Identificatie agenten

Auteur Topic: Identificatie agenten  (gelezen 7827 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 5 maart 2015, 18:18:48
Citaat van: LSPD link=msg=1335249 date=1425575732
Wat is dan nog het nut van identificatie?
De wetgever heeft bepaald dat we ons moeten legitimeren. Maar je geeft het zelf al aan, als je zelf wat in elkaar knutselt dan zal de meerderheid van de mensen dat ook gewoon geloven.

Het nut van de legitimatie (is wat anders als identificatie) is ook dat je daarmee de naam en rang van de diender kan verifiëren, en je filtert er een redelijk aantal nepagenten uit die geen pasje hebben.

Of het nut heeft, dat is een vraag die je aan de wetgever moet stellen...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2015, 18:59:23
Citaat van: Red link=msg=1335252 date=1425575928
en je filtert er een redelijk aantal nepagenten uit die geen pasje hebben.

Eigenlijk kun je beter zeggen dat je de nepagenten filtert die niet thuis beschikken over een computer en een printer. Je begint pas ECHT met filteren van grote groepen als je echtheidskenmerken toevoegt die niet uit de gemiddelde printer rollen. Je hebt gelijk over het niet hoeven afgeven van het legitimatiebewijs, dit maakt vele vormen van echtheidskenmerken nutteloos. Er zijn echter zeker een paar waar dit niet zo hoeft te zijn en die herkent kunnen worden door te kijken, makkelijkste voorbeeld de hologrammen en glanzende banden die verwerkt worden in briefgeld.

Dus heel simpel, voeg zoiets als een glanzend politielogo toe aan de ID en laat via betrouwbare kanalen weten aan iedereen die hierin geïnteresseerd dat DAT is hoe een politielegitimatie eruit ziet, en niet anders.

Wens voor de grap nog iedereen die het na wil maken heel veel succes toe O0 (overduidelijknietserieusbedoelt)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2015, 19:09:39
Citaat van: LSPD link=msg=1335258 date=1425578363
Er zijn echter zeker een paar waar dit niet zo hoeft te zijn en die herkent kunnen worden door te kijken, makkelijkste voorbeeld de hologrammen en glanzende banden die verwerkt worden in briefgeld.

Dus heel simpel, voeg zoiets als een glanzend politielogo toe aan de ID en laat via betrouwbare kanalen weten aan iedereen die hierin geïnteresseerd dat DAT is hoe een politielegitimatie eruit ziet, en niet anders.
Nogmaals, je krijgt het legitimatiebewijs toch niet in je handen, en vaak zit het ding nog in een mapje ook. Dus ook aan hologrammen en glanzende banden heb je vrijwel niets.  

En je laatste punt is zeer relevant. Er zijn maar heel weinig mensen die echt willen weten hoe het ding er uit ziet, dus ik mis de noodzaak ervan. In al die jaren wordt er misschien een (1) keer per jaar om gevraagd door een burger. En dat is vaker om even "te sarren" dan dat ze het echt willen zien omdat ze er wat mee willen controleren. Ik ben wel voorstander van een nieuwe veiligere kaart. (maar daar loopt al een ander topic over) En dat heeft ook andere redenen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2015, 19:19:02
Overigens wordt dit legitimatiebewijs;



nog steeds gebruikt voor diegene die het echt niet willen geloven.

Nu zien we er tegenwoordig wel wat hipper uit maar Het is misschien ook maar eens tijd worden dat we een nieuwe vormgeving/layout krijgen wat betreft het legitimatiebewijs. Ik heb overigens dat ding altijd aan mijn koppel hangen, heb je dat gezeur ook niet als iemand hem perse wil zien...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2015, 20:09:13
Citaat van: LSPD link=msg=1335249 date=1425575732
Wat is dan nog het nut van identificatie?

De politie identificeert zich niet maar legitimeert zich. De burger moet ook geen legitimatie tonen maar een identiteitsbewijs.

In het verleden stond overigens keurig op de site van de politie een voorbeeld. Kennelijk is dat er met de vernieuwing vanaf verdwenen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2015, 20:15:57
Uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=79466
Citaat van: Wout link=msg=1297726 date=1411493881
Nee, ik bedoelde dat ik had gesproken met een landelijk programmamanager en ik heb hem gewezen op de foto's hier op het forum. Ze hebben onze ideeën dus gespot en willen inderdaad aan de gang met vervanging van legitimatiebewijzen (hoewel eea zich nu nog in een oriënterende fase bevindt gok ik).
E.e.a. wordt dus ooit een keer vervangen, mogelijk misschien.  ^-^


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #16 Gepost op: 5 maart 2015, 20:44:24
Citaat van: Red link=msg=1335263 date=1425578979
Nogmaals, je krijgt het legitimatiebewijs toch niet in je handen, en vaak zit het ding nog in een mapje ook. Dus ook aan hologrammen en glanzende banden heb je vrijwel niets.  

