Middelbrand (natuur) (Galderseweg) - Breda 08-03-2015

Auteur Topic: Middelbrand (natuur) (Galderseweg) - Breda 08-03-2015  (gelezen 2537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2015, 11:36:18
Citaat van: Spartan link=msg=1336160 date=1425944644
Klopt, dit voertuig was de 6131, maar deze is naar post Ulventhout gegaan zodat er geen nieuw voertuig aangeschaft hoefde te worden, en Ulvenhout ook vrij central ligt in bossig gebied.
Ik weet dat het een 4x4 voertuig is, een lier heeft en ik meen dat men ook vanuit de cabine/dak kon blussen. Ik weet niet wat nog meer eisen zijn voor een bosbrandvoertuig, kan mij ook vergissen.
Het leek mij vooral handig dit voertuig er bij te hebben, dacht namelijk ook dat de KVT deze als 1e of 2e keus neer zou zetten, dit was namelijk vorig jaar ook bij de bosbrand in Breda, is ongeveer de zelfde locatie.
De Volvo FM(X) 4x4 voertuigen van MWB hebben geen mogelijkheid om rijdend te kunnen blussen middels dakmonitoren of bumpermonitor en voldoen daarom niet aan alle eisen welke aan een TST-BT worden gesteld.

Landelijk zijn de belangrijkste eisen:
4x4 aandrijving.
Watertank 3000 liter of meer.
Rijdend kunnen blussen middels dak- of bumpermonitor.

De voertuigen van MWB voldoen aan de eerste 2 eisen maar door het ontbreken van de 3e eis zijn het geen BT voertuigen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2015, 12:28:28
Geldt ook voor de nieuwe: op de Ziegler-site kun je de eerste 4x4 zien, gaat naar post Rucphen.