Politie sleept collega op bromfiets

Auteur Topic: Politie sleept collega op bromfiets  (gelezen 20020 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #80 Gepost op: 4 maart 2015, 09:59:35
Citaat van: rrpd link=msg=1334755 date=1425419594
Mijn mond had gehouden??? Tuurlijk niet.

Weet je waar het mij om gaat. Niet omdat goedbedoelende burgers roepen dat zo'n actie onveilig is en het beter is om het niet te doen. Dat mag je best vinden.
Nee waar het mij om gaat is om de mensen die zonder nadenken roepen, zowel elders op het internet als hier, dat deze agenten een bekeuring moeten krijgen. Een bekeuring?!?!
Dan breekt inderdaad echt mijn klomp. Menen jullie dat nu echt?
De politie werkt kei hard met minimale middelen om u dagelijks, 24/7, door weer en wind van dienst te zijn. Wat ik probeer te zeggen is dat ik als politieman, soms ten koste van mijzelf, klaar sta voor u.
En dan roept u dat ik een bekeuring moet krijgen??? Hoe denkt u dat dat voelt?

Bij de politie kan je heel makkelijk niets doen. Zo zit de organisatie nu eenmaal in elkaar. De burger moet het hebben van de agenten die hard willen werken, die het bureau uit stuiven om zsm bij u ter plaatse te zijn tijdens die inbraak, die vooraan staan als er geknokt moet worden als u zoon of dochter mishandeld wordt, om te moeten/kunnen/willen schieten om een boef aan te houden met alle gevolgen en onderzoeken van dien.
Ik kan bovengenoemde ook allemaal niet doen. Ik kan ook rustig naar mijn auto lopen, wachten voor rood licht terwijl uw zoon/dochter in ellaar geslagen wordt in de horeca, niet schieten bij een zware zaak. geen chef die dan boos op mij wordt hoor. Ik rij immers netjes volgens de brancherichtlijn, ik hoef geen geweld te gebruiken wat daarna beoordeeld hoeft te worden, er staat nergens dat ik moet schieten dus beter gewoon nooit doen ter aanhouding.

Ik denk dat de gemiddelde burger mijn punt toch niet snapt. Ligt misschien enerzijds aan mijn wellicht slechte verwoording of gewoon aan tekortkoming aan inlevingsvermogen (Omdat zij niet het politiewerk van dichtbij en/of de organisatie goed kennen)

Het heeft met gevoel, met waardering te maken voor de diender.
Het is allemaal niet vanzelfsprekend dat een agent werkt zoals ik ik beschrijf.
Dat komt van binnenuit, vanuit het zogenoemde blauwe hart.

En nogmaals dat je van een bepaalde actie wat vindt, geen probleem. Maar ga nou niet zo kortzichtig reageren "Laat ze maar op het matje komen, geef ze een bekeuring" etc. Daar doe je ons, agenten, echt tekort mee. Ongelooflijk.

Toen ik net bij de politie kwam werken had ik als jonge hond mijn sterke mening over collega's die niet meer zo hard liepen. Die zich niet zo druk meer maken om ergens snel en daadkrachtig op te treden. Nu, na jaren ervaring, snap ik waarom de "uitgebluste" (zoals ik ze altijd noemde) collega's zo waren geworden zoals ze nu zijn. Beschadigd door interne onderzoeken, gezeik van de leiding, van de burger etc. En waarom? Ze krijgen nu evenveel betaald als wanneer ze keihard werken hoor.
Gelukkig kan ik van mijzelf zeggen dat ik nog steeds mijn stinkende best doe en bij de collega's hoor die altijd vooraan staan. Maar voor hoelang nog?

En excuses voor mijn lange verhaal. Dit heeft niet alleen maar met het brommer filmpje te maken maar wel indirect met hoe er altijd maat gereageerd wordt door de burgermaatschappij.

Welkom bij de politie.

Een vak dat gedragen wordt door mensen met passie voor hun vak.

Ik bemerk heel veel gevoel in je verhaal, snap wat je bedoeld, maar toch.

