Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69591 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #190 Gepost op: 9 september 2005, 21:31:06
Ben ik niet met je eens, 2 ambu's, zoals de CPA ze nu kan leveren, is voldoende. Je weet niet of ze alle 8 gewond zijn. ze kunnen ook opgesloten zijn of zoals jij al suggereert "zonder levenstekenen". ;)
Daarbij zijn 2 teams ambu bemanning best in staat om de 1e opvang te doen. de andere ambu's zijn dan beschikbaar voor het overige vervoer wat ook gewoon doorgaat.
Een MMT op voorhand, zijn ze niet blij mee denk ik, maar daar kan iemand die in het MMT zit meer zinnigs over zeggen denk ik.

Stel nou dat de brandweer ze aantreft alle 8 op apegapen.
Allemaal T1, dan ben je blij dat er wat achter de hand is.
Mijn idee is je vindt ze allemaal tegelijk en dan nog opschalen ben je een slag te laat.
Je weet dan je in een keer 8 so's voor je kiezen krijgt.
Als er nog een paar t2 of t3 waren geweest had je al levenstekenen gehoord.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 9 september 2005, 21:35:31
Stel nou dat de brandweer ze aantreft alle 8 op apegapen.
Allemaal T1, dan ben je blij dat er wat achter de hand is.
Mijn idee is je vindt ze allemaal tegelijk en dan nog opschalen ben je een slag te laat.
Je weet dan je in een keer 8 so's voor je kiezen krijgt.
Als er nog een paar t2 of t3 waren geweest had je al levenstekenen gehoord.

Of je hoort nog geen levenstekenen omdat de muren te dik zijn!
Maar dan nog, ik weet niet of ik 8 auto's uit de paraatheid zou trekken vanuit de verre omtrek zolang het nog niet duidelijk is waar we nu mee te maken hebben. Dan zou ik er eerder voor kiezen om het GNK ter plaaste te laten komen. ( + die 2 ambu's)

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #192 Gepost op: 9 september 2005, 21:46:40
Sorry Shave... dak zit er nog op. :-\

Er is rond vieren nog door 2 van de jongelui gebeld, toen was er dus waarschijnlijk nog niets aan de hand.

Er is niet bekend dat het kasteel al eerder is ingestort. De eigenaar hebben ze nog niet kunnen traceren.

Van buitenaf is er nog steeds niets te horen.

Een van de politie-agenten wil direct naar binnen. Een van de vermiste jongeren is zijn neefje en hij voelt er weinig voor buiten af te wachten tot er eindelijk wat gebeurt.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 9 september 2005, 21:49:45
Hmmm, toch mag die agent niet naar binnen, hoe goed ik het ook begrijpen kan.
Misschien is het verstandig om hem uit dienst te halen, alhoewel hij het daar zelf niet mee eens zal zijn. en voor een BOT team zorgen na de tijd. (Sowieso wel raadzaam na deze actie schat ik zo in.)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 9 september 2005, 22:08:28
bedankt Jorrin voor de snelle reactie.

Denk ik dat we weinig keus hebben in dit geval. Na een inspectie van buitenaf en door openingen (ramen en deuren) een eerste blik geworpen te hebben zou ik er toch voor kiezen door de brandweer een selectgroepje met warmtebeeldcamera naar binnen te sturen voor een eerste verkenning en de situatie binnen in kaart te brengen.

Dit alles tot zover als mogelijk en zodoende een nauwkeurige sitrap buiten door te kunnen geven. Eventueel foto's proberen te maken zodat een duidelijk beeld van de situatie binnen onstaat en aan de hand daarvan de verdere inzet bepalen.

Ondertussen via bouw en woningtoezicht bouwkundige tekeningen laten komen en alle mogelijke toetredingsmogelijkheden in beeld laten brengen.

Als ik de situatie zo inschat denk ik dat het spoedeisende karakter er wel een beetje afgaat en dat het een zware klus gaat worden om bij de eventuele slachtoffers te komen.

Qua materiaal is het merendeel al genoemd wat nodig kan zijn, het enige wat ik eigenlijk nog niet echt voorbij heb zien komen is de reddingshonden groep. Ik denk dat die in deze situatie een grote bijdrage kunnen leveren indien het pand goed toegankelijk is.

Verder zou ik gezien het karakter van de inzet opschalen naar GRIP 2.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 9 september 2005, 23:14:59
De doggy's van de KLPD/regiopolitie laten komen is ook wel zo handig denk ik!  :P En de HOvD-BRW natuurlijk!  ;)
343, never forget.

Paul SEH

• Gast
Reactie #196 Gepost op: 10 september 2005, 09:03:31
OK ik zal eens in actie gaan komen. Er zijn nog steeds geen patienten maar gezien de sutuatie laat ik 2 ambulances ter plaatse komen.
In de tussentijd wordt er gekeken hoe we meerdere wagens uit de omgeving kunne vrijmaken.

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 10 september 2005, 09:58:16
Als je er 8 ambu's neer zet en er gebeurt wat op een andere plaats dan duurt het ontiegelijk lang voor dat daar een ambu TP is.

Dus zet er eerst maar 2 of 3 ambu's neer lijkt mij.
Worden ze alle 8 gewond gevonden kan je het MMT en meerdere ambu's op roeppen.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #198 Gepost op: 10 september 2005, 11:16:23
Grappig dat je mijn bericht ook gelezen hebt!  ;) :D ;D

Haha.....ik had het nog niet gelezen ;) We staan iig wel op de gelijke hoogte  ;D

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #199 Gepost op: 10 september 2005, 11:33:44
Tja.....das een leuke....

Gezien de coordinatie tussen de hulpdiensten en de grote van de zoek actie is het toch verstandig om op te schalen naar een GRIP-procedure.

Hier in de regio hebben we een speciaal team dat getraint is voor zulke redingen.Die wil ik graag Tango Pappa hebben
Verder wil ik een HVH, 2 tassen, de OVD, de VC/CP en een lichtcontainer ;)

Misschien is het ook wel verstandig om een kraan tp te laten komen, als er brokstukken weggetakeld moeten worden ;)

Welke team bedoel je Rick.. de CE 54-1 ?