19:20
Citaat van: rrpd link=msg=1334412 date=1425308452
Wat een gruwelijke ophef weer over de collega's in Heerlen die een brommer overbrengen door zich mee te laten slepen.
En terecht!
Je bent gewoon een gevaar voor de openbare weg als je dit doet. Dit heeft niets te maken met het feit dat het toevallig agenten betreft.

Moedig vooral aan dat je gaat filmen bij agenten zodat ze op het matje geroepen worden.
Als agenten zich dusdanig slecht/gewelddadig etc etc gedragen, waarom zou je dit dan niet vastleggen?
Ik zou dit wel filmen, puur als eventueel bewijs voor als het helemaal mis gaat of uit de hand loopt.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 2 maart 2015, 16:20:47
Citaat van: DiNozzo link=msg=1334318 date=1425295125
Buiten de grote steden is het namelijk al sinds jaar en dag uitbesteed aan particuliere bedrijven met dito kosten.

Jij doet het voorkomen alsof dit door de politieorganisatie goedkoper geregeld zou kunnen worden? Wanneer in kleine(er) gemeenten er niet voldoende aanbod van werk is om daar een dienst binnen de eigen organisatie voor op te zetten, dan lijkt het mij vrij logisch dat dit soort taken wordt uitbesteed. In de grote steden is er waarschijnlijk voldoende werk om daar een eigen dienst voor op te zetten. Ik denk alleen dat wanneer je dan alleen naar het kostenplaatje kijkt, dit nog steeds in het voordeel van uitbesteden zal vallen!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 2 maart 2015, 16:53:53
Citaat van: Haageneesch link=msg=1334361 date=1425301441
Maar een busje van de wijk met laadruimte? Kan dat niet?

De wijk bestaat niet meer  :P
Maar dat wordt krap, zeker met die nieuwe busjes. Worden ook geen 'rolplanken' meer bijgeleverd.

Citaat van: scorpio link=msg=1334420 date=1425309647
Jij doet het voorkomen alsof dit door de politieorganisatie goedkoper geregeld zou kunnen worden? Wanneer in kleine(er) gemeenten er niet voldoende aanbod van werk is om daar een dienst binnen de eigen organisatie voor op te zetten, dan lijkt het mij vrij logisch dat dit soort taken wordt uitbesteed. In de grote steden is er waarschijnlijk voldoende werk om daar een eigen dienst voor op te zetten. Ik denk alleen dat wanneer je dan alleen naar het kostenplaatje kijkt, dit nog steeds in het voordeel van uitbesteden zal vallen!

Nou, ik kan uit ervaring spreken dat er vaak werk gemaakt wordt voor de politiekraan. Ik kom uit een regio met kraan en zit nu zonder; in het begin miste ik dat ding enorm want hier wordt nauwelijks gesleept. Als het gebeurt, gebeurt het door een particulier bedrijf (Logicx).
Heeft me wel aan het denken gezet, al die keren dat ik de politiekraan heb zien slepen had het in 9 van de 10 keer niet eens gehoeven. Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut een luxe en ik zou hem hier ook graag willen. Maar noodzakelijk, voldoende werk.... mwaa soms wel.. soms niet.

OT; misschien praktisch gedaan, maar niet handig. Zeker nu alles gefilmd wordt tegenwoordig moet je je toch bewust zijn van je voorbeeldfunctie?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 2 maart 2015, 17:07:04
Of het echt zo handig is weet ik niet maar ik begrijp het wel.

Je laat je agenten gewoon vallen op deze manier.
Het gaat om geloofwaardigheid. Leg mij eens uit hoe je iemand kan bekeuren voor dit feit, als je het als politie vervolgens zelf ook doet ?

Net zoals 'de wereld vreemd opkijkt' als een brandweerman een woonhuis in de fik steekt, bijvoorbeeld.

Ik ben me ervan bewust dat de politie in het verkeer soms meer mag dan de huis-tuin-en-keuken burger. Maar dit valt niet onder de vrijstellingen RVV die de politie heeft.

Peen
Redacteur van

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 2 maart 2015, 18:22:32
Citaat van: peen van dienst link=msg=1334439 date=1425312424
Het gaat om geloofwaardigheid. Leg mij eens uit hoe je iemand kan bekeuren voor dit feit, als je het als politie vervolgens zelf ook doet ?

Wat een dramatisch slecht argument. Ik pleeg de hele dag overtredingen noodzakelijk voor mijn werk. En daar bekeur ik ook voor als de burger het doet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 2 maart 2015, 18:56:35
Citaat van: Red link=msg=1334453 date=1425316952
Wat een dramatisch slecht argument. Ik pleeg de hele dag overtredingen noodzakelijk voor mijn werk. En daar bekeur ik ook voor als de burger het doet.
Maar was deze overtreding noodzakelijk om het werk te doen ?

NEE dit moet je als organisatie  met de naam van dat zij ongestraft doen waar zij de gewone burger voor een forse prent geven niet willen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 2 maart 2015, 19:15:58
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1334458 date=1425318995
Maar was deze overtreding noodzakelijk om het werk te doen ?

NEE.
En dat is het verschil tussen dienders en burgers. Ik ken de situatie niet, dus durf die afweging niet te maken... Terwijl jij al veroordeeld zonder de precieze situatie te weten.

Vandaag reed ik met mijn dienstauto op het fietspad voor een melding. Maar toch vond een snorfietser het noodzakelijk om mijn doorgang te blokkeren en heel vermanend te wapperen met zijn vinger.

(Ver)oordeel pas als je de feiten weet, en niet op basis van een leuk YouTube filmpje...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.