Ik als vrijwilliger rij naar de brandweerkazerne voor een verkeersongeval. Mensen in nood etc. En op weg na de kazerne rij ik te hard en wordt geflitst of gelaserd. 9 van de 10 zullen roepen zelf schuld had je maar aan de verkeersregels moeten houden. Wat maakt dit verhaal dan anders?  Tenslotte De brandweer werkt eveneens kei hard met minimale middelen om u dagelijks, 24/7, door weer en wind van dienst te zijn. (grotendeels vrijwillig)  Geen een vrijwilliger zal het in zijn hoofd halen die boete aan te vechten, omdat hij zelf ook weet dat hij verkeerd was. Sterker nog, in principe hangen er sancties aan verkeergevaarlijk gedrag binnen de brandweer en wordt gehamerd op een veilige opkomst na de kazerne. En dan hebben we het in jouw geval nog niet eens over een noodsituatie. Geen mens of dier in nood, maar gewoon een bromfiets die veilig gesteld dient te worden.  Het is geen persoonlijke aanval, echt niet, maar bemerk toch wel dat er door sommigen gemeten wordt met 2 maten. Bij anderen is het verkeerd maar als het ons zelf betreft weten we het altijd recht te praten.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #81 Gepost op: 4 maart 2015, 11:55:19
Citaat van: rrpd link=msg=1334412 date=1425308452
Wat een gruwelijke ophef weer over de collega's in Heerlen die een brommer overbrengen door zich mee te laten slepen.
Of het echt zo handig is weet ik niet maar ik begrijp het wel.
Waar het om gaat is de reactie die je als eenheid naar buiten brengt.
Volgens de woordvoeder wordt de actie ten strengste afgekeurd en dienen de betrokken agenten zich te verantwoorden bij hun chef.
Dit is toch voer voor de media en voor mensen die anti-politie zijn. Moedig vooral aan dat je gaat filmen bij agenten zodat ze op het matje geroepen worden.
Je laat je agenten gewoon vallen op deze manier.
En genieten dat de anti-politie-club doet..... omnomnomnom

Sorry rrpd, maar voor deze reactie is er op DIT forum geen oordeel gegeven in de zin van afzeiken en toch begin jij van de bovenste (nou ja bijna de bovenste) plank te roepen dat het allemaal gruwelijk overdreven is om te reageren en lok je derhalve ook de negatieve reacties uit. Dus ja als je deze reactie niet of genuanceerder had geplaatst had de discussie naar alle waarschijnlijkheid een heel ander verloop gehad
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #82 Gepost op: 4 maart 2015, 16:40:25
Citaat van: rrpd link=msg=1334480 date=1425323831
Echt, mijn klomp breekt. Zoveel negatieve reacties, zelfs hier.

Volledig met je betoog eens. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Heb tal van voorbeelden. Die ik hier dus niet plaats, want daar gaan mensen over vallen. Want mag eigenlijk niet...  ::)

Citaat van: CopVR3 link=msg=1334563 date=1425372412
Juist op dit forum mag je verwachten dat er een hoger niveau zit dan op dumpert met mensen die boven gemiddelde interesse hebben in de hv wereld. En die een bredere kijk hebben op alles in die wereld. Dus niet gelijk gaan oordelen over wat zij zien terwijl zij de ins en outs niet kennen.
De gedraging van de agent in dit filmpje wordt zeker niet goedgepraat (ik vind er ook wel wat van...) maar de blauwe kant zet er wel de context bij omdat wij de enige zijn die dit kunnen verwoorden. De meute werkt namelijk niet bij de politie en heeft geen/beperkt inzicht in wat er daadwerkelijk bij komt kijken. Ook al denken vele overigens dat ze wel weten....

Als wij van blauw direct direct de boel zouden doodpraten was er wel gezegd: "ja en wat wil jij burgertje eraan doen?" "En ja wij mogen dit wel en als jij het doet krijg je lekker een dikke vette bon. Ga maar in beklag burgertje".

Maar geen enkele agent hier op het forum gaat zo met mensen om en geeft zulke reacties.

Wij plaatsen de context voor de mensen die nog niet zo ruim hebben gekeken, dan kun je, als je een open houding hebt, daarover nadenken.

Amen!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #83 Gepost op: 4 maart 2015, 16:53:04
 98uiye

Als ik op mijn werk iets moet doen wat niet veilig is voor mijn gezondheid of schade kan veroorzaken, dan doe ik dat dus niet.
Doe ik dat wel, dan loop ik het risico om ontslagen te worden.

Er is geen excuus voor deze actie.
Het is naast gevaarlijk ook nog eens ongelooflijk stom.

Als je die brommer niet kunt laten afvoeren, dan neem je hem dus niet in beslag en je laat dat dus ook aan je chef weten. Mag die het oplossen. Doe ik ook bij mijn chef. Hij mag er zelfs voor tekenen als het anders moet en het in mijn ogen nog steeds niet veilig is. Gaat hij lekker nat als het toch mis mocht gaan. Op die basis nog nooit een handtekening gehad overigens.

Creatief zijn in je werk is nooit verkeerd. Maar er is wel een grens.
En die is hier ruimschoots overschreden.
Daar waar iedereen gilt van: ik breng mijn eigen schoenen thuis, is dit iets waar je je af kunt vragen of de dienders in kwestie niet zelf druk bezig zijn hun eigen schoenen weg te flikkeren.

En aan degene die dit goed proberen te praten: check even je veters voordat je aan het werk gaat.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #84 Gepost op: 4 maart 2015, 17:00:06
Een oud AOW-ertje die ten val is gekomen, maar net kan rondkomen in de maand, kostbaarste bezit is het brommertje die hem of haar nog een beetje onder de mensen kan brengen.. bestuurd(st)er moet naar ZKH. Niemand geeft geen reet om het brommertje...+1 voor de politie die dat ff oppakt. En dit is maar 1 van de vele voorbeelden DB.

