Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69567 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #40 Gepost op: 1 september 2005, 22:13:29
ja zie mijn vorige reactie (je hoort ook wel eens iets van anderen in het echt)

maar ik blijf erbij dat ik geen risico neem en mensen/boten het water op stuur...

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #41 Gepost op: 1 september 2005, 23:02:08
Laten we gewoon wachten op volgende ochtend, misschien zitten die pubers gewoon te feesten en komen die morgenochtend boven water...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #42 Gepost op: 1 september 2005, 23:51:51
1 Avond weg en het loopt hier meteen volledig uit de klauwen... voor de duidelijkheid: we missen GEEN boten.

Wat we missen zijn 8 jongeren.
Wat we weten is dat ze met elkaar naar het water zouden gaan, niemand van wie nu nog bij het water is heeft de jongeren gezien, wat betekent dat ze er ofwel niet geweest zijn, ofwel al vroeger weer zijn weggegaan.
Van drie van de acht is het zeker dat ze een mobieltje bij zich hebben, op bellen echter wordt niet gereageerd.
Ze waren met vijf fietsen... de dames zaten achterop. Deze fietsen worden ook niet bij de plas aangetroffen.
En we zitten nu met een groep doodongeruste ouders die niet zomaar accepteert dat er afgewacht moet gaan worden. De groep is zeer geregeld met elkaar op stap en iets dergelijks is nog nooit voorgekomen. Ze zijn dus inmiddels in alle staten.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 2 september 2005, 00:08:15
OK, er zijn geen boten weg, dus het is niet waarschijnlijk dat ze het water op gegaan zijn. Of is er iets van een veerpont in de buurt zodat ze naar een eilandje gegaan kunnen zijn. Dat zou kunnen verklaren dat de mobieltjes alle drie geen bereik hebben, alhoewel, als het bewoond is, zal er ook vast wel een gsm mast in de buurt staan.
Als ze zouden zijn gaan zwemmen en bevangen werden door koude of zo, zou je kleding in de buurt moeten vinden.
(Hoe groot is de waterplas trouwens?)

Volgende wat in me opkomt, misschien staan ze met z'n allen in de nabijgelegen disco/kermis en horen ze daardoor de mobieltjes niet. (Staan ze uitgeschakeld of krijg je de voicemail?)

En mijn eerdere theorie, ze zijn gezellig in een schuur of loods oid gaan zitten en zijn mogelijk door iets bedwelmd geraakt. (gassen/dampen/drugs)
Of ze willen juist even niet gevonden worden door hun ouders.

(Experimenteren ze vaker met drugs?)

Omdat een grote groep ouders nu echt heel ongerust is, zou ik politie eenheden in de omgeving uit laten kijken naar dit groepje. Daarbij denk ik dan aan uitgaansgelegenheden, maar ook afgelegen schuren, loodsen enzo. Meenemen in de surveillance.

Er kan navraag gedaan worden op het naburige station, ( als dat er is) Of er een groep jongeren die avond de trein heeft genomen. (Misschien zijn ze wel met z'n allen naar dat geweldige popconcert?)

Nou, ben benieuwd wat de anderen er van denken. Maar ik blijf van mening dat je niet zomaar 8 jongeren kwijtraakt zonder dat iemand hier iets van merkt.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #44 Gepost op: 2 september 2005, 00:24:09
OK, er zijn geen boten weg, dus het is niet waarschijnlijk dat ze het water op gegaan zijn. Of is er iets van een veerpont in de buurt zodat ze naar een eilandje gegaan kunnen zijn. Dat zou kunnen verklaren dat de mobieltjes alle drie geen bereik hebben, alhoewel, als het bewoond is, zal er ook vast wel een gsm mast in de buurt staan.
Als ze zouden zijn gaan zwemmen en bevangen werden door koude of zo, zou je kleding in de buurt moeten vinden.
(Hoe groot is de waterplas trouwens?)

Volgende wat in me opkomt, misschien staan ze met z'n allen in de nabijgelegen disco/kermis en horen ze daardoor de mobieltjes niet. (Staan ze uitgeschakeld of krijg je de voicemail?)

