: "Man overleden door geen hulp aanwezig; politie bewaakte bromfiets".
Ik lees liever ook niet "Agent overreden door collega" en dan helemaal niet als ik zie hoe aan de hand van zo'n filmpje als dit.
Ik stelde eerder al de werkvloer probeert problemen op te lossen die zij niet hoort op te lossen, is geen kritiek naar rood/geel/blauw of welke tak van HV maar naar de overheid. Zolang de werkvloer oplossingen bedenkt en uitvoert die niet wenselijk of eigenlijk ook gevaarlijk zijn en het gaat goed gaat er bij die overheid ook geen belletje rinkelen dat er iets structureel niet goed zit.
misschien moeten we niet langer accepteren dat wij het afvoerputje van de bezuinigingen zijn, maar agenten hebben nou eenmaal deze mentaliteit.
Ten eerste zie ik geen enkel HV organisatie als afvoerputje, daarom ben ik ook tegen de huidige bezuinigingen. En die mentaliteit is menselijk, we willen allemaal graag onze taken goed uitvoeren en verliezen daarbij wel eens het inzicht van veiligheid.
Overigens:
En ja, als het fout gaat dan heb je de shit-load te pakken, maar soms moet je gewoon even.
Zo gauw je dit denkt zou je met mij eens moeten zijn dat het een reden is om niet uit te voeren, want die "shit-load" kan ook je laatste 6-delig uniform betekenen.
Precies en dat is ook wat ik al vaker in topics heb geroepen. Zolang we het zelf blijven oplossen zal er geen urgentie eraan worden gegeven. We kennen allemaal hier tal van voorbeelden van, maar laten we dat nou maar niet op een openbaar forum zetten
En dat maakt het zo gevaarlijk, niet roepen of melden wat de onveiligheden zijn maakt ze ook niet zichtbaar. En dan bedoel ik niet alleen naar de burger toe, maar eerder naar de overheid.