Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69620 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 3 september 2005, 12:45:37
Dat is toch al door diverse mensen geopperd Jorrin?

firemanr

• Gast
Reactie #71 Gepost op: 3 september 2005, 12:51:46
En op de brandweerkazerne zetten ze maar weer eens een verse pot koffie  8)

Met roze koek.... ;D ;D

* Is trouwens Peter R. de Vries al gewaarschuwd??* ;) ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #72 Gepost op: 3 september 2005, 14:09:32
Dat is toch al door diverse mensen geopperd Jorrin?

Klopt, ik heb er alleen nog geen een gezien. ::)
Ik kom vandaag nog met een eerste update. ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 3 september 2005, 14:30:10
Gezien dat er nog steeds geen teken van leven is / dat er nog niemand gevonden is, is mijn conclusie dat ze met z'n allen nog bij elkaar zijn.
Gezien de tijd dat het nu geduurt heeft is het niet logisch dat ze aan het 'stappen zijn'

Even wat globale gevolgtrekkingen:
Ze zitten op een plaats waarbij ze niet direct zichtbaar/hoorbaar zijn vanaf de openbare weg / het water.
Ze zitten op een plaats waarbij de mobiele communicatie onmogelijk is / mobiele communicatie defect is geraakt.
Ze zitten op een plaats die niet vaak bezocht wordt door mensen.
Ontvoering van 8 personen zonder een spoor achter te laten is onmogelijk zolang we geen terroristische groepen van enige omvang in Nederland hebben.

Ze zitten dus niet op de rivier. Ze zitten dus niet op een eiland.
Blijft over dat ze in een gezonken boot zitten maar er wordt, nog, geen boot vermist.

Dus volgens mij zitten ze ergens in een kelder/bunker/onder de grond (mijnschacht, mergelgroeve??) en kunnen ze er niet meer uit / zijn ze verdwaalt.

Een mergelgroeve zou ook verklaren waarom ze allemaal nog vermist zijn en waarom er geen fietsen gevonden zijn (staan binnen). Het zou wel inhouden dat waarschijnlijk de groep niet meer bij elkaar is (geen echte leiderschap binnen de groep waardoor sommige mensen hun eigen plan gaan trekken in een stress-situatie).

Ik zou dus mijn zoektocht uitbreiden naar ondergrondse (semi openbare) 'bouwwerken' in een cirkel van 20 kilometer om de woonplaats van de betrokkenen.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 3 september 2005, 14:50:42
De politie moet nu bij donker worden de bootverhuurders in de omgeving bellen om te vragen of ze geen bootje missen.
Trouwens de meeste bootverhuurders melden dat zelf bij de politie.

Naarmate het langer duurt en het onderbuikgevoel toeneemt zal de politie meer eenheden inzetten.
Leidinggevenden van de politie zullen moeten beslissen of ze verder opschalen of niet.

Wellicht dat de zoekactie op en rond het water uitgebreid kan worden.
De brandweer wordt gevraagd om op prio2 met een boot te gaan zoeken.

Verder zal de politie de leiding moeten nemen zodat er zo efficiënt mogelijk gezocht kan worden door ouders, brandweerboot en surveillanceboot.

Zijn de resultaten van de gsm-peiling al binnen?

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #75 Gepost op: 3 september 2005, 15:27:46
Als er opgeschaald gaat worden zou ik graag zien dat de gemeente hierin ook betrokken wordt. het betreffen toch 8 inwoners en zogauw als de landelijke pers oren krijgt van dit verhaal zullen ze bij o.a. de gemeente aankloppen voor meer informatie.

Verder vind ik het idee van Palmpie goed, hierover meer informatie ontvangen lijkt me een goede zaak voor verder onderzoek!

(hierbij de aanname gedaan dat alle jongeren uit 1 gemeente komen.)

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 3 september 2005, 19:11:58
Nog even terugkomend op andere vragen: ja, ze kunnen allen zwemmen.
Voor wat betreft de condities geldt:
- watertemperatuur circa 18 graden
- buitentemperatuur om 21.30 uur circa 20 graden

Het signaal van de mobieltjes is niet op te pakken. Wel hebben ze kunnen achterhalen wanneer er voor het laatst gebeld is en waar vandaan. Voor 2 van de mobieltjes is dat rond een uur of vier geweest vanaf de recreatieplas. Het lijkt er dus op dat ze er wel geweest zijn.

De sluiswachter die dienst had vanmiddag heeft wel diverse groepjes jongeren zien fietsen, maar weet niet zeker meer of het betreffende groepje daar een van was. Er is hem in elk geval niets vreemds opgevallen.
Tegen tienen echter komt hij met nieuws!
Een vriend van hem die dagelijks wielrennend in de buurt wat kilometers verteert,  is bij hem komen informeren wat alle tumult in de buurt voorstelt. De sluiswachter vertelt wat er gaande is en de wielrenner zegt dat hij een heel eind terug fietsen heeft zien staan. Het viel hem op, omdat hij er niemand bij zag en er normaal nooit fietsen staan.
De situatie daar is als volgt:
De rivier stroomt er redelijk stevig langs. Direct aan de rivier grenst het weiland. Langs het weiland loopt een landweg, waar de fietsen dus ook tegen het hek staan. Aan de andere kant van de landweg liggen verspreid wat boerderijen en een oud kasteel. Het kasteel is al enkele jaren niet meer bewoond en er staat rondom het terrein een hoog hek. In het weiland waar de fietsen staan, is aan de waterkant een stukje bebossing, waar nogal wat afvalhout ligt.

Het is inmiddels al over tienen en het is nu volledig donker in het veld.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 3 september 2005, 19:19:39
Jorrin, liggen er alleen fietsen of ook kleding enz.?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 3 september 2005, 19:24:02
Dat wordt dus een heli van de KLPD die met infra rood de rivier stroom afwaarts gaat afzoeken en een zoekactie op de grond/terrein van de gebouwen in de buurt.
Misschien kan de brandweer daar bij helpen of heeft de politie voldoende eenheden aanwezig?

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 3 september 2005, 19:27:33
Jorrin, liggen er alleen fietsen of ook kleding enz.?

Alleen fietsen. ;)