Het gaat langzaam, met signalering, oplettend. Bij een evt. val misschien wat schaafwondjes. Hoort het op deze manier? Nee! Roeien met de riemen die je op dat moment hebt? Ja. Volgende keer hopelijk anders doen? Tja dat zou iedere partij wel willen, incl eigenaar brommertje, agenten, toetsenbordhelden...iedereen. ::)

En weer door naar de volgende melding!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #85 Gepost op: 4 maart 2015, 17:03:42
Gelul.

Je kunt alles wel recht praten wat krom is.

Overal is een oplossing voor. Dit was niet de goede.

Kijk effe naar beneden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #86 Gepost op: 4 maart 2015, 17:06:59
Citaat van: Diamondback link=msg=1334885 date=1425485022
Gelul.

Prima.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #87 Gepost op: 4 maart 2015, 17:27:45
Citaat van: Diamondback link=msg=1334880 date=1425484384
Als ik op mijn werk iets moet doen wat niet veilig is voor mijn gezondheid of schade kan veroorzaken, dan doe ik dat dus niet.
Doe ik dat wel, dan loop ik het risico om ontslagen te worden.
Politiewerk is dus kennelijk niet jouw werk.
Citaat van: Diamondback link=msg=1334880 date=1425484384
Er is geen excuus voor deze actie.
<knip>
Daar waar iedereen gilt van: ik breng mijn eigen schoenen thuis, is dit iets waar je je af kunt vragen of de dienders in kwestie niet zelf druk bezig zijn hun eigen schoenen weg te flikkeren.
Ik ga het ook zeker niet goedpraten, maar laten we alstublieft niet gaan overdrijven zeg! Het gaat allemaal hartstikke langzaam, als het mis gaat dan kom je er met wat schrammen wel vanaf. Ik hing vroeger standaard aan bij de brommer met mijn fiets, en dat heeft me op heel wat schrammen na verder niets gekost. En dat ging heel wat harder.

Jij roept wat over goedpraten, en dat moeten we ook niet doen, maar je slaat zelf ook door in je redenering over het thuisbrengen van je schoenen, hou toch op.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #88 Gepost op: 4 maart 2015, 18:02:12
Citaat van: Red link=msg=1334573 date=1425378388
Juist, en daar gaat het dus vaak mis. Mensen hebben kritiek terwijl ze zelf helemaal geen rol spelen in het proces. Denk aan die filmpjes van de rijopleiding. Ze zien iets gebeuren, maar weten eigenlijk niet wat ze zien, en trekken daarmee foute conclusies.

Als je zelf betrokken bent, dan is het al heel anders om kritiek te hebben.

Achteloze burgers die wel betrokken zijn, bijvoorbeeld doordat ze als weggebruiker te malen krijgen met een politieauto waarin les gegeven wordt en een handeling uitvoert die men niet begrijpt, worden op dezelfde manier "te woord" gestaan. En dat gebeurt dan door politieambtenaren die er (meestal) ook niet zelf bij betrokken waren, maar dat is dan kennelijk weer geen vereiste. Ik zie overigens niet waarom op een openbaar forum burgers geen mening mogen hebben over zaken waar zij zelf niet bij betrokken waren, en politieambtenaren dat wel mogen hebben?

Citaat van: Red link=msg=1334573 date=1425378388
Vanaf de zijlijn wat gaan staan brullen zie ik helaas veel te vaak in de praktijk. Hoe ik mijn werk moet doen, waar ik wel of niet mag rijden etc.


En jij denkt dat agenten alleen maar praten/brullen over zaken waar zij verstand van hebben?

Citaat van: Red link=msg=1334573 date=1425378388
En daar doel ik op in mijn vergelijking. Natuurlijk loop ik terug naar de bakker als mijn brood verkeerd bereid is. Maar ik loop niet een willekeurige bakkerij in om daar kritiek te hebben op zaken waar ik eigenlijk geen verstand van heb.

En als die bakker dan zegt dat het brood helemaal niet verkeerd bereid is, maar dat er wat aan jou smaakpappilen mankeert?

Of jij en je collega's het nu leuk vinden of niet, jullie hebben een publieke functie. En daarbij hoort dat iedere burger daar een mening over mag hebben. Sterker nog, elke burger in dit land mag over van alles en nog wat een eigen mening hebben.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #89 Gepost op: 4 maart 2015, 18:12:42
Citaat van: scorpio link=msg=1334897 date=1425488532
En jij denkt dat agenten alleen maar praten/brullen over zaken waar zij verstand van hebben?

Citaat van: scorpio link=msg=1334897 date=1425488532
Of jij en je collega's het nu leuk vinden of niet, jullie hebben een publieke functie. En daarbij hoort dat iedere burger daar een mening over mag hebben. Sterker nog, elke burger in dit land mag over van alles en nog wat een eigen mening hebben.

Zeker, iedereen mag zijn mening hebben! Maar soms is die gebaseerd op niks...

Als er dan mensen uit blauw hier reageren, wordt het weggeschreven onder ''platlullen''. Terwijl de mening van de gemiddelde diender hier juist gebaseerd is op eigen praktijkervaringen.
If you can dream it, you can do it.