Mijn rijbewijs zit ook in mijn portemonnee in een plastic doorkijkmapje, tijdens de bewegingen van het tevoorschijn halen en opbergen vallen de hologrammen toch wel heel erg op. Deze hologrammen zijn niks anders dan de reflectie van licht in een bepaalde richting, zolang je hoesje licht doorlaat (wat logisch is, anders kun je het pasje niet zien) zijn de hologrammen zichtbaar.

Citaat van: Red link=msg=1335263 date=1425578979
Er zijn maar heel weinig mensen die echt willen weten hoe het ding er uit ziet, dus ik mis de noodzaak ervan. In al die jaren wordt er misschien een (1) keer per jaar om gevraagd door een burger. En dat is vaker om even "te sarren" dan dat ze het echt willen zien omdat ze er wat mee willen controleren.

Logisch dat er bij jou nauwelijks naar wordt gevraagd, jij bent daadwerkelijk in dienst bij de politie en komt dus waarschijnlijk ook zo over op mensen, wat hun geen reden geeft om naar legitimatie te vragen. Als ik echter mezelf in zo'n uniform hijs en bij mensen probeer binnen te komen met een lulsmoes mag ik toch hopen dat er op een gegeven moment naar gevraagd wordt.. als er dan de week ervoor bij Opsproing Verzocht (of een van de andere betrouwbare kanalen waar ik het eerder over had) aandacht is besteed aan het nieuwe politielegitimatie, en ik die niet kan tonen omdat die te moeilijk te maken is, val ik door de mand.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2015, 20:49:04
Deze topic is al uitgebreid behandeld..............http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1215314


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #18 Gepost op: 5 maart 2015, 20:50:43
Citaat van: LSPD link=msg=1335299 date=1425584664
Als ik echter mezelf in zo'n uniform hijs en bij mensen probeer binnen te komen met een lulsmoes mag ik toch hopen dat er op een gegeven moment naar gevraagd wordt.. als er dan de week ervoor bij Opsproing Verzocht (of een van de andere betrouwbare kanalen waar ik het eerder over had) aandacht is besteed aan het nieuwe politielegitimatie, en ik die niet kan tonen omdat die te moeilijk te maken is, val ik door de mand.
En dan kom ik terug op mijn vorige punt. Als jij iemand aan je deur krijgt die je niet vertrouwd, of het idee hebt dat het een lulsmoes is, laat de deur dan dicht en bel 112. Zij kunnen voor jou verifiëren dat het inderdaad de echte politie is aan je deur. Ga dan niet lopen vogelen met een politie legitimatie. De kans is namelijk groot, dat op het moment dat je de deur open maakt ze al binnen staan voordat je het door hebt.

Veel slachtoffers van dit soort babbeltrucs zijn bejaarden. Die kunnen we net aan leren dat ze gewoon voor geen enkele onbekende de deur open moeten doen. Die hebben niets aan een cursus herkenning bij opsporing verzocht.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #19 Gepost op: 5 maart 2015, 20:55:46
Citaat van: Red link=msg=1335302 date=1425585043
En dan kom ik terug op mijn vorige punt. Als jij iemand aan je deur krijgt die je niet vertrouwd, of het idee hebt dat het een lulsmoes is, laat de deur dan dicht en bel 112. Zij kunnen voor jou verifiëren dat het inderdaad de echte politie is aan je deur. Ga dan niet lopen vogelen met een politie legitimatie. De kans is namelijk groot, dat op het moment dat je de deur open maakt ze al binnen staan voordat je het door hebt.

Veel slachtoffers van dit soort babbeltrucs zijn bejaarden. Die kunnen we net aan leren dat ze gewoon voor geen enkele onbekende de deur open moeten doen. Die hebben niets aan een cursus herkenning bij opsporing verzocht.
@Red, je hebt een punt helemaal mee eens maar in het legitimatiebewijs van de dienders blijft een lachertje. Zie topic legitimatiebewijzen