Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69587 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #130 Gepost op: 6 september 2005, 15:55:25
Graag wel ff uitgaan van feiten en niet gaan speculeren Thijs  ;)
wie speculeerde hier van de week over koffie met roze koeken? :-X

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #131 Gepost op: 6 september 2005, 16:06:19
Als we even bij de casus alleen blijven. Een grapje is leuk, maar 't hoeft er niet vol mee te staan. Daar hebben we een kippenhok voor.

Thanks. ;)

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #132 Gepost op: 6 september 2005, 16:20:53
Ik denk de brandweer met een ts en een eventuele hv mee voor eventuele hindernissen die we tegen kunnen komen deuren enzo.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 6 september 2005, 16:45:11
Jorrin, ik neem aan dat de tijd ook een stukje verder is?

Ik wil voorstellen dat de brandweer de omgeving waar de voetsporen zijn en het kasteel goed verlicht.

Verder zou ik een duikteam willen laten zoeken op de plek waar het het meest aannemelijk is dat ze te water gegaan zijn.
Ik weet het is zoeken naar een speld in de hooiberg. Maar aangezien de tijd verstrijkt en er geen levenstekenen komen, moet je iets doen.

Zoeken langs de oever en op het water, met name ook stroomafwaarts moet in volle hevigheid doorgaan.

Het kasteel moet natuurlijk ook goed onderzocht worden. Deskundigen van de brandweer moeten wel eerst beoordelen of het veilig is dat hulpverleners naar binnengaan.

De brandweer moet het kasteel gaan doorzoeken. Zij hebben betere beschermende factoren dan politie.
De o2 in de kelders/gangen kon weleens niet optimaal zijn. Dus in iedergeval met ademluchtbescherming naar binnen.

Ik twijfel om een ambu ter plaatse te laten komen.
Als er een ambu komt dan graag met 8 keer zuurstof dekens e.d., want anders heb je aan 1 ambu nog niks.

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens RAdeR. Ik zou alleen nog niet de ambu ter plaatse laten komen maar wel de OvD-G, voor overleg met de andere disciplines. als er een ambu nodig is, dan is die er snel genoeg.

Misschien ook nog een suggestie om aan een plattegrond kaart van het kasteel te komen. Dan wordt duidelijker waar en tot hoever de gangen lopen onder het kasteel. Misschien loopt er wel één onder water en hebbben ze er heen willen duiken of zo.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #134 Gepost op: 6 september 2005, 17:35:37
Het is inderdaad wel makkelijk als er een plattegrond van het kasteel is.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #135 Gepost op: 6 september 2005, 17:41:36
Er zijn dus mensen die casussen kunnen schrijven ( ;D)  en er zijn mensen die kunnen tekenen ( :-\ ik dus niet).

Ik zal binnen afzienbare tijd een gedetailleerde beschrijving geven van het kasteel. Als daarna iemand zich geroepen voelt: ga uw gang! ;D

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 6 september 2005, 17:54:36
Ik denk dat alle consternatie een beetje overdreven is.  ::) De OVD-G en de brandweer kunnen (tot nu toe) afgebeld worden aangezien er nu helemaal geen aanwijzingen zijn voor verwondingen cq te water rakingen.

Greetz, Joris
343, never forget.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 6 september 2005, 18:11:23
Zoals Rémon als zei. Brandweer lijkt me nu niet geheel overbodig. Ze proppen die roze koek maar even snel naar achter.  ;D

Ik denk de brandweer met een ts en een eventuele hv mee voor eventuele hindernissen die we tegen kunnen komen deuren enzo.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #138 Gepost op: 6 september 2005, 18:16:28
Ik zou graag zien dat er iemand van de gemeente in kennis wordt gesteld van de vermissing en de op hande zijnde grote zoekactie.
(denk dat het het slimste is de Ambtenaar Rampenbestrijding ARB even te bellen. Deze heeft tenslotte alle belangrijke nummers bij de hand)

Ook even een belletje naar de persvoorlichter politie lijkt me geen slechte zaak, de pers zal hier vast wel lucht van krijgen namelijk.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #139 Gepost op: 6 september 2005, 18:54:15
Ik denk dat alle consternatie een beetje overdreven is.  ::) De OVD-G en de brandweer kunnen (tot nu toe) afgebeld worden aangezien er nu helemaal geen aanwijzingen zijn voor verwondingen cq te water rakingen.

Greetz, Joris

Maar er is kans dat ze in een oud kasteel zitten. Dat door zoeken lijkt me een goed idee. En omdat misschien de gangen geblokkeerd zijn door dingen of deuren die dicht zitten lijkt het me verstandig om de brandweer te laten uitrukken. Beter onverlegen dan verlegen.

Die roze koek enzo kunnen we ook gelijk laten staan Gerard  ;D