Brand was in de woning naast het appartement van een kameraad van mij. Hij werd zelf wakker van iets en zag de woning vol rook staan. Heeft vensters geopend, brandweer riep dat ie naar buiten moest, hij heeft zijn zoontje gepakt en is naar buiten gegaan.
Door ambulancepersoneel meegenomen naar het ziekenhuis waar hij vrij snel weer mocht gaan, zoontje is daar gebleven met zijn moeder tot rond het middaguur en gaat het nu ook weer helemaal goed mee.
Pand nummer 20 staat op instorten, pand 18 heeft veel waterschade en 18a water, rook en brandschade. In de ochtend leek het of er nog even een kleine opflakkering van de brand was in pand 20. Toen er nageblust werd bleek dat een dakbalk op instorten lag en die wilde men forceren om te vallen. Toen men dat wilde doen zag men dat er mogelijk asbestplaten onder lagen, waardoor het hele plan tot stilstand kwam. Rond 13:45 was de man van SEARCH in Tegelen, morgen uitsluitsel of er daadwerkelijk asbest in het pand is of niet. Als het niet zo is kan de expertise van de verzekering op gang komen, anders is het afwachten hoe verder.
Even een hele kleine greep uit de vele foto's van het trieste resultaat van de brand, vandaag zelf gemaakt tijdens het bijstaan van mijn kameraad. De rest gooi ik niet online...