Nepagenten, ze komen voortdurend in het nieuws. Wanneer je als burger denkt te maken te hebben met iemand met slechte bedoelingen of een rare hobby is het beste wat je kunt doen vragen naar identificatie.
Maar hoe herken je een nep-ID? Na een lange zoektocht op het internet heb ik nog geen idee hoe een officiële politie-ID eruit ziet, dus hoe moet ik weten waarop te letten?
Iedereen met Photoshop weet binnen 15 minuten wel iets in elkaar te zetten wat in de ogen van vele burgers voor hetzelfde geld echt zou kunnen zijn.
Met de komst van het nieuwe politie uniform lijkt ook de 'badge' die voorheen op de borst gedragen werd bijna geheel verdwenen.. dit was voor mij het laatste waar ik een echte agent aan kon herkennen. Want, verder draagt natuurlijk niet iedere agent een VW, is verder bijna alles wat aan de koppel hangt wel op internet te bestellen en als ik berichten op dit forum mag geloven laten bezorgdiensten regelmatig pakketjes met dienstkleding magisch 'verdwijnen'.. dus wat houden we over?
Mijn mening: maak een politie-ID met echtheidskenmerken en laat de burger weten hoe zo'n ding eruit ziet, wat denken jullie?