OK, er zijn geen boten weg, dus het is niet waarschijnlijk dat ze het water op gegaan zijn. Of is er iets van een veerpont in de buurt zodat ze naar een eilandje gegaan kunnen zijn. Dat zou kunnen verklaren dat de mobieltjes alle drie geen bereik hebben, alhoewel, als het bewoond is, zal er ook vast wel een gsm mast in de buurt staan.
Als ze zouden zijn gaan zwemmen en bevangen werden door koude of zo, zou je kleding in de buurt moeten vinden.
(Hoe groot is de waterplas trouwens?)
Volgende wat in me opkomt, misschien staan ze met z'n allen in de nabijgelegen disco/kermis en horen ze daardoor de mobieltjes niet. (Staan ze uitgeschakeld of krijg je de voicemail?)
En mijn eerdere theorie, ze zijn gezellig in een schuur of loods oid gaan zitten en zijn mogelijk door iets bedwelmd geraakt. (gassen/dampen/drugs)
Of ze willen juist even niet gevonden worden door hun ouders.
(Experimenteren ze vaker met drugs?)
Omdat een grote groep ouders nu echt heel ongerust is, zou ik politie eenheden in de omgeving uit laten kijken naar dit groepje. Daarbij denk ik dan aan uitgaansgelegenheden, maar ook afgelegen schuren, loodsen enzo. Meenemen in de surveillance.
Er kan navraag gedaan worden op het naburige station, ( als dat er is) Of er een groep jongeren die avond de trein heeft genomen. (Misschien zijn ze wel met z'n allen naar dat geweldige popconcert?)
Nou, ben benieuwd wat de anderen er van denken. Maar ik blijf van mening dat je niet zomaar 8 jongeren kwijtraakt zonder dat iemand hier iets van merkt.