En mijn eerdere theorie, ze zijn gezellig in een schuur of loods oid gaan zitten en zijn mogelijk door iets bedwelmd geraakt. (gassen/dampen/drugs)
Of ze willen juist even niet gevonden worden door hun ouders.

(Experimenteren ze vaker met drugs?)

Omdat een grote groep ouders nu echt heel ongerust is, zou ik politie eenheden in de omgeving uit laten kijken naar dit groepje. Daarbij denk ik dan aan uitgaansgelegenheden, maar ook afgelegen schuren, loodsen enzo. Meenemen in de surveillance.

Er kan navraag gedaan worden op het naburige station, ( als dat er is) Of er een groep jongeren die avond de trein heeft genomen. (Misschien zijn ze wel met z'n allen naar dat geweldige popconcert?)

Nou, ben benieuwd wat de anderen er van denken. Maar ik blijf van mening dat je niet zomaar 8 jongeren kwijtraakt zonder dat iemand hier iets van merkt.

De recreatieplas is een forse uitloper van een grote rivier. Er vaart geen vrachtverkeer, maar de pleziervaart maakt gretig gebruik van de aan de recreatieplas gelegen haven met restaurant.

Met het bellen van de mobiele nummers komt de telefoon zonder over te gaan in de mailbox terecht.

Het is een groep die goed met elkaar overweg kan, wel van een lolletje houdt, best wel een alcoholische versnapering waardeert en op een feestje best eens wat uitgeprobeerd heeft.
Niettemin hebben ze de "etenstijd" altijd wel gerespecteerd.
Komt nog bij dat een van de jongens om zeven uur bij zijn vakantiebaantje verwacht werd. Daar is hij dus ook niet komen opdagen.

De ouders hebben de directe omgeving (het strand, de haven en het restaurant) al afgezocht, zonder resultaat.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 2 september 2005, 00:35:10
De waterplas staat dus in verbinding met de rivier, .............(denk, denk)
als er in de omgeving geen bootjes vermist worden, zouden ze, omdat ze ook wel van een lolletje houden, een vlot gebouwd kunnen hebben (of iets anders wat drijft). daarmee zouden ze afgedreven kunnen zijn naar de rivier.......

Toch ook maar eens stroomafwaarts gaan kijken dan. (sluizen, stuwen, bruggen, duikers etc)
Hoe zit het met de stroming aldaar? Zijn er ook gevaarlijke bekende plekken?
Kan de hele ploeg zwemmen?

enne, zijn de ziekenhuizen in de omgeving al gecontroleerd? Misschien is het hele stel wel met 1 mee omdat die wat heeft, en mogen de mobieltjes daar niet aanblijven.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #46 Gepost op: 2 september 2005, 10:31:53
Als ze in de buurt van de plas zouden zijn dan zou je de fietsen toch ergens moeten vinden in de direckte nabijheid daarvan.
 Ik blijf toch even bij een politie speurhond .
Zijn de ouders de weg die de jeugd genomen heeft al eens meerdere keren afgereden of zijn er meerdere wegen die naar de plas voeren.
De politie kan ook eens gaan kijken op de weggetjes die grenzen aan de aanvoerweg naar de plas waarschijnlijk staan daar gebouwen waar ze zich verstopt kunnen hebben.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #47 Gepost op: 2 september 2005, 10:39:53
Is het anders misschien niet tijd om met de politiehelikopter met warmtebeeld-camera aftegaan zoeken, die kan een groter gebied afzoeken...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 2 september 2005, 11:49:37
Ik zou langzaam ook overgaan op een 2'tal speurhondjes en als de dag vordert zonder resultaat toch ook maar eens langzaam beginnen te denken aan een helikopter met warmtebeeldcamera..

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #49 Gepost op: 2 september 2005, 11:55:34
We zijn nu een dag later. Geen taal nog teken van de jonge lui. Voor mij 1 peleton ME om mee te helpen met zoeken. In overleg met de brandweer wordt besloten om een duikteam met boot in te zetten. Ook komt er een politie vaartuig ter plaatse alsmede een boot van Rijkswaterstaat.