Politie sleept collega op bromfiets

Auteur Topic: Politie sleept collega op bromfiets  (gelezen 20021 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #60 Gepost op: 3 maart 2015, 13:21:57
Het is prima goed te praten, bij de politie leer je om te improviseren. De BPZ is dusdanig uitgekleed dat je soms regeltjes moet overschrijden om andere doelen wel te kunnen bereiken. Vanuit gaande dat de politie de verantwoordelijkheid heeft gekregen over de bromfiets, wat zijn je opties? Stel dat je hem zou laten staan in afwachting van de berger, dan zal je erbij moeten blijven (los ervan dat de teamchef of bureauchef hier wel een mening over gaat hebben over het gebruik van een berger). Dat betekent dat je daar 2 mannetjes mee kwijt bent. Wie kan hier wat roepen over de dekking in het gebied? We kennen voldoende gebieden waar er gewerkt moet worden met 1 of 2 auto's. Zou het in de media geaccepteerd worden: "Man overleden door geen hulp aanwezig; politie bewaakte bromfiets".

Je kan alles groter maken dan het is, maar je moet soms improviseren. En ja, als het fout gaat dan heb je de shit-load te pakken, maar soms moet je gewoon even. En misschien heeft het allemaal te maken met het verantwoordelijkheidsgevoel van de gemiddelde diender, misschien moeten we niet langer accepteren dat wij het afvoerputje van de bezuinigingen zijn, maar agenten hebben nou eenmaal deze mentaliteit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #61 Gepost op: 3 maart 2015, 13:42:25
Standaard een dik kettingslot aan boord met een standaard sleuteltje, ook beschikbaar bij een berger?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #62 Gepost op: 3 maart 2015, 14:25:11
Ik denk dat er nu wel getracht wordt om het beeld recht te praten.
Dat een meerdere niet blij wordt als er een berger bestelt wordt zal gerust, dat die meerdere ook niet blij is als er twee man lopend naar het buro komen met de brommer aan het handje, geloof ik ook direct.
Dat de politie over bezuinigd is, helemaal gelijk evenals als het improviseren (doen we wel in elk vakgebied)

Helaas ga ik er alleen niet in mee dat je om al die redenen dergelijke situaties aan de hand moet willen halen, vanuit het blauw wordt er zo vaak een beroep gedaan op ons GVB maar als ik deze beelden bekijk dan komt bij mij de vraag boven of de bewuste dienders wel over GVB beschikken.

Ik kom in mijn werk ook veelvuldig voor situaties te staan die niet kunnen of die je niet moet willen, dan gaat er eenvoudig een belletje naar kantoor met de mededeling dat ze maar voor een oplossing gaan zorgen, dat had in de situatie van de brommer ook de enige juiste beslissing horen te zijn van de dienders. Meerdere wil jou met een probleem opzadelen dan heeft die meerdere wat mij betreft een paar keuzen:
- hij regelt een berger
- hij regelt alternatief vervoer
- hij neemt mijn verantwoording tav de brommer over
- hij accepteert dat de dienders voorlopig niet voor andere zaken inzetbaar zijn

Met je meerdere voor die keuzen stellen denk ik dat je:
- Je eigen veiligheid en die van je collega serieus neemt en borgt
- Voorkom je dat je het afvoerpuntje van de bezuinigingen wordt
- Leg je het probleem daar waar het hoort

Wat de dienders met deze actie hebben bereikt is dat ze het "publiek" tegen zich hebben gekregen en als dank daarvoor even goed hun voeten mogen vegen op de mat van hun meerdere. (en dan is het allemaal gelukkig goed gegaan)

Ik ben in de bankwerkerij (zowel onderhoud als bouw en plaatsen van, zware, constructies) groot gebracht met de termen:
- Niets moet zo snel dat het onveilig moet gebeuren
- We doen het veilig of we doen het niet

Met alle respect maar hoever moet je zinken om je eigen veiligheid in de waagschaal te leggen voor een dom stuk ijzer ??
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #63 Gepost op: 3 maart 2015, 14:34:46
Citaat van: kaasje link=msg=1334635 date=1425385317
Het is prima goed te praten, bij de politie leer je om te improviseren. De BPZ is dusdanig uitgekleed dat je soms regeltjes moet overschrijden om andere doelen wel te kunnen bereiken. Vanuit gaande dat de politie de verantwoordelijkheid heeft gekregen over de bromfiets, wat zijn je opties? Stel dat je hem zou laten staan in afwachting van de berger, dan zal je erbij moeten blijven (los ervan dat de teamchef of bureauchef hier wel een mening over gaat hebben over het gebruik van een berger). Dat betekent dat je daar 2 mannetjes mee kwijt bent. Wie kan hier wat roepen over de dekking in het gebied? We kennen voldoende gebieden waar er gewerkt moet worden met 1 of 2 auto's. Zou het in de media geaccepteerd worden: "Man overleden door geen hulp aanwezig; politie bewaakte bromfiets".

Allereerst moet niets zo maar. Je kan elke keer recht breien wat de chefs fout doen maar daar los je het probleem niet mee op.

Laat je chef maar zien dat er een auto bij moet. Laat de rekening maar komen van die takelwagen. Dan krabben ze zich achter de oren. Niet als jij een mailtje stuurt dat je het creatief hebt opgelost. Dan is er namelijk ook geen probleem...

Wat is de volgende stap? Die bekende inbreker maar afstand laten doen van zijn inbrekerswerktuig want anders zit je ook een paar uur binnen?

