Echt, mijn klomp breekt. Zoveel negatieve reacties, zelfs hier.
Misschien ben ik wel te makkelijk?? Ligt het dan echt aan mij???
Waarom zie ik hier het probleem niet van in. Als ik aan het werk zou zijn en ik zie collega's op deze manier een scooter binnen brengen om half 12 s'avonds dan kan zal ik waarschijnlijk een glimlach op mijn gezicht krijgen.
Ze denken er tevens over na om oranje verlichting te voeren en er wordt langzaam gereden.
Zo erg is dit toch allemaal niet?
Echt hoor, wat een k#t maatschappij soms. Eventuele boetes voor deze agenten, op het matje geroepen worden etc.
Weet je wat ik gewoon volgende keer doe bij zoiets. Wacht ik toch lekker een uur op een takel. En als er dan ergens wordt ingebroken of iemand onwel... ja sorry helaas..
Mijn reactie is redelijk uit frustratie geschreven zoals je misschien merkt maar dat ben ik ook. Waarom nou allemaal dat domme gezeik? Heel het internet staat vol met filmpjes over agenten die kennelijk hun werk niet goed doen, auto's van de politieacademie die aan het trainen zijn krijgen de volle laag. Motoragenten die over een doorgetrokken streep gaan, die volgens filmer op tijd moeten zijn voor hun aardappelen. Agenten die iemand een keer duidelijk te woord staan zijn direct agressief etc. etc. Heel internet staat er vol van.
En wat mij dan gewoon het meeste ergert is de leiding en afdeling communicatie die hierin mee gaan, "we roepen de agentjes wel even op het matje".
Weet je wanneer je echt een goede agent bent? Niet als je een keer de brancherichtlijn overschrijdt of zonder toestemming met zwaailichten naar een inbraak gaat om zo snel mogelijk de burger te helpen. Of iemand een keer een klap te geven die het verdiend maar eigenlijk niet mag. Je bent een kennelijk een perfecte agent als je je 100% aan de regeltjes en procedures houdt. Dat je dan wat (of te) laat bent, tja.. je doet in ieder geval niets verkeerds.
Weet je hoe vaak er geclaxonneerd wordt of gescholden wordt als ik met mijn dienstvoertuig tegen de richting in rijd of door rood rijd? Veel te vaak. En dat terwijl ik mijn stinkende best aan het doen ben om z.s.m. op een veilige manier bij de burger probeer te komen omdat ze mijn hulp nodig hebben of die boef te pakken.
En dat dan de vergelijking wordt gemaakt met een brandweerman die zijn eigen huis in de fik steekt. Ff serieus, wtf...
Gelukkig weet ik in mijn omgeving precies de collega's waarvan ik hoop dat ze in dienst zijn als ik in mijn vrije tijd de politie nodig heb.
Nee, ik weet het volgende keer wel hoor. Komt helemaal goed
Zo, dat is eruit... excuses.