vraagje ??

Auteur Topic: vraagje ??  (gelezen 4816 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

• Gast
Gepost op: 13 augustus 2005, 21:59:23
Ik stond laatst bij een scooter controle, helaas heeft mij dit een bekeuring opgeleverd, en daar vertelde een agent mij dat ik verder moest lopen naar huis!  :laugh: :laugh: :laugh: aangezien ik nog 8 km moest heb ik de agent recht in zijn gezicht uit gelachen en gevraagd of hij het wel helemaal begreep! Hij zei ik zou het ook niet doen maar loop maar de straat uit dan kan je wel weer opstappen want als ze je opnieuw pakken krijg je weer dezelfde bekeuring! Als je nou geen helm heb kan ik het mij voorstellen want dan kan je niet veilig verder rijden!

mijn vraag ik heb mij ooit eens laten vertellen dat je niet twee keer voor dezelfde overtreding op 1 dag bekeurd kan worden! En ik had toch gewoon weer mogen opstappen? Wat is nou juist? En had ik moeten lopen? Asl je met een auto een overtreding maakt mag je toch ook door rijden?

Groet ronald.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2005, 00:01:10
Waarom zou dat niet kunnen?? als je geflitst wordt omdat je te hard rijdt, en je blijft te hard rijden ga je gewoon bij de volgende flitspaal weer op de foto...en je krijgt ze allemaal binnen....ik heb er weleens 3 van 1 dag gehad.... ::)

De overtreding die jij beging was waarschijnlijk het overschrijden van de maximum constructiesnelheid...dat betekend dat je brommer niet meer aan de eisen voldoet die er in het voertuigreglement aan gesteld worden...als je niet aan die eisen voldoet mag je dus niet op de weg rijden met je brommer.... Een automobilist met een auto die niet voldoet aan het voertuigreglement mag ook niet meer de weg op tot dat gebrek hersteld wordt.... een automobilist die veel te hard rijdt mag ook niet meer rijden....een automobilist die teveel drink mag ook niet meer rijden.... maar de meeste scooterrijders hebben toch wel het idee dat ze boven en onder de wet staan.... dus raap ik ze af en toe maar op als ze weer eens onder de wet door hebben proberen te rijden ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2005, 00:13:24
... dus raap ik ze af en toe maar op als ze weer eens onder de wet door hebben proberen te rijden ::)

En helaas blijven je kleren daar niet schoon (of heel) van...
...veel plezier met hardrijden. :-X

Sven

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2005, 17:57:19
Ronald, voor welk feit ben jij dan bekeurd?

Het is niet zo dat als jij een bekeuring krijgt voor een bepaald feit dat je dan voor de rest van de dag een ontheffing hebt voor het plegen van dit feit. Als jij bijvoorbeeld een bekeruing krijgt voor het rijden door rood licht dan kan je niet zeggen: "Mooi, ik kan nu de rest van de dag ongestoord door rood rijden."

Feit is dus dat jij degene bent die het dus niet helemaal begrijpt. Als de politie zegt dat je niet meer met je brommer verder mag rijden dan mag dat niet. Het feit dat je 8 km verderop moet zijn is dan ook niet het probleem van de politie, maar een probleem (of eigenlijk een uitdaging) voor jou.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:35:37
Ik zou zeggen ga in beroep en succes ermee.  ::)

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2005, 11:52:54
Dat heb ik al eens gedaan dat heeft ze heel veel geld gekost  ;D Het kost je zoveel tijd  :-\

"Elk voordeel heb zijn nadeel"

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2005, 15:55:50
Dat heb ik al eens gedaan dat heeft ze heel veel geld gekost ;D Het kost je zoveel tijd :-\
En het punt mis je nog steeds...maar dat zal wel aan mij liggen....
Ik ben bekeurd omdat mijn scooter 51 km/h KAN rijden. De agent heeft mij niet staande gehouden met deze snelheid en ik heb dat ook niet gereden!

Er is nooit wat aan mijn scooter gedaan en kreeg hem standaard zo uit de winkel geleverd! 4 jaar lang rij ik op die scooter en er is ook nog nooit wat van gezegd! En ik ben toch al redelijk vaak aangehouden! Daarbij nog het feit (in een ander onderwerp ook al discussie) dat je de weg op wordt getrapt waar de automobilisten 50 mogen rijden en het liefst 60 rijden! En dan moet ik 30 km/h daartussen gaan rijd! Wat denk je zelf?

Zo een 50 a 60 km/h is echt neit te veel voor een scooter! Zeker niet als ze op de weg moeten rijden!

Groet Ronald.

Ik ben nog steeds voor verbieden...maar helaas heb ik het niet voor het zeggen :(
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2005, 17:38:37
dat is het gene wat jvo mist, hij mist jouw punt ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

paul_hartog

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2005, 01:48:37
JA RONALD VOLGES MIJ SNAP JIJ HET ZELF NIET HELEMAAL!!!
EN MOET JIJ IS HET VERSCHIL ZIEN TUSSEN 30 EN 50 KM PER UUR ALS JIJ EEN ONGEVAL KRIJGT.
NU DENK JE VAN AAG IS MAAR 20 KM MAAR JE REMWEG IS VEEL EN VEEL LANGER .
EN ALS JE INDERDAAD EEN VERBOD KRIJGT OM VERDER TE RIJDEN DAN MAG JE DAT OOK NIET.
ZOU EEN MOOIE BOEL WEZE ALS JE ZIT TE BELLE EN JE KRIJGT EEN PRENT VAN 150 EURO DAT JE DAN VOOR DE REST VAN DE DAG WEL VERDER MAG BELLEN.
DUS BEETJE NADENKEN VOORDAT JE WAT ZEGT ::)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2005, 10:31:14
JA RONALD VOLGES MIJ SNAP JIJ HET ZELF NIET HELEMAAL!!!
EN MOET JIJ IS HET VERSCHIL ZIEN TUSSEN 30 EN 50 KM PER UUR ALS JIJ EEN ONGEVAL KRIJGT.
NU DENK JE VAN AAG IS MAAR 20 KM MAAR JE REMWEG IS VEEL EN VEEL LANGER .
EN ALS JE INDERDAAD EEN VERBOD KRIJGT OM VERDER TE RIJDEN DAN MAG JE DAT OOK NIET.
ZOU EEN MOOIE BOEL WEZE ALS JE ZIT TE BELLE EN JE KRIJGT EEN PRENT VAN 150 EURO DAT JE DAN VOOR DE REST VAN DE DAG WEL VERDER MAG BELLEN.
DUS BEETJE NADENKEN VOORDAT JE WAT ZEGT ::)
Denk jij eens aan je caps lock,en leestekens  ::)