Ik ben helemaal voor creatieve oplossingen. Ik wandel zelf ook rond langs de randjes van de strafvordering. Ik hou van aanpakken maar het moet wel veilig. Juist door alle creatieve oplossingen komt de leiding er mee weg dat er zo weinig personeel is.
Als je nu als bromfietser ten val komt ga je mogelijk onder de dienstauto door. Juist doordat je aanhangt ben je veel minder stabiel. Dat is niet goed voor je gezondheid.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #64 Gepost op: 3 maart 2015, 14:56:07
Citaat van: DiNozzo link=msg=1334651 date=1425389686
Allereerst moet niets zo maar. Je kan elke keer recht breien wat de chefs fout doen maar daar los je het probleem niet mee op.

Laat je chef maar zien dat er een auto bij moet. Laat de rekening maar komen van die takelwagen. Dan krabben ze zich achter de oren. Niet als jij een mailtje stuurt dat je het creatief hebt opgelost. Dan is er namelijk ook geen probleem...

Wat is de volgende stap? Die bekende inbreker maar afstand laten doen van zijn inbrekerswerktuig want anders zit je ook een paar uur binnen?

Ik ben helemaal voor creatieve oplossingen. Ik wandel zelf ook rond langs de randjes van de strafvordering. Ik hou van aanpakken maar het moet wel veilig. Juist door alle creatieve oplossingen komt de leiding er mee weg dat er zo weinig personeel is.
Als je nu als bromfietser ten val komt ga je mogelijk onder de dienstauto door. Juist doordat je aanhangt ben je veel minder stabiel. Dat is niet goed voor je gezondheid.


Volgens mij heb je t tweede gedeelte van mijn post gemist ;-)
Citaat van: kaasje link=msg=1334635 date=1425385317
misschien moeten we niet langer accepteren dat wij het afvoerputje van de bezuinigingen zijn, maar agenten hebben nou eenmaal deze mentaliteit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #65 Gepost op: 3 maart 2015, 14:59:52
Niet gemist maar het waren wel argumenten waar ik wat over wilde roepen  O0. Zolang we het blijven oplossen blijven we ook dat afvoerputje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #66 Gepost op: 3 maart 2015, 15:14:31
Citaat van: DiNozzo link=msg=1334659 date=1425391192
Niet gemist maar het waren wel argumenten waar ik wat over wilde roepen  O0. Zolang we het blijven oplossen blijven we ook dat afvoerputje.
Precies en dat is ook wat ik al vaker in topics heb geroepen. Zolang we het zelf blijven oplossen zal er geen urgentie eraan worden gegeven. We kennen allemaal hier tal van voorbeelden van, maar laten we dat nou maar niet op een openbaar forum zetten ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #67 Gepost op: 3 maart 2015, 15:17:10
Citaat van: kaasje link=msg=1334635 date=1425385317
: "Man overleden door geen hulp aanwezig; politie bewaakte bromfiets".
Ik lees liever ook niet "Agent overreden door collega" en dan helemaal niet als ik zie hoe aan de hand van zo'n filmpje als dit.

Ik stelde eerder al de werkvloer probeert problemen op te lossen die zij niet hoort op te lossen, is geen kritiek naar rood/geel/blauw of welke tak van HV maar naar de overheid. Zolang de werkvloer oplossingen bedenkt en uitvoert die niet wenselijk of eigenlijk ook gevaarlijk zijn en het gaat goed gaat er bij die overheid ook geen belletje rinkelen dat er iets structureel niet goed zit.

 
Citaat van: kaasje link=msg=1334635 date=1425385317
misschien moeten we niet langer accepteren dat wij het afvoerputje van de bezuinigingen zijn, maar agenten hebben nou eenmaal deze mentaliteit.
Ten eerste zie ik geen enkel HV organisatie als afvoerputje, daarom ben ik ook tegen de huidige bezuinigingen. En die mentaliteit is menselijk, we willen allemaal graag onze taken goed uitvoeren en verliezen daarbij wel eens het inzicht van veiligheid.

Overigens:
Citaat van: kaasje link=msg=1334635 date=1425385317
En ja, als het fout gaat dan heb je de shit-load te pakken, maar soms moet je gewoon even.
Zo gauw je dit denkt zou je met mij eens moeten zijn dat het een reden is om niet uit te voeren, want die "shit-load" kan ook je laatste 6-delig uniform betekenen.

Citaat van: kaasje link=msg=1334661 date=1425392071
Precies en dat is ook wat ik al vaker in topics heb geroepen. Zolang we het zelf blijven oplossen zal er geen urgentie eraan worden gegeven. We kennen allemaal hier tal van voorbeelden van, maar laten we dat nou maar niet op een openbaar forum zetten ;)
En dat maakt het zo gevaarlijk, niet roepen of melden wat de onveiligheden zijn maakt ze ook niet zichtbaar. En dan bedoel ik niet alleen naar de burger toe, maar eerder naar de overheid.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #68 Gepost op: 3 maart 2015, 15:21:27
Citaat van: DiNozzo link=msg=1334659 date=1425391192
Niet gemist maar het waren wel argumenten waar ik wat over wilde roepen  O0. Zolang we het blijven oplossen blijven we ook dat afvoerputje.

Kijk DiNozzo snapt het verhaaltje  O0

Als je alsmaar blijft improviseren dan accepteer je dat je het afvoerputje bent !! Met improviseren begeef je je op een (af)glijdende schaal bij de politie is het ook net een bedrijf, als ik maar blijf roeien met de (kapotte) riemen die ik krijg dan ben ik een hele beste medewerker zolang het goed blijft gaan tot het moment dat mijn riemen er echt de brui aangeven en breken waardoor ik stuurloos rond dobber, dan kan ik bij zo'n soort werkgever verzuipen...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #69 Gepost op: 3 maart 2015, 15:56:39
scooter  >>>>> busje? ??
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.