Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69477 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #390 Gepost op: 29 september 2005, 19:05:50
We zetten weer twee bedjes klaar in de tent.
Koffertjes erbij

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #391 Gepost op: 29 september 2005, 20:58:52
Is Amber nu ondertussen uitgegraven? en wat zijn de bevindingen? Haar bovenlichaam lag vrij, dus een monitor kan er wel even op. kijken of er hartaktie is. enige tijd terug is al vastgesteld door de ambupleeg dat er geen levenstekenen meer zijn, is dat echt zo, of gaat er zometeen nog een wondertje plaatsvinden?

Tik, tik, tik, nog maar 3 uur om deze casus op te lossen!  ;D

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #392 Gepost op: 29 september 2005, 21:06:36
ja en dan nog 24 uur  ;D

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #393 Gepost op: 29 september 2005, 21:11:06
chips! liep ik zomaar een dag voor! Hahahahahaha!

OK, Amber mag nog even blijven liggen!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #394 Gepost op: 29 september 2005, 21:13:09

OK, Amber mag nog even blijven liggen!
Oww  :o
Tsja,Amber terug naar beneden jongens!!.Anders krijgen we ruzie met Jorrin  ;D ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #395 Gepost op: 29 september 2005, 21:38:24
;D ;D Ik zag 't wel... ze is van d'r plek geweest. ::)

Nee mensen, even geen grap. 't Is dan 'maar' een casus, maar de monitor doet helemaal niets op Amber. :-\

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #396 Gepost op: 29 september 2005, 21:46:03
OK, dan zal dat moeten worden mededeeld aan haar ouders. evt. foto's maken voor latere verwerking van de familie???
En Amber rustig bevrijden vanonder de puinhopen.
Uitvaart bestellen, mocht het te lang duren brancard met bodybag klaarzetten.

Gezien de puinhoop mogen we denk ik nog blij zijn dat het maar bij 1 dode gebleven is.

Later vragen aan de gemeente en verantwoordelijken: "Hoe kan het dat de boel daar zo instabiel was? Waarom geen waarschuwingsborden en deugdelijke afrastering?"

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #397 Gepost op: 30 september 2005, 08:49:58
Het was voor mij de eerste keer dat ik actief meedeed aan een casus. Enkele puntjes wil ik naar voren brengen over mijn ervaringen.
* Jammer dat de brandweer in het begin wat zat ouwehoeren over koffie en roze koeken.
* In het laatste deel van de casus moest ik afhaken omdat ik de medische termen niet begreep. Misschien kan daar in het vervolg rekening meegehouden worden. Zodat alles voor iedereen te volgen is.
* Het gebruik van overzichts foto's zou het een stuk duidelijker maken.

Jorrin bedankt voor de goede leiding.
Iedereen veel succes in de Arena

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #398 Gepost op: 30 september 2005, 09:18:00
Het was voor mij de eerste keer dat ik actief meedeed aan een casus. Enkele puntjes wil ik naar voren brengen over mijn ervaringen.
* Jammer dat de brandweer in het begin wat zat ouwehoeren over koffie en roze koeken.
* In het laatste deel van de casus moest ik afhaken omdat ik de medische termen niet begreep. Misschien kan daar in het vervolg rekening meegehouden worden. Zodat alles voor iedereen te volgen is.
* Het gebruik van overzichts foto's zou het een stuk duidelijker maken.

Jorrin bedankt voor de goede leiding.
Iedereen veel succes in de Arena
*die roze koeken zijn traditie, daar doe je niets tegen  ;D
*Bedenk maar dat de medici net zo weinig begrijpen van brandweertermen  ;)
*Goed idee, hoewel foto's misschien wat lastig zijn... Maar tekeningen ofzo, zou wel kunnen...
Arts  www.alphalog.nl

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #399 Gepost op: 30 september 2005, 09:29:49
Nu we dan toch aan het evalueren zijn;
Voor mij was het ook de 1e keer dat ik meedeed. En ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond! Het was net zoiets als een maquette oefening, je kunt veel van elkaar leren, maar moet ook wel durven vragen aan elkaar als je iets niet begrijpt.
Door beroepsblindheid gooi ik misschien ook wel eens met termen die voor een ander moeilijk te volgen zijn, maar vraag gerust om uitleg, ik ben de kwaadste niet hoor!  ;)
Ik merkte ook dat ik soms met 2 of 3 brillen naar de casus keek. de ene keer als ambupleeg, dan weer als OvD-G en de andere keer als opstapper. Was wel leuk dat wisselen van rol!

Jorrin, bedankt voor deze leuke casus, ga eens wat vaker neuzen in deze rubriek. ( als ik tijd heb, heb net uiterekend dat ik tot het eind van het jaar nog 9! cursussen te gaan heb. pfffff)