Wat mij opvalt in de reacties, is dat de blauwe kant in sommige gevallen hier heel heftig reageert en dit goedkeurt met als argumentatie "er zal wel een goede reden voor zijn, het kon waarschijnlijk niet anders, door de bezuinigingen...," etc. etc. en dan vervolgens het ook nog verbazingwekkend vinden dat anderen, zelfs hier op het forum, dit afkeuren.
Natuurlijk kan ook ik best begrip opbrengen voor al die argumenten, en zie ik dit ook wel, maar verplaats je nu eens in de burger:
Een aardige buurman die zijn buurjongen met kapotte brommer op deze manier even een ritje naar huis geeft:
"het is maar een klein stukje, die jongen heeft geen geld voor een sleepwagen, ik vond het zo triest hem alleen in het donker te laten staan, we rijden heel langzaam en doen heel voorzichtig, het is de brommer van zijn zusje en die wilde hij niet langs de straat achterlaten" etc etc ik denk dat de gemiddelde agent nog wel 20 andere redenen of smoezen gehoord zal hebben, maar wat zal de reactie dan zijn...?
Sorry meneer, uw krijgt een bekeuring, dit is levensgevaarlijk en mag niet. Punt.
Dus buiten alle goede, terechte en ook oprechte redenen die deze agenten gehad zullen hebben, is hier toch ook uiteindelijk maar 1 reactie mogelijk? Sorry collega, dit kan echt niet, u krijgt een bekeuring